Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Har begynt å legge om kostholdet, samt at jeg trener. Laget meg en bruker på vektklubb for å få en oversikt over hva jeg får i meg hver dag. Anbefalt er 1699 kcal per dag. Denne uka har jeg hver dag ligget godt under 1500 kcal hver dag, og jeg føler meg likevel mett. Har trent en time hver dag (forbrent ca 450 kcal)

Eksempel på hva jeg har spist er:

Frokost: Havregrøt kokt med vann, med sukkerfritt aprikossyltetøy.

Lunsj: 2 knekkebrød, ett med egg og kaviarmix, ett med magerost og agurk.

Mellommåltid: Smoothie med 1 skyr, biola, bær og havregryn.

Middag: Salat, tomat, agurk, avocado, aspargesbønner og kyllingfilet.

Dette er i følge vektklubb ca 1010 kcal, - trening som er 425, så ligger jeg på 585 totalt i dag. Føler meg stappmett akkurat nå, drikker en del fun light, vann og te ved siden av.

Har som mål å gå ned 20 kg, så mye som mulig frem til sommeren.

Hvis jeg fortsetter som dette, maks 1500 kcal per dag, skeie ut sjelden, trener en time 4-5 dager i uka. Kan jeg forvente å gå ned 1 kg per uke? Eller spiser jeg for lite?

Anonym poster: 4dd3e9740b644e5b3768a220b2aed3ff

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Du spiser alt for lite. 585 vet du selv ikke er bra. Hvorfor har du et behov for å ligge godt under 1500 pr dag? Hold deg til anbefalt.

Skal du ned i vekt for å finne bikiniformen? Tenk heller over et langsiktig mål. Hva så om du må vente til høsten med å nå målet ditt? Bedre det enn å drive rovdrift på kroppen. 0,5 kg i uka er anbefalt av en grunn.

AnonymBruker
Skrevet

Ja vet det ikke er bra, men endte på 812 kcal i går etter å ha spist kveldsmat og. Er egentlig ikke bevisst, og jeg går ikke inn for å sulte meg på noen måte. Det jeg spiste i går holdt meg mett hele tiden.

Vet ikke helt hvor jeg skulle lagt inn hele 800 kcal til, for å komme opp i det anbefalte fra vektklubb.

Kan jo legge til at jeg har en ødelagt døgnrytme og ikke står opp før i 13-14 tiden, så blir ofte frokost ved lunsjtid. Det jeg spiser er jo både sunt og mettende! Føler jeg dekker det meste jeg trenger i kostholdet.

Skal ned 20 kg, og det er i hovedsak et langsiktig mål. Har gitt meg selv ut dette året på å klare det, men hadde jo ikke gjort noe å hvertfall klare 7-8 kg frem til juli.

Er det farlig å spise så lite så lenge man føler seg mett da? For jeg spiser gjerne mer om jeg er sulten, er ikke sånn at jeg nekter meg selv mat. Kommer jeg opp i over 1500 kcal så er det helt greit!

Jeg ser bare ikke vitsen med å spise når jeg ikke er sulten...

TS

Skrevet

Det kan være lett i starten å ligge på et så lavt nivå, men etterhvert som dagene går vil du finne ut det rett og slett ikke funker i lengden. Det vil du, garantert. ;) Og det vil du merke i form av SULT, konsentrasjonsvansker, svimmelhet, fordøyelsesproblemer etc.

Hvor lenge har du spist så lite?

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være lett i starten å ligge på et så lavt nivå, men etterhvert som dagene går vil du finne ut det rett og slett ikke funker i lengden. Det vil du, garantert. ;) Og det vil du merke i form av SULT, konsentrasjonsvansker, svimmelhet, fordøyelsesproblemer etc.

Hvor lenge har du spist så lite?

Ja det har du sikkert rett i, og når det skjer vil jeg jo øke til det anbefalte daglige inntaket. Men foreløpig kjenner jeg meg ikke sulten, selv om jeg trener en time hver dag. Kan jo være en periode med litt dårlig matlyst, men jeg føler at riktig mat gjør meg mettere enn junkfood gjør.

Har bare vært denne uka, startet på mandag med trening og sunn mat. Så har jo ikke vært veldig lenge!

TS

Skrevet

Du behøver ikke Spise masse mer mat for å få flere kcal inn i måltidene. Velg fetere ost, et glass juice, litt rømme til maten osv.

Etterhvert vil du merke at du blir mer sulten, og da kan du heller skifte ut rømmen, den fetere osten eller juicen med flere magre mellommåltider :)

Det siste du vil er vel å ødelegge kroppen din med for lite næring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...