Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P

Cindi

Anbefalte innlegg

En lang og god klem til deg, Cindi :klem: Du skal se at alt ordner seg. Begravelsen forløper uten problemer, mini blir frisk (eller ikke smittet overhodet!!) og du føder rolig og stille på søndag eller mandag, uten form for stress eller noenting. Drømmefødsel blir det også ;)

Tenker masse på deg om dagen, og håper at du tar _litt_ tid til å ta vare på deg selv oppi alt dette :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En lang og god klem til deg, Cindi :klem: Du skal se at alt ordner seg. Begravelsen forløper uten problemer, mini blir frisk (eller ikke smittet overhodet!!) og du føder rolig og stille på søndag eller mandag, uten form for stress eller noenting. Drømmefødsel blir det også ;)

Tenker masse på deg om dagen, og håper at du tar _litt_ tid til å ta vare på deg selv oppi alt dette :hjerte:

Takk for det. :klem:

Sitter hjemme nå, og skal tilbringe nok en kveld alene. :sukk: Syns ikke det er så stas å sitte her alene hjemme både på dagtid og kveldstid. Er så pass dårlig form at jeg ikke kan gå ut og finne på noe heller, så må liksom bare sitte her i ensomheten.

I sta hadde jeg skikkelig mensensmerter. Vonde! Men det forsvant igjen. Tok meg en stor kopp kakao, og nå sitter jeg bare her igjen, og venter, og kjeder meg. Blæh.

Utrolig hvor saaaaakte tiden kan gå når man venter på noe. Også kommer nok tiden til å gå vilt fort igjen når lille jenta mi er kommet. Brått er hun blitt stor jente, og jeg har glemt helt hvordan jeg telte minutter til hun skulle komme.

Og... Rart hvor sakte minuttene går, med tanke på at "prosjekt baby" har vart i to år nå. To år, der storparten av tiden har handlet om å lage babyer. Det er ganske sykt å tenke på.

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er babyen på vei ut snart? ;)

Må være veldig rart å snart være i mål etter to år, og så begynner et helt nytt kapittel med en ny sjef i huset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er babyen på vei ut snart? ;)

Må være veldig rart å snart være i mål etter to år, og så begynner et helt nytt kapittel med en ny sjef i huset ;)

Hadde stressrier tidligere i dag. Men gikk over.

Ja, det er veldig sært. Men gud som jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste helga som "single" tilbringes med mannen sin datter fra et tidligere forhold. Så det blir ikke noen "singelhelg" uansett denne helgen. Også skal vi i begravelse i morgen, så... Blir nok ikke mye "kos og nyt". Gruer meg i grunn litt til denne helgen. For nå er jeg passe funksjonshemmet, og preget av at jeg er ganske sliten av graviditeten, også skal vi i begravelse, og så skal man takle sorgen til syvåringen og mannen, samtidig som man ikke er helt "med" selv. Så det blir mye "skjerpe seg" i løpet av helgen tenker jeg. At jeg må ta meg sammen, og prøve å glemme at jeg er sliten og sånt, for å ivareta de her hjemme.

Vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette her best mulig. Gruer meg til begravelsen, gruer meg til å ha med en syvåring i begravelsen, og er nervøs for at vannet skal gå midt i seremonien.

Også føler jeg meg kjempeslem som overhodet tenker på at jeg synes dette er kjipt. Sånn... At det er kjipt at oldemor skal begraves på termindato, og at ting er så trist og fælt midt oppi det flotteste som kan skje i livet.

Også måtte pappa inn på sykehuset igjen, og det legger også en passe stor demper på stemningen.

:sukk:

Man kan ikke kontrollere slike ting i livet, men syns det er kjipt å ha all denne sorgen og bekymringen og det negative fokuset midt oppi det som egentlig skulle være den mest spennende, forventningsfulle og gledesrike tiden. Føler meg litt snytt. :sukk: Og som en real bitch, fordi jeg føler meg snytt. For dette er jo virkelig ikke meg det er kjipt for egentlig..

Selvfølgelig er dette her tungt for deg også- både tungt og kjipt. For det første så er det veldig mye (altfor mye) som skjer nå på en gang, til og med uforutsette ting, og bare det er er en stor påkjenning.

Som du selv sier; du er funksjonshemmet- så kanskje du føler deg trist fordi du føler deg så maktesløs når en som står deg nærmest bærer en sorg og man ikke får gjort med det selv :vetikke: Det er vondt å se at andre har det vondt- det at du føler deg så kjip tilsier bare hvor empatisk du er!

Dette med pappa`n din og fødselstart midt i seremonien- det går bestaaaandig så mye bedre enn man frykter Cindi! ...Bare vent å se!

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er dette her tungt for deg også- både tungt og kjipt. For det første så er det veldig mye (altfor mye) som skjer nå på en gang, til og med uforutsette ting, og bare det er er en stor påkjenning.

Som du selv sier; du er funksjonshemmet- så kanskje du føler deg trist fordi du føler deg så maktesløs når en som står deg nærmest bærer en sorg og man ikke får gjort med det selv :vetikke: Det er vondt å se at andre har det vondt- det at du føler deg så kjip tilsier bare hvor empatisk du er!

Dette med pappa`n din og fødselstart midt i seremonien- det går bestaaaandig så mye bedre enn man frykter Cindi! ...Bare vent å se!

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

Du er nå bra god Noz. :klemmer:

I dag er Dagen. Både begravelse og termin på samme dag. 6 timer igjen til begravelsen, så dette burde jo gå bra. Mannen insisterte på at jeg måtte ha med fødebagen i bilen, "bare i tilfelle". Så da gjør jeg det.

Mannen og minien hadde en fin kveld i går sammen på teater (mammaen var syk, så han hentet henne og dro med henne istedet), og det virket som om mini tok dette med oldemor ganske bra. Hun var selvsagt trist, men helt normalt. Tenker det er bra de fikk en så hyggelig kveld i går, siden dagen i dag blir litt tung.

Luften ute ser faktisk rosa ut i dag! Sånn digresjon. Tittet ut av vinduet her, og alt ser lyserosa ut. :babyjente: Jentedag. :hjerte:

Mannen var innmari søt i morges. Han mente på at jeg må ha stått opp en halvtime før han for å fikse meg før han våknet, for så å legge meg igjen og late som ingenting. :fnise: Han bare: "hvordan kan du se sånn ut når du har sovet?" Han mener forøvrig på at det er derfor lille P er forsinket. Fordi hun "bare måtte freshe seg litt opp" før hun kom. Sminke seg og stelle håret litt og sånn. :P Tror det kan være noe i det altså. Med mine gener. (jeg står ikke opp en halvtime før mannen altså.. hehe!)

Nå skal jeg bruke morgenen på å bare kose meg med tv, druer og saft. Og kanskje strikke litt på genseren til mininestencindi. Og så kommer mannen og henter meg rundt lunsj. Får vel oppdatere fødetippelista her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tippeliste fødsel:

Nå er det bare 2 tippedatoer igjen her. Og i dag er termindato.

missdior: 25. oktober

NozMonster: 31. oktober

hjärterdam: 1. november

Calavi: 5. november

3D-ultralyd termin: 7. november

Cindi: 8. november

Teita: 11. november

Tekola: 12. november

*Frida*: 13 november

Yesterday: 14. november

Ordinær ultralyd termin: 15. november

ara: 17. november

Mus-Katt: 19. november

:kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Håper alt går bra i dag og at du slipper at ting setter i gang i begravelsen i hvert fall!

Nå er hun hos deg innen maks to uker!

Jeg satser på at hun holder ut til i ettermiddag nå.

JM sa at jeg får time til igangsetting innen 7-10 dager. Så det er i alle fall ikke lenge igjen. Uansett om hun kommer av seg selv eller ei. Mannen ville at jeg skulle få akupunktur for igangsettelse. Men... Jeg vil helst at kroppen skal finne ut av dette selv. *sta*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser på at hun holder ut til i ettermiddag nå.

JM sa at jeg får time til igangsetting innen 7-10 dager. Så det er i alle fall ikke lenge igjen. Uansett om hun kommer av seg selv eller ei. Mannen ville at jeg skulle få akupunktur for igangsettelse. Men... Jeg vil helst at kroppen skal finne ut av dette selv. *sta*

Enig med deg der, ville også helst at kroppen skulle fikse biffen selv selv om det betød at jeg skulle gå en del over tida! Jeg fikk satt opp time for igangsetting og var ganske nervøs, som de fleste andre. Men akkurat da vil man jo bare ha babyen ut! Selv om man har ventet i hva som føles som en evighet allerede er de siste ukene uutholdelige. Utrolig hva hjernen får en til å føle når man så gjerne bare vil ha noe, NÅ! =) Nei nå kommer hun snart, jeg er sikker på at hun kommer av seg selv senest innen 41+2, men jeg har jo tippa på 41+ 0 =)

Jeg hadde vært på modningsakupunktur 4-5 ganger (som til manges overraskelse ikke skal gjøre livmorhalsen moden, men korte ned åpningstiden på ca 2 timer) og så 4 dager før fødsel stakk hun ekstra nåler for livmor-aktivitet. Da jeg kom hjem kjente jeg masse rart, men hadde på følelsen av at dette hjalp jo ikke hvis livmorhalsen ikke var moden. Da jeg var på sjekk hos jordmor sa hun at teorien min stemte; Livmorhalsen var så umoden som den kunne bli, men "alt annet" var nok klart, men derfor at det ikke satte igang..Og angående modningsakupunkturen er jo det en annen sak, men det tok meg altså 2,5 time fra 2 til 10 cm så det kan jo diskuteres om ikke det hadde noe for seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg der, ville også helst at kroppen skulle fikse biffen selv selv om det betød at jeg skulle gå en del over tida! Jeg fikk satt opp time for igangsetting og var ganske nervøs, som de fleste andre. Men akkurat da vil man jo bare ha babyen ut! Selv om man har ventet i hva som føles som en evighet allerede er de siste ukene uutholdelige. Utrolig hva hjernen får en til å føle når man så gjerne bare vil ha noe, NÅ! =) Nei nå kommer hun snart, jeg er sikker på at hun kommer av seg selv senest innen 41+2, men jeg har jo tippa på 41+ 0 =)

Jeg hadde vært på modningsakupunktur 4-5 ganger (som til manges overraskelse ikke skal gjøre livmorhalsen moden, men korte ned åpningstiden på ca 2 timer) og så 4 dager før fødsel stakk hun ekstra nåler for livmor-aktivitet. Da jeg kom hjem kjente jeg masse rart, men hadde på følelsen av at dette hjalp jo ikke hvis livmorhalsen ikke var moden. Da jeg var på sjekk hos jordmor sa hun at teorien min stemte; Livmorhalsen var så umoden som den kunne bli, men "alt annet" var nok klart, men derfor at det ikke satte igang..Og angående modningsakupunkturen er jo det en annen sak, men det tok meg altså 2,5 time fra 2 til 10 cm så det kan jo diskuteres om ikke det hadde noe for seg :)

Wow! Det hørtes jo innmari deilig ut da! Å bruke så kort tid på åpningsfasen. Jeg visste heller ikke at det var det modningsakupunktur handlet om. Trodde også det handlet om å modne livmorhalsen.

Har det noe for seg når jeg har kommet så langt som termindato da? Er jo mulig jeg bare rekker 1 time hos akupunktør.

Høres jo veldig fristende ut. For jordmor på fødekurset sa at når babyen ligger med ryggen til høyre, så pleier fødselen å ta lengre tid. Og snuppa mi har ligget med ryggen på høyresiden i en mnd nå...

Jeg håper veldig på at kroppen fikser dette selv. Satser alle kortene mine på det. Vil i alle fall ikke settes i gang medisinsk, det blir litt nedtur merker jeg. Men jordmor mente at det var en "parodi" om jeg måtte settes i gang, så mange modningstegn jeg hadde.

Men så mente hun også på at jeg kom til å føde innen termin :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Come out come out where ever you are! :nigo:

Men hun trenger jo ikke ta showet i begravelsen.. Helgen er jo en fin tid å føde på?

Tenker masse på deg, og lille P. Gleder meg til vi kan være barnevognmafia sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Det hørtes jo innmari deilig ut da! Å bruke så kort tid på åpningsfasen. Jeg visste heller ikke at det var det modningsakupunktur handlet om. Trodde også det handlet om å modne livmorhalsen.

Har det noe for seg når jeg har kommet så langt som termindato da? Er jo mulig jeg bare rekker 1 time hos akupunktør.

Høres jo veldig fristende ut. For jordmor på fødekurset sa at når babyen ligger med ryggen til høyre, så pleier fødselen å ta lengre tid. Og snuppa mi har ligget med ryggen på høyresiden i en mnd nå...

Jeg håper veldig på at kroppen fikser dette selv. Satser alle kortene mine på det. Vil i alle fall ikke settes i gang medisinsk, det blir litt nedtur merker jeg. Men jordmor mente at det var en "parodi" om jeg måtte settes i gang, så mange modningstegn jeg hadde.

Men så mente hun også på at jeg kom til å føde innen termin :P

Du kan jo ringe noen aku-steder idag, se om noen kan ta deg inn idag eller morgen? Min lå også på høyresiden, jordmor sa venstre var best man at det ikke var noe å bekymre seg over.. til slutt kom hun som stjernekikker. Pressingen tok 1t20 minutter men det gikk helt fint, hadde en knakanes fin fødsel synes jeg selv om det tok litt tid på slutten.

Nei jeg hadde absolutt kontaktet akupunkturist/akunpunktør/? hva kaller man det egentlig...Du har jo ikke noe å tape på det! Kanskje det til og med får tiden til å gå raskere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow! Det hørtes jo innmari deilig ut da! Å bruke så kort tid på åpningsfasen.

Eg brukte 3 timar til full åpning no sist, og det var ikkje innmari deilig!

Då kom riene konstant, stadig tvillingrier (ny rie-topp før forrige rie var slutt), og nada pause mellom riene. Det er den tyngste fødselen eg har hatt. Hadde ein langt finare fødsel når eg brukte 18 timar til full opning første gang :)

Håpar dagen i dag blir ok, og at du får kvile i kveld og sove i natt.

Og så imåro skal du sjå! :føde: ( er det ingen føde-smily her?!? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då kom riene konstant, stadig tvillingrier (ny rie-topp før forrige rie var slutt), og nada pause mellom riene. Det er den tyngste fødselen eg har hatt. Hadde ein langt finare fødsel når eg brukte 18 timar til full opning første gang :)

Utrolig at fødsler kan være så forskjellig! Det er virkelig naturen som styrer på sine enen måte....fascinerende!

Jeg hadde utrolig gode pauser hele veien, og sovnet til og med mellom press-riene. Husker jeg tenkte det var som å komme til himmelen..haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Come out come out where ever you are! :nigo:

Men hun trenger jo ikke ta showet i begravelsen.. Helgen er jo en fin tid å føde på?

Tenker masse på deg, og lille P. Gleder meg til vi kan være barnevognmafia sammen :)

Hvis vannet går under begravelsen så vet i alle fall hvem hun slekter på. :fnise: (søstra mi klager jo kronisk over at jeg alltid skal "stjele showet")

Lørdagsbarn eller søndagsbarn er fint. Og jeg gleder meg viiiiilt til å være barnevognmafia med deg! :hjerte::5:

Du kan jo ringe noen aku-steder idag, se om noen kan ta deg inn idag eller morgen? Min lå også på høyresiden, jordmor sa venstre var best man at det ikke var noe å bekymre seg over.. til slutt kom hun som stjernekikker. Pressingen tok 1t20 minutter men det gikk helt fint, hadde en knakanes fin fødsel synes jeg selv om det tok litt tid på slutten.

Nei jeg hadde absolutt kontaktet akupunkturist/akunpunktør/? hva kaller man det egentlig...Du har jo ikke noe å tape på det! Kanskje det til og med får tiden til å gå raskere :)

Så å få stjernekikker er bare at det tar lengre tid? Det er ikke en risiko? Finnes det "få henne til å snu seg til venstre-akupunktur"? :P

Det burde vært en fødesmiley!! :jolie: Noen må lage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandagsbarn får vakre øyne.

Tirsdagsbsrn blir lett på tå.

Onsdagsbsrn får perletårer.

Torsdagsbarn får langt å gå.

Fredagsbarn gjør alle glade.

Lørdagsbarb blir sjelden trett.

Søndagsbarn får den største gaven:

Alle dyder under ett.

- Alf Prøysen

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så å få stjernekikker er bare at det tar lengre tid? Det er ikke en risiko? Finnes det "få henne til å snu seg til venstre-akupunktur"? :P

Det kan ta lengre tid, noen trenger å bruke vakuum eller tang på, pga at diameteren blir litt større enn når de kommer med haka nede på brystet, som de fleste gjør.Jeg trengte bare en liten klipp og da 1t20 min så hos meg gikk det fint og de sjekket henne jo hele tiden og hjerterytmen var fin hele veien. Følte det aldri som noe "farlig". Så fort det blir risiko så tar de ingen sjangser, vær sikker på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagsbarn får vakre øyne.

Tirsdagsbsrn blir lett på tå.

Onsdagsbsrn får perletårer.

Torsdagsbarn får langt å gå.

Fredagsbarn gjør alle glade.

Lørdagsbarb blir sjelden trett.

Søndagsbarn får den største gaven:

Alle dyder under ett.

- Alf Prøysen

:rodmer:

Så. Alt annet enn lørdagsbarn da? :fnise:

Jeg var fredagsbarn, og mamma har alltid kalt meg for familiens klovn.

Det kan ta lengre tid, noen trenger å bruke vakuum eller tang på, pga at diameteren blir litt større enn når de kommer med haka nede på brystet, som de fleste gjør.Jeg trengte bare en liten klipp og da 1t20 min så hos meg gikk det fint og de sjekket henne jo hele tiden og hjerterytmen var fin hele veien. Følte det aldri som noe "farlig". Så fort det blir risiko så tar de ingen sjangser, vær sikker på det :)

Håper ikke jeg trenger å bruke tang.. Det skjedde med barnet mannen min har fra før av, og gjorde at han ikke fikk være tilstede under selve forløsningen. Og det vil vi veldig gjerne unngå. Han vil jo veldig gjerne være til stede hele veien denne gangen.

Jeg skal jo føde på ABC, så håper virkelig at det ikke blir noen risiko, så de må flytte meg. Da blir jeg skikkelig skuffa! Jeg som skulle føde i basseng. :opplyser: Da blir det hormonella deville igjen, hvis jeg brått blir nødt til å føde i en stressende fødeavdeling med jordmødre jeg ikke kjenner, når jeg er så forberedt på den rolige fine stemningen på ABC. Er ikke mye yoga over å føde på vanlig ullevål-avdeling ser jeg for meg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke jeg trenger å bruke tang.. Det skjedde med barnet mannen min har fra før av, og gjorde at han ikke fikk være tilstede under selve forløsningen. Og det vil vi veldig gjerne unngå. Han vil jo veldig gjerne være til stede hele veien denne gangen.

Jeg skal jo føde på ABC, så håper virkelig at det ikke blir noen risiko, så de må flytte meg. Da blir jeg skikkelig skuffa! Jeg som skulle føde i basseng. :opplyser: Da blir det hormonella deville igjen, hvis jeg brått blir nødt til å føde i en stressende fødeavdeling med jordmødre jeg ikke kjenner, når jeg er så forberedt på den rolige fine stemningen på ABC. Er ikke mye yoga over å føde på vanlig ullevål-avdeling ser jeg for meg. :P

Nei ser den, jeg fødte også på naturlig fødested, så akkurat samme som du sier, hvis jeg skulle ha epidural, tang osv så måtte jeg flyttes på sykehuset. Kunne heldigvis bli værende der jeg var, digert basseng og dimmet belysning..Veldig flott og rolig atmosfære :)

Har du bestilt time til akupunktur nå da ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...