Gå til innhold

Håravfall - trolig pga slanking, kommer det tilbake?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For et par mnd siden slanket jeg meg en 4-5 kilo (i grei hastighet, og jeg passet på å spise sunt og ikke for lite), og i den perioden kunne jeg dra av mye hår spesielt når jeg dusjet eller børstet håret. Jeg måtte stadig vekk plukke hår fra genseren og sope gulvene for hår. Det har roet seg nå, men jeg har tatt en slankepause også. Jeg tenkte vel hele tiden at det ville vokse tilbake, men ser nå at håret er veldig tynt oppå toppen av hodet (der menn ofte har måne). Jeg er nå livredd for at hårtapet er permanent, at det kommer av alderdom (jeg er under 40) og ikke av slanking :O Men i og med at hårtapet har roet seg, så betyr det gjerne at det ikke er permanent?

Er det noen som har opplevd det samme? Om dere har mistet hår ved slanking, hvor lang tid har det da tatt før det har kommet tilbake? Har noen måtte tatt noe vitamintilskudd for å få håret tilbake? Funket det? Hva isåfall?

Like før jeg surfer på parykknettbutikker :(

Anonym poster: 2c1369f5e75c1caee2392f6eb857e99a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ingen grunn til at det ikke skal komme tilbake, vi må ikke anta det verste.. Av og til mister man mye hår, ikke sikkert det har med slankinga å gjøre. Fortsett å spise sunt og gi det tid. Det må få vokse ut igjen, det kan ta en stund :)

Gjest NozMonster
Skrevet

det er en sammenheng mellom slanking og mulig håravfall ja TS, men at du har mistet såpass med hår etter bare 4-5 kilo synes jeg høres veldig rart ut.....

Det er som oftest at håravfallet er en konsekvens av usunn slanking, gjerne ved intense faste-perioder over tid. Da får jo ikke kroppen i seg særlig med vitaminer, og de vitaminene de får prioriterer kroppen på noe heeelt annet enn hud, hår og negler. Kroppen er unik sånn sett, som klarer å prioritere ting!

Men ja TS, dersom håravfallet skylles slanking så kommer det tilbake ettersom kroppen din er sunn og frisk (igjen?).

B Vitamin-tilskudd har en helt utrolig effekt! Verdt å prøve..

AnonymBruker
Skrevet

Altså, det er ikke voldsomt mye. Mannen min sier at jeg innbiller meg det. Men jeg ser det tydeligere, at det er tynnere.

Får teste ut B-vitaminer!

Og ta meg en tur til frisøren og få litt tips og råd. Og en liten "fornying" kan uansett gjøre godt, om ikke annet :)

Anonym poster: 2c1369f5e75c1caee2392f6eb857e99a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...