Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Atter en gang kikker vi seriøst på bedbånd. Har sett at hastighetene varierer veldig. Men hva slags hastighet anbefales til normal surfing og litt nedlasting av musikk?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

For "vanlig" surfing holder det forsåvfidt med dobbel ISDN-hastighet:). Når det gjelder nedlastning av musikk...tja....hvor raskt vil du ha musikken din ned? Sånn i utgangspunktet ville jeg anbefalt "folkelinja" på fra ca 700Kbps - 1000 Kbps til deg.

Skrevet

Vi har chello light, og det holder for oss. Vi bruker bare internett til vanlig surfing og ikke noe særlig nedlasting. Så vi er fornøyd.

Skrevet

Når man har bredbånd går man aldri tilbake. Var uten bredbånd en ukes tid forrige uke. Vi koblet opp isdn, men brukte det kun til å sjekke mail. Surfing ble håpløst :ler:

Få deg bredbånd og livet ditt blir myyyye bedre :kul:

Det du trenger er nok laveste hastighet, da du har klart det med det dere har til nå. Får dere lyst på større hastighet kan dere jo gå opp et hakk uten problemer. Velger du nextgentel opererer de med å sette opp hastigheten istedet for å gå ned i pris. Da slipper du irritasjon om at prisen går ned, mens du fremdeles betaler den høyere prisen. Og du kan kose deg med den større hastigheten uten å ha måttet betale mer. Ble det noe logikk i det jeg skrev nå, eller ble det rot? :roll:

Skrevet

Anbefaler NextGenTel. Har hatt det i over et år og er veldig fornøyd med det. Her kan du sjekke om du kan få NextGenTel:

> www.nextgentel.no/privat

Nå er vel kanskje Telenors tilbud blitt bedre også etter at de fjernet nedlastingssperren. Verdt å vurdere om dere ikke kan få NextGenTel.

> www.online.no

Men du får nok mest fart for pengene hos NextGenTel (om du binder deg for to år ihvertfall).

Skrevet

Okei, har sett at de fleste til en grei pris har 128/128, men dette blir litt snaut vel?

Men er 704/128 greit?

Skrevet

128/128??? Det kan de vel ikke kalle for noe i nærheten av bredbånd?!

Men det andre tilbudet du nevnte er sikkert greit for ditt behov. Er det Telenor sitt?

Skrevet

Både NextGentel og Tele2 har det siste alternativet!

Skrevet

Finner ikke det tilbudet du har hos NextGenTel, men husker jeg rett om at du tidligere har snakket om dette og at dere får en annen type enn andre vanligvis får? :klø:

Uansett så bør det være tilstrekkelig for den bruken du nevner. :)

Skrevet

Ja, det stemmer. Det er visst ikke fullt utbygd for bredbånd her hos oss, så vi har ikke så mange valgmulighetene. :-(

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg har hatt ADSL-linje på 384/128 i hakvannet år nå, og synes det har vært greit nok. Bruker den mest til surfing og oppkobling mot jobben og noe nedlasting av musikk og en og annen film. Med 384-linje tar det for noen timer å laste ned en film. Nå har Telenor lagt omm ADSL-tilbudet sitt, så nå har jeg nettopp bestilt ei 704/128-linje til 349/mnd. Bruken min kommer til å være den samme, men litt kjappere å laste ned ting.

Skrevet

Bluecom.no 760-128 Kr. 395/md. er helt supert. Ingen installasjon, som jeg forstår det er hos noen av de andre leverandørene.

Skrevet

Til enkel surfing og nedlasting av musikk, trenger du ikke mer enn 500-800Kbps

Opplastningshastigheten trenger ikke være over 128.. ;)

704/128 burde holde lenge.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...