Gå til innhold

To vasker? Eller bare en?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal pusse opp det ene badet vårt, og lurer på om vi skal velge én eller to vasker. Vi er to voksne og to barn, og dette badet er i samme etasje som soverommene og derfor badet som brukes mest.

Jeg tenker at det er praktisk med to vasker, men bruker dere virkelig begge? Er det vesentlig mer praktisk med én vask kontra to?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er 5 i familen og har ikke noe problem med å bruke kun en vask ihvertfall :)

Skrevet

Jeg har bare erfaring fra en vask på badet, men vi skal snart få to, og jeg gleder meg til det. Allerede nå irriterer jeg meg når jeg vil vaske ansiktet og mannen pusser tenner... Og jentene våre krangler om å vaske hendene. Hvis dere aldri opplever sånne situasjoner, kan dere sikkert slå dere til ro med en enkeltvask.

Skrevet

Vi opplever ikke slike situasjoner særlig ennå, men det er fordi barna våre er så små ennå. På sikt vet jeg at fire personer skal gjøre seg klare på det badet, og da tenker jeg meg det blir annerledes enn i dag.

Heller mest mot to :)

Gjest Badabing
Skrevet

Vi er bare to personer, og har to vasker likevel. Siden vi bare har ett bad og jeg bruker lang tid på ordne meg, tror jeg han synes det er kjekt å ha muligheten til å ordne seg uten å måtte vente på meg. Vi hadde nok fint klart oss uten også, det blir en vurderingssak om man har lyst til å bruke penger på det.

Da jeg vokste opp var vi to foreldre og tre døtre på ett hovedbad, og jeg tror aldri jeg tenkte over at vi trengte en vask til. :) Flere toaletter derimot..

AnonymBruker
Skrevet

Om det er praktisk med tanke på plass på badet, så ville jeg gått for to.

Anonym poster: 029fef017483d07215e1bea3d4f5a4df

Skrevet

Besteforeldrene mine hadde det, og jeg synes det var så stas å pusse tenner samtidig med bestefar. Så jeg drømmer om to :-)

• Liker 2
Skrevet

Da ville jeg heller hatt to bad :P men det er mest fordi jeg syns to bad er mer praktisk. Om man allerede konkurrerer om vasken, er det sannsynlig at man også vil konkurrere om badet generelt. Særlig om du har jenter som skal bli tenåringsjenter etter hvert!

Er veldig greit å ha ett bad til de voksne, og ett bad til barna/ungdommen om man har mulighet til det.

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Om man har muligheten til å velge, så ville jeg definitivt valgt to vasker.

Gjest Naria
Skrevet

To vasker er absolutt praktisk. Hadde det hjemme hos foreldrene mine og kommer til å velge det selv hvis jeg noen gang skal bygge bad og har mulighet til å ha to.

Skrevet

Jeg er vokst opp med å ha to vasker, men antall ganger vi har "trengt" det er ytterst få. Jeg og kjæresten min pusser forsåvidt tennene på likt, og det går helt fint selv om jeg bare har en vask.

Men om det er praktisk, med tanke på plass og slikt, hvorfor ikke? :)

Skrevet

Vi skal også bestemme oss for antall vasker om dagen. Her er vi bare to voksne som bruker vasken samtidig foreløpig, siden sønnen vår er så liten ennå. Og "barnebadet" blir mest sannsynlig et annet bad vi har, siden der er badekar. Men vi har lenge syns det har vært irriterende at vi går i veien for hverandre når vi voksne er på badet samtidig. Typisk at han vil ha kaldt vann til å pusse tenner, mens jeg vil ha varmt til å vaske ansiktet o.l. Badet vi skal pusse opp er ikke så bredt der vasken skal stå, så vi ble litt usikre. Har ikke tallene i hodet, men rørleggeren sa at en person bygger ca. 60 cm, så hvis man har 1 meter til disposisjon (som jeg tror ca vi har), anbefalte han i utgangspunktet en vask fordi det ville føles for trangt å stå to der samtidig. Vi lurer likevel på å velge to, men har ikke bestemt det endelig ennå. Men nevner det fordi det kan være et relevant poeng, dersom dere ikke har ubegrenset plass til vask.

Skrevet

Vi var tre barn, og det var kjempegreit å ha to vasker. Nå hadde vi bare ett bad da, men om mannen og jeg hadde hatt plass hadde vi hatt dobbeltvask på hovedbadet selv om vi har to bad og ingen barn. Greit å kunne pusse tenner samtidig uten å krangle om vasken f.eks (for barn altså, ikke mannen og jeg :fnise: )

Skrevet

To vaskar, definitivt! Eg og sambo er ofte på badet samtidig, problemfritt! Og så har me jo kvart vårt spegleskap over, det er nok minst like praktisk :)

Skrevet

Vi var fem i familien og to vasker var absolutt peachy. I tillegg til at flere kan ta fullt morgen- og kveldsstell samtidig kan man også gjøre ting som å legge klesplagg i bløtt i vasken uten å måtte gå på vaskerommet eller ta opp alle håndvaskmuligheter eller å dra fram en balje.

Skrevet

Badet vi skal pusse opp er ikke så bredt der vasken skal stå, så vi ble litt usikre. Har ikke tallene i hodet, men rørleggeren sa at en person bygger ca. 60 cm, så hvis man har 1 meter til disposisjon (som jeg tror ca vi har), anbefalte han i utgangspunktet en vask fordi det ville føles for trangt å stå to der samtidig.

Kanskje noen har f.eks. disse fra Ikea, og kan si noe om hvordan det oppleves med dobbeltvask på en meter?

Skrevet

Vera og Helenaa: Hva med slike vasker som har én bred kum, men to kraner? :)

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg tenker at det kunne funke bra. Hvis du liker å ha ting liggende i bløt i vasken er det kanskje ikke så bra, men til parallellvasking og kveldsstell vil det være bra.

Skrevet

Vi byttet vask på det andre badet vårt, og der ble det en sånn litt bred vask med en kran fra Ikea. For vår del vil jeg ikke si det virker så annerledes enn å ha en smalere vask, som før. Syns fortsatt vi går i veien for hverandre. Men mulig det er en fordel med at barn kan stå og pusse tenna ved siden av hverandre. Så ja, det er sikkert en fordel framfor en vanlig vask, men for oss tror jeg den store forskjellen vil bli to kraner.

Skrevet

Ja, to kraner er nok hele poenget :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...