Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2013 #1 Skrevet 6. mars 2013 Hører mye om Christoffer saken,alt som må gjøres for å ungå slike tragedier osv.. Ja jeg er veldig enig,slikt må aldri sje igjen. Men vil ha frem at ikke alle barn som er stille,har blåveis og er ruskete på håret blir misshandlet. Noen barn har faktisk fler blåveiser enn andre. Noen barn er stille og har triste øyne pga mobbing i skolen! Noen barn vil gå med den skitne buksa eller den hullete genseren fordi dei liker denne og ser ikke at den er stygg! Noen barn vil ikke gre håret og nekter plent på dette,ofte jenter! Noen foreldre har ikke penger til å kjøpe merke klær og sko! Noen foreldre har ikke kunskapen som skal til for å følge barnas faglige utvikling i skolen! Noen foreldre har ikke råd til å kjøpe datamaskin til barna sine. Noen foreldre kan ikke delta på altiviteter på jobb. Noen foreldre har ikke råd eller er politisk uenige i kostnadsutgifter elerer blir pålagt i forbinnelse med barasrer,od og andre ting skolen finner ut at elever skal delta på. Skole er ikke lenger gratis om dere trodde det!!!! Man er ikke dårlig foreldre av desse grunner eller??
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2013 #2 Skrevet 6. mars 2013 Hører mye om Christoffer saken,alt som må gjøres for å ungå slike tragedier osv.. Ja jeg er veldig enig,slikt må aldri sje igjen. Men vil ha frem at ikke alle barn som er stille,har blåveis og er ruskete på håret blir misshandlet. Noen barn har faktisk fler blåveiser enn andre. Noen barn er stille og har triste øyne pga mobbing i skolen! Noen barn vil gå med den skitne buksa eller den hullete genseren fordi dei liker denne og ser ikke at den er stygg! Noen barn vil ikke gre håret og nekter plent på dette,ofte jenter! Noen foreldre har ikke penger til å kjøpe merke klær og sko! Noen foreldre har ikke kunskapen som skal til for å følge barnas faglige utvikling i skolen! Noen foreldre har ikke råd til å kjøpe datamaskin til barna sine. Noen foreldre kan ikke delta på altiviteter på jobb. Noen foreldre har ikke råd eller er politisk uenige i kostnadsutgifter elerer blir pålagt i forbinnelse med barasrer,od og andre ting skolen finner ut at elever skal delta på. Skole er ikke lenger gratis om dere trodde det!!!! Man er ikke dårlig foreldre av desse grunner eller?? Sorry littt skrivefeil og bomming på tastaturet.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #3 Skrevet 6. mars 2013 Jo, da er man dårlige foreldre og skulle aldri fått barn. Håper BV blir flinkere til å hente disse barna. Anonym poster: 848a66c8545574ee109b90e3115fa699 3
Gjest finpåvin Skrevet 7. mars 2013 #4 Skrevet 7. mars 2013 Enig i dette med blåmerker Sønnen min på 17mnd datt mot bordkanten og fikk den blåveisen. Nesten så jeg ikke turte å gå på butikken med han! Har en kamerat med lang fartstid i bv og han sier han har lært seg å se forskjell på blåmerker, om barna har slått seg, eller har blitt slått.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #5 Skrevet 7. mars 2013 Sorry littt skrivefeil og bomming på tastaturet. Eller dysleksi som det også heter. Barn har heller ikke godt av å vokse opp med meget ressurssvake foreldre som tror de kan dekke opp for alle mangler med omsorg og som stikker hodet i sanden når det er snakk om skole-pc og internett. Anonym poster: 59b66ae6a983cda65323a7410764c82f
Gjest Magdalene Skrevet 7. mars 2013 #6 Skrevet 7. mars 2013 Slike barn trenger foreldre som tørr å si i fra til barna. F.eks det med flokete hår; vil ikke datteren min gre håret, klipper vi det kort, det vet hun. Akkurat som at man ikke går med møkkete eller hullete klær. Slik er det bare. 11
siesta Skrevet 7. mars 2013 #7 Skrevet 7. mars 2013 Noen ganger blir jeg helt slått ut av måten mange svarer på her inne. Svarene jeg sikter til kommer far AB...og jeg forstår jo at dere vil være anonyme... over til saken - Klart at ikke alle barn har problemer om de har flokete hår, hullete klær osv. Det er kansje de som har det best når alt kommer til alt. En flott fasade utad er ikke alltid en sannhet. Selv reagerer jeg på foreldre som har en fæl måte å snakke til barna sine på , samt unger som snakker fælt til voksne. Om de ikke har råd til datamaskin ser jeg ikke på som et svakhetstegn..... Unger som blir slått er ikke noe å diskutere DET ER ille. Bare så synd at det ikke er så lett å oppdage, og at en mange ganger er redd for å gripe inn/ blande seg. 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #8 Skrevet 7. mars 2013 Alle foreldre bør ha kunnskap til å følge opp barna faglig på barneskolen. Flokete hår og skitne/hullete klær er uaktuelt, uansett hvor mye de nekter. Da klippes håret kort (her også). Når det gjelder blåmerker, skrubbsår ol er jeg helt enig. Sønnen min på 2 så helt mishandlet ut etter å ha løpt på en dør som sto halvåpen. Følte jeg fikk litt mistenksomme blikk når jeg forklarte det med at "han gikk på en dør..." Anonym poster: 0921d0b0a674123542f73ba146497b14 1
Mafalda Skrevet 7. mars 2013 #9 Skrevet 7. mars 2013 Man er ikke dårlig foreldre av desse grunner eller?? Nei, ikke av enkeltstående grunner. Men jeg må ærlig innrømme at om mange nok av punktene på lista di ikke stemmer, så begynner jeg å lure. Det blir en totalvurdering. Det er klart det er overreaksjon å stemple noen som dårlige foreldre fordi ikke alt er perfekt, og man kan ha utfordringer som ikke er så synlige for omverdenen. Jeg vil også tro at de fleste har hatt sine mindre stolte øyeblikk med et barn som hyler på bussen eller blir kjeftet på i butikken. I tillegg er det naivt å tro at dersom barnet er pent, rent og med fine klær, så er alt bra. Virkeligheten er mer kompleks enn som så. Men i forhold til lista di- hvis en unge konstant er uflidd, bustete, møkkete, dekket av blåmerker, ikke kan være med på noe, har foreldre som ikke stiller opp på noe som helst, hjelper til med noe som helst, eller følger opp på skolen, så vil jeg jo tro at flere enn meg lurer på hva som foregår. Det er vel ikke så rart? 10
Gjest nyansert Skrevet 7. mars 2013 #10 Skrevet 7. mars 2013 Ingen kunne se på meg at jeg ble mishandlet hjemme, var ingen synlige blåmerker. Jeg var et stille barn, hadde venner og gjorde skolearbeidet mitt men mishandlingen holdt jeg kjeft om for da kom jeg til å bli satt bort.
makkapakka Skrevet 7. mars 2013 #11 Skrevet 7. mars 2013 Tror de barna som har det værst i dag er de som har to foreldre som peser med jobb og karrieren, det gir utslag i stress og utrygge barn som jeg syns er 10 ganger værre enn hullete klær og flokete hår. 5
siesta Skrevet 7. mars 2013 #12 Skrevet 7. mars 2013 Tror de barna som har det værst i dag er de som har to foreldre som peser med jobb og karrieren, det gir utslag i stress og utrygge barn som jeg syns er 10 ganger værre enn hullete klær og flokete hår. Så sant så sant... 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #13 Skrevet 7. mars 2013 Tror de barna som har det værst i dag er de som har to foreldre som peser med jobb og karrieren, det gir utslag i stress og utrygge barn som jeg syns er 10 ganger værre enn hullete klær og flokete hår. De har det sikkert ikke optilmalt... men å si at de har det værst... da vet man rett og slett ikke noe om hva som faktisk rører seg der ute... Anonym poster: d8bb1ace10f9e5cf983dafd8a8544b3a 9
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2013 #14 Skrevet 7. mars 2013 Karriere foreldre som tvinger barna å gå i dyre klær,spise sushi på lørdagskvelden og har dei dyreste pcene. Ja dei er ofte dei som sitter og drikker i helgene,og barna går på "sjølstyr". Huset er vasket av en vaskehjelp pg alt ser strøkent ut..ja ingen mistenker at noe galt foregår! Ungen som kler på seg rosa slitt joggebukse og en genser som absolutt ikke passer til og så støvlene da,som mor hadde satt oppi bosset. Ja dei barna blir nok mishandlet dei.. Poenget må være at det er svært vanskellig å oppdage mishandling og enda verre vis familiene er veldig "perfekte" utad. Håper aldri noen barn blir misbrukt slik som denne gutten ble,men vi vet alle at mishandling og overgrep hender hverdag. Jeg såg min datter igår,hun hadde pyntet seg selv: flokete hadde hun satt opp håret med allemulige klemmer og prinsesseting. Hun syns selv hun var veldig pen og ville at jeg skulle ta bilde av henne. -Dere perfeksjonister,ville dere sagt til jenta at slik kan du ikke gå!!? jo vi kan jo ordne på det,men da gir man jo utrykk for at det ikke var fint,noe hun virkelig syntes..
Gjest Mor Skrevet 8. mars 2013 #15 Skrevet 8. mars 2013 Det er de blåmerker som er lite synlig som er urovekkende. Blåmerker på utadstikkende kroppsdeler er en del av barndommen. Blåmerker bak øret, ryggen, armer, lår ol er et faretegn!
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #16 Skrevet 8. mars 2013 Et obligatorisk foreldrekurs flere ganger i oppveksten til barnet burde vært påkrevd. Ikke sikkert alle foreldre vet hvordan barn skal passes og snakkes til. Mange voksne er så umodne i dag. Anonym poster: 119fd28fbc3b327ff7e66b3c4f3095a3 2
Dalila Skrevet 9. mars 2013 #17 Skrevet 9. mars 2013 Et obligatorisk foreldrekurs flere ganger i oppveksten til barnet burde vært påkrevd. Ikke sikkert alle foreldre vet hvordan barn skal passes og snakkes til. Mange voksne er så umodne i dag. Anonym poster: 119fd28fbc3b327ff7e66b3c4f3095a3 Dette er jeg helt enig i! Særlig når man vet viktigheten av å bli sett og bekreftet som barn, og utviklingen av psykisk uhelse hos barn og unge er skremmende. Dette burde være for alle, ikke bare "ressurssvake".
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #18 Skrevet 9. mars 2013 Men Christoffer hadde ikke blåmerker. Han hadde store sår, brudd osv. lenge før han døde. Denne debatten blir helt teit, ingen barn som har så mye skader som Christoffer har det helt fint. Anonym poster: 2b2a643a2887f6b33f78cabb4e17fede
makkapakka Skrevet 9. mars 2013 #19 Skrevet 9. mars 2013 Et obligatorisk foreldrekurs flere ganger i oppveksten til barnet burde vært påkrevd. Ikke sikkert alle foreldre vet hvordan barn skal passes og snakkes til. Mange voksne er så umodne i dag. Anonym poster: 119fd28fbc3b327ff7e66b3c4f3095a3 de som møter opp der er ikke de som virkelig burde hatt det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå