Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P

Cindi

Anbefalte innlegg

Nei ser den, jeg fødte også på naturlig fødested, så akkurat samme som du sier, hvis jeg skulle ha epidural, tang osv så måtte jeg flyttes på sykehuset. Kunne heldigvis bli værende der jeg var, digert basseng og dimmet belysning..Veldig flott og rolig atmosfære :)

Har du bestilt time til akupunktur nå da ? :P

Nei, nå driver jeg og googler. :P Det skulle jeg jo aldri ha gjort! For nå har google sagt: dette kommer til å ta j*vlig lang tid, gjøre sykt vondt, hun kommer til å bli stjernekikker og må tas med tang.

Teite google! Skulle vært blokkert side for gravide. :P

Håper de lar meg bli på ABC selv om hodet hennes ikke er festet og hun ligger på høyresiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha,nei nå må du slutte! Ja, kutt ut googlinga (med mindre du skal finne deg akupunktør) Jeg var kjempenervøs for at hun skulle være stjernekikker, og det var hun jo! Men det visste jeg ikke før etter at hun kom ut, for jordmor visste at jeg kom til å bli skremt hvis hun sa det under fødselen! =)

Jeg kjente ikke engang at hun stod med hodet i åpningen, synes ikke det var så ille i forhold til åpningsriene altså! Og jeg hadde hverken tank eller vakuum, selv med fødsler der de kommer med haka på brystet kan de bli tatt med tang, så det kan skje i alle situasjoner! :) Tror nok det skremmer mer enn nødvendig, av egen erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha,nei nå må du slutte! Ja, kutt ut googlinga (med mindre du skal finne deg akupunktør) Jeg var kjempenervøs for at hun skulle være stjernekikker, og det var hun jo! Men det visste jeg ikke før etter at hun kom ut, for jordmor visste at jeg kom til å bli skremt hvis hun sa det under fødselen! =)

Jeg kjente ikke engang at hun stod med hodet i åpningen, synes ikke det var så ille i forhold til åpningsriene altså! Og jeg hadde hverken tank eller vakuum, selv med fødsler der de kommer med haka på brystet kan de bli tatt med tang, så det kan skje i alle situasjoner! :) Tror nok det skremmer mer enn nødvendig, av egen erfaring!

*legge google vekk* Må finne klær til begravelsen nå. Har jo virkelig ingenting som funker akkurat nå. Kanskje en søppelsekk er tingen? Folk har vel forståelse for at jeg ikke har penklær i størrelse hest?

Hva koster akupunktur egentlig? Sjekket konto nå, og... Hurra. Jeg har blitt trukket i lønn, fordi lønnsenheten gjorde en feil forrige mnd og ga meg for mye etter jeg gikk ut i perm. Så jeg er egentlig ikke i noen særlig gunstig økonomisk situasjon nå. Med tanke på at det er både sykehushotell, julegaver, dåpsgave, flere bursdagsgaver og vintersko til undertegnede som skal betales denne mnd i tillegg til alle de vanlige regningene. *dø litt på seg*

Vintersko eller akupunktur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Snikleser melder seg* :vinke:

Veeeldig spennende nå på tampen da! Jeg tror hun kommer på mandag! :jepp:

Jeg gikk selv 6 dager på overtid før vannet gikk, og ble rammet av alvorlig ventesyke på termindagen. Faktisk satt jeg og gråt i mørket på soverommet kvelden før vannet gikk, hellig overbevist om at tassen aaaaldri kom til å komme ut :fnise:

Sender masse fødestøv din vei!

Jeg ville btw gått for vintersko. Jenta kommer åkke som, og det er kjipt å være kald på bena resten av vinteren pga at du fremskyndet fødselen med 3 timer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke ringe jordmor og høre om hun kan strippe deg? Jeg ble strippet på termin og dagen etter. Jeg hadde riktignok fire cm åpning fra termin og til hun kom fire dager over, så jeg var egentlig i aktiv fødsel uten å merke noe før jeg ble strippet. men det er visst mange som har hatt god effekt av det :)

Og dessuten så er det egentlig bra å bli så utålmodig som du er nå, fordi når det først setter i gang så blir man lettet istedetfor nervøs :fnise:

Lykke til med begravelse og forestående fødsel! Det kommer nok til å gå langt bedre enn du tror :klem:

Endret av Nikki09
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er nå bra god Noz. :klemmer:

I dag er Dagen. Både begravelse og termin på samme dag. 6 timer igjen til begravelsen, så dette burde jo gå bra. Mannen insisterte på at jeg måtte ha med fødebagen i bilen, "bare i tilfelle". Så da gjør jeg det.

Mannen og minien hadde en fin kveld i går sammen på teater (mammaen var syk, så han hentet henne og dro med henne istedet), og det virket som om mini tok dette med oldemor ganske bra. Hun var selvsagt trist, men helt normalt. Tenker det er bra de fikk en så hyggelig kveld i går, siden dagen i dag blir litt tung.

Luften ute ser faktisk rosa ut i dag! Sånn digresjon. Tittet ut av vinduet her, og alt ser lyserosa ut. :babyjente: Jentedag. :hjerte:

Mannen var innmari søt i morges. Han mente på at jeg må ha stått opp en halvtime før han for å fikse meg før han våknet, for så å legge meg igjen og late som ingenting. :fnise: Han bare: "hvordan kan du se sånn ut når du har sovet?" Han mener forøvrig på at det er derfor lille P er forsinket. Fordi hun "bare måtte freshe seg litt opp" før hun kom. Sminke seg og stelle håret litt og sånn. :P Tror det kan være noe i det altså. Med mine gener. (jeg står ikke opp en halvtime før mannen altså.. hehe!)

Nå skal jeg bruke morgenen på å bare kose meg med tv, druer og saft. Og kanskje strikke litt på genseren til mininestencindi. Og så kommer mannen og henter meg rundt lunsj. Får vel oppdatere fødetippelista her også.

Heheee, det var litt av et kompliment å få så tidlig om morgningen da! Det virket så ærlig og spontant! Og ikke minst så synes jeg det var utrolig fint gjort av han å ta med seg mini på teateret! Fordelen med at han har et barn fra før er jo at du allerede vet hvor god far han er (og kommer til å bli til ditt barn også) :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Snikleser melder seg* :vinke:

Veeeldig spennende nå på tampen da! Jeg tror hun kommer på mandag! :jepp:

:vinke: Hei hei! Skal legge deg inn på lista :)

Hvorfor ikke ringe jordmor og høre om hun kan strippe deg?

Lykke til med begravelse og forestående fødsel! Det kommer nok til å gå langt bedre enn du tror :klem:

Jeg vet ikke om de gjør slik på ABC?

Takk for det. Begravelsen gikk bra, og ingen fødsel. Heldigvis får man si.

Kjapt om tang; D var stjernekikker og ble tatt med tang,og pappaen var der hele tiden

Tror det var vakuum hun ble tatt med.. Men han fikk i alle fall ikke være der og se det. Håper virkelig virkelig vi slipper det, men er litt nervøs for det.

Cindi, hvordan har det gått i dag?

Det har gått greit. Heldigvis så ble det ingen fødsel, så nå trenger vi ikke tenke på det i alle fall. Vært en tung dag da, og vi er ganske slitne alle mann. Har sovet 3 små blunder i dag i mellom toktene, rett og slett fordi jeg var utmattet, og nå er jeg trøtt igjen. Sover nok dyyypt i natt. Godt å være ferdig.

Er sjeldent noen føder på termin, noe action? ;)

Nope! Nada! Ingen action overhodet. Her blir det overtid gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste fødsel:

missdior: 25. oktober

NozMonster: 31. oktober

hjärterdam: 1. november

Calavi: 5. november

3D-ultralyd termin: 7. november

Cindi: 8. november

Teita: 11. november

Tekola: 12. november

*Frida*: 13 november

Yesterday: 14. november

Ordinær ultralyd termin: 15. november

ara: 17. november

Frøken Vims: 18. november

Mus-Katt: 19. november

:kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de stripper på ABC aner jeg ikke. Jeg gjorde det to ganger hos min jordmor på helsestasjonen. De gjorde det på sykehuset også, men det var under fødselen fordi jeg manglet en halv cm til full åpning. Jeg fødte på B7 i Fredrikstad, og det er vel samme konseptet som ABC, så du kan jo i alle fall ringe og høre? Det skader jo ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om de stripper på ABC aner jeg ikke. Jeg gjorde det to ganger hos min jordmor på helsestasjonen. De gjorde det på sykehuset også, men det var under fødselen fordi jeg manglet en halv cm til full åpning. Jeg fødte på B7 i Fredrikstad, og det er vel samme konseptet som ABC, så du kan jo i alle fall ringe og høre? Det skader jo ikke :)

Er det liksom innafor? :P Sånn siden hun har sendt en sånn forespørsel om time til overtidskontroll om 6 dager? Holder det å ringe og si "Nå er jeg lei. Kan ikke du strippe meg?" Da ville hun vel kanskje foreslått det da jeg var på kontroll her om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått greit. Heldigvis så ble det ingen fødsel, så nå trenger vi ikke tenke på det i alle fall. Vært en tung dag da, og vi er ganske slitne alle mann. Har sovet 3 små blunder i dag i mellom toktene, rett og slett fordi jeg var utmattet, og nå er jeg trøtt igjen. Sover nok dyyypt i natt. Godt å være ferdig.

Så bra at du er trøtt! Det merket jeg at hørtes rart ut da jeg skrev det :lol: men jeg tror nok du skjønner hvorfor/hva jeg mener. Du trenger nok en god del hvile på grunn av mange ting- ikke minst for å lade opp til tidenes treningsøkt :biggrin:

Klart dagen har vært tung Cindi- vi to vet altfor godt hvordan det er å miste besteforeldre :klemmer:

Jeg er imponert over hvor støttende du er for mannen din til tross for dine egne tanker og kjiptheter for tiden. Det skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det liksom innafor? :P Sånn siden hun har sendt en sånn forespørsel om time til overtidskontroll om 6 dager? Holder det å ringe og si "Nå er jeg lei. Kan ikke du strippe meg?" Da ville hun vel kanskje foreslått det da jeg var på kontroll her om dagen?

Døh, jeg er ikke synsk altså :ler: jeg var på kontroll på termindatoen og la ut om hvor lei jeg var, og spurte om hun kunne strippe meg. Og det kunne hun :P dagen etter så ringte jeg opp og fortalte at det ikke hadde skjedd noe som helst (hun ville jeg skulle ringe da), og da foreslo hun at jeg skulle komme så vi kunne prøve igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det var vakuum hun ble tatt med.. Men han fikk i alle fall ikke være der og se det. Håper virkelig virkelig vi slipper det, men er litt nervøs for det.

Hadde to vakuumforsøk først, var aldri snakk om at han ikke fikk være der. Men det er klart at det er forskjell på fødsler, og sikkert også på rutiner på sykehus :)

Godt å høre at dagen i dag gikk greit, og så håper jeg du får en god natts søvn i natt og at frøkna bestemmer seg for å komme når du er uthvilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er trøtt! Det merket jeg at hørtes rart ut da jeg skrev det :lol: men jeg tror nok du skjønner hvorfor/hva jeg mener. Du trenger nok en god del hvile på grunn av mange ting- ikke minst for å lade opp til tidenes treningsøkt :biggrin:

Klart dagen har vært tung Cindi- vi to vet altfor godt hvordan det er å miste besteforeldre :klemmer:

Jeg er imponert over hvor støttende du er for mannen din til tross for dine egne tanker og kjiptheter for tiden. Det skal du ha!

Hehe! Skjønte hva du mente. :laugh: Bare flott at jeg er trøtt, så blir det vel litt ordentlig søvn på meg.

Fikk noen kommentarer i dag på at folk ikke helt skjønte at jeg orket å være med i noen begravelse i "min tilstand". For meg så er jo det en selvfølge. Så lenge jeg ikke lå på sykehuset, så skulle jeg være med. Jeg er da kone. Ektefolk stiller opp for hverandre. Hvis jeg ikke hadde stilt opp i dag, når skulle jeg? Synes heller det er rart at det var så mange som reagerte på at jeg kom.

Døh, jeg er ikke synsk altså :ler: jeg var på kontroll på termindatoen og la ut om hvor lei jeg var, og spurte om hun kunne strippe meg. Og det kunne hun :P dagen etter så ringte jeg opp og fortalte at det ikke hadde skjedd noe som helst (hun ville jeg skulle ringe da), og da foreslo hun at jeg skulle komme så vi kunne prøve igjen :)

HÆÆ?? Er du ikke?? :sjokkert: WTF? Jeg som satsa alle korta mine på deg! :ler:

Det er fullmåne på søndag, så hvis jeg ikke har født innen mandag, så kommer vi til å vurdere tiltak. :P Men jeg vil veldig veldig gjerne at dette skal skje av seg selv. *krysser fingre*

Forresten. Fortalte jeg at den fiiiiine mannen min har kjøpt meg roser i dag? :rodmer: Finingen min! De var helt nydelige! Han er så god :hjerte: Marsipangris fikk jeg også! :laugh: Woop woop for beste mannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mannen min blir litt gal av meg av og til. :ler:

Nå har jeg sittet i en halvtime-time og sunget for full hals på diverse musikaler mens jeg har danset med magen. Lille P digger det (tror jeg), for hun danser med :laugh: Mannsen derimot smiler pent, og kommer med en "ehm.. tror jeg skal legge meg jeg." Cindi tar hintet, og skrur av youtube. :P

Det er ganske morsomt, for babyen blir alltid veldig aktiv når jeg spiller musikaler eller opera. Hvis P3 står på så gir hun full f og bare sover videre, men musikaler, opera eller rock, DET reagerer hun på. Morsomme ungen! :laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasper lå forøvrig feil i forhold til fødsel (altså, lå an til å bli stjernekikker). Han rotete under fødsel og det er visst veldig vanlig i følge jordmor.

Jeg tipper du føder 20/11, altså om fire dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...