Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P

Cindi

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig kresen på garn, og synes ikke billiggarn er noe særlig. Ofte mye akryl i det, også synes jeg ikke det blir mykt nok.

Man får ofte hva man betaler for :)

Men hvis du/LilleNestenCindi ikke bryr dere så hardt om mykt garn så er jo billiggarn greit :)

Iceyarns.com har en god del bra garn, men det er jo en jungel du må lete igjennom for å finne mykt garn i 100% ull. Men billig er det uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig kresen på garn, og synes ikke billiggarn er noe særlig. Ofte mye akryl i det, også synes jeg ikke det blir mykt nok.

Man får ofte hva man betaler for :)

Men hvis du/LilleNestenCindi ikke bryr dere så hardt om mykt garn så er jo billiggarn greit :)

Iceyarns.com har en god del bra garn, men det er jo en jungel du må lete igjennom for å finne mykt garn i 100% ull. Men billig er det uansett :)

Jeg bryr meg VELDIG om garnet. Derfor jeg driver og strikker på tidenes dyreste garn her :fnise:

Jeg klør av alt, og har flere gensere jeg har strikket (med dyrt garn også) som bare ligger i skapet. Så det er veldig viktig for meg å strikke kløfritt. Genseren jeg strikker til mininestencindi er den mykeste jeg noensinne har strikket, så vurderer den for mannsen også, men den var så j*vlig dyr..

Hvis jeg skal strikke julegaver til ungene i familien med det garnet blir det jo svindyrt da... Men så vil jeg ikke strikke med et garn som gjør at ungene klør heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste ventetiden kan virkelig gå en på nervene! Særlig når man ikke får gjort noe fornuftig pga alle vondtene man skal ha!! Føler såå med deg. Jeg var så dum å vaska alle golv i stad. Smart? NOT! Sitter her som ei 90 år gammal, skrøpelig kjærring.

Kjærringråd ja...Du har prøvd alt? Det gjorde jeg sist også, uten hell :fnise:

Har du til og med prøvd å drikke Bitter Lemon brus? Og spist ananas? :nigo:

ara da!! Vasking av gulv er jo suksessoppskrift på å bli funksjonshemmet i en uke! Jeg vurderer hardt å ansette vaskehjelp her. :fnise: Blir GAL av å se på skiten. Også vil jeg jo ikke mase på mannen, for han jobber jo, og er flinkest til å lage middag og ta ut av oppvaskmaskinen etc fra før av.

Bitter lemon brus og ananas? De hadde jeg ikke hørt om. :fnise: Har spist fersk ananas, tørket ananas og drukket ananasjuice uten å vite om at det var et kjærringråd da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ara da!! Vasking av gulv er jo suksessoppskrift på å bli funksjonshemmet i en uke! Jeg vurderer hardt å ansette vaskehjelp her. :fnise: Blir GAL av å se på skiten. Også vil jeg jo ikke mase på mannen, for han jobber jo, og er flinkest til å lage middag og ta ut av oppvaskmaskinen etc fra før av.

Bitter lemon brus og ananas? De hadde jeg ikke hørt om. :fnise: Har spist fersk ananas, tørket ananas og drukket ananasjuice uten å vite om at det var et kjærringråd da. :P

Haha, veit!! Men altså..å gå rundt i smuler, rosiner og alt annet lillemann her greier å spre rundt seg....? Jeg orker ikke..:fnise: Og for ikke å snakke om alle kattehårene og hybelkaninene..Sistnevnte har vært her så lenge og vokst se så store at jeg omtrent har vurdert å gi dem navn :ler:

Joda, ananas og bitter lemon skal være et triks for å sette fart på sakene ;) Og kanel...men det visste du sikkert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå strikker jeg med Viking Alpaca. Det koster 45 kroner for 50 gram. Dyyyrt! Men det er et ganske tygt og mykt garn, suuuperdeilig! Den ulla fra europris er vel ganske mye tynnere, og klør vel?

Den var bare et eksempel, sånn for å si noe om pris, finnes jo andre rimeligere typer :) det garnet jeg brukte har jeg brukt pinne 3,5 på, og synes ikke den klør, har strikket både til meg selv og D i det også. Men så vet jeg at hverken jeg eller D har spesielt ømfintlig hud og at hverken jeg eller han klør særlig av klær uansett. Det virker noe stivt før damping, men dampet kjøredressen i går og synes den kjennes myk og god ut :)

Ser Niennas anbefaler ice-yarn, søsteren min har bestilt derfra og vært veldig fornøyd :) har ikke kjøpt derfra selv enda, men det blir nok snart, jeg er bare litt skeptisk til å ikke kunne ta og kjenne på garnet, det er liksom noe med kjøøpeprosessen for meg, å være i butikken og finne rett garn :P men det er jo mye å spare på å kjøpe derfra.

Jeg har tenkt å bestille til sinnasaugensere til alle tre ungene etterhvert, men ikke funnet garnet jeg vil ha derfra i fargene jeg vil ha enda :P

Er med i en norsk gruppe for ice-yarn på Facebook, der man kan få litt tips til hva som kan erstatte garn vi er kjent med i Norge, skal jeg sende deg link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19

Setter deg opp på lista :)

Haha, veit!! Men altså..å gå rundt i smuler, rosiner og alt annet lillemann her greier å spre rundt seg....? Jeg orker ikke.. :fnise: Og for ikke å snakke om alle kattehårene og hybelkaninene..Sistnevnte har vært her så lenge og vokst se så store at jeg omtrent har vurdert å gi dem navn :ler:

Joda, ananas og bitter lemon skal være et triks for å sette fart på sakene ;) Og kanel...men det visste du sikkert ;)

Forstår det veeeeeeldig godt!! Blir GAL av å se på hybelkaninene her uten å kunne gjøre noe med det (uten å få veldig vondt i ryggen). Ananas er inntatt! Har ikke bitter lemon, men har spist chili til middagen. :P

Er med i en norsk gruppe for ice-yarn på Facebook, der man kan få litt tips til hva som kan erstatte garn vi er kjent med i Norge, skal jeg sende deg link?

Gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste fødsel per 13.11:

missdior: 25. oktober

NozMonster: 31. oktober

hjärterdam: 1. november

Calavi: 5. november

Cindi: 8. november

Teita: 11. november

Tekola: 12. november

*Frida*: 13 november

Yesterday: 14. november

ara: 17. november

Mus-Katt: 19. november

:kgbaby:

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ved et magebilde mens vi venter :)

Ble tatt i forgårs, og magen har sunket skikkelig siden det! Nå henger den nesten nedpå knærne. :fnise: Føles sånn i alle fall.

post-36808-0-24548600-1384367893_thumb.p

Endret av Cindi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ved et magebilde mens vi venter :)

Ble tatt i forgårs, og magen har sunket skikkelig siden det! Nå henger den nesten nedpå knærne. :fnise: Føles sånn i alle fall.

Så fiiiin! :rodmer:

Når skal du evt på kontroll igjen?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fiiiin! :rodmer:

Når skal du evt på kontroll igjen? :)

Takk! ^^,) Blir rart å brått ikke ha magen der mer. *stryke på*

Jeg vet ikke. Har ikke fått flere kontroller. Hun sa jeg vil få en telefon om 7-10 dager om overtidskontroll, dersom jeg ikke allerede har født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen er skikkelig optimistisk på Yesterdays vegne, og har satt kameraet på lading før han la seg nå. :fnise:

Ble ikke klaff på *Frida*, så da sier vi god natt, og snakkes i morgen ;)

Deler ikke helt trua med mannen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FIn mage! så morsomt, du har kalt bildet "cindypreggers", jeg kalte også alle magebildene mine for navn-preggers"! =)

Dere må nyte den siste helga som "single" nå da! Det var det rådet jeg fikk av en venninne på fredagen, men så kom hun natt til lørdag..Man kan jo håpe at det hjelper at jeg sier det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste helga som "single" tilbringes med mannen sin datter fra et tidligere forhold. Så det blir ikke noen "singelhelg" uansett denne helgen. Også skal vi i begravelse i morgen, så... Blir nok ikke mye "kos og nyt". Gruer meg i grunn litt til denne helgen. For nå er jeg passe funksjonshemmet, og preget av at jeg er ganske sliten av graviditeten, også skal vi i begravelse, og så skal man takle sorgen til syvåringen og mannen, samtidig som man ikke er helt "med" selv. Så det blir mye "skjerpe seg" i løpet av helgen tenker jeg. At jeg må ta meg sammen, og prøve å glemme at jeg er sliten og sånt, for å ivareta de her hjemme.

Vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette her best mulig. Gruer meg til begravelsen, gruer meg til å ha med en syvåring i begravelsen, og er nervøs for at vannet skal gå midt i seremonien.

Også føler jeg meg kjempeslem som overhodet tenker på at jeg synes dette er kjipt. Sånn... At det er kjipt at oldemor skal begraves på termindato, og at ting er så trist og fælt midt oppi det flotteste som kan skje i livet.

Også måtte pappa inn på sykehuset igjen, og det legger også en passe stor demper på stemningen.

:sukk:

Man kan ikke kontrollere slike ting i livet, men syns det er kjipt å ha all denne sorgen og bekymringen og det negative fokuset midt oppi det som egentlig skulle være den mest spennende, forventningsfulle og gledesrike tiden. Føler meg litt snytt. :sukk: Og som en real bitch, fordi jeg føler meg snytt. For dette er jo virkelig ikke meg det er kjipt for egentlig..

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hug: Jeg har ingen gode råd eller noe. Jeg synes du er utrolig flink og sterk som virkelig sprenggravid allikevel drar i begravelse og står på! Super-Cindi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er skikkelig optimistisk på Yesterdays vegne, og har satt kameraet på lading før han la seg nå. :fnise:

Ble ikke klaff på *Frida*, så da sier vi god natt, og snakkes i morgen ;)

Deler ikke helt trua med mannen :P

Søren og! ;)

Neida, for no syns eg veslejenta skal kose seg inne i magen et par dagar, sånn at begravelsen er vel overstått før ho kjem. Forstår godt at du syns det er slitsomt med alt dette, det _er_ slitsomt å ta seg sammen når ein har heilt andre behov sjølv. Men sånn er jo ein gong verden, ein må jo innimellom ta større hensyn til andre enn seg sjølv. Og slik er ein et godt menneske!

Og i måro ettermiddag kan du puste ut, hoppe i joggebuksa igjen, og kvile deg! Eg reknar med at eldstejenta klarer seg litt sjølv om dagane, så du ikkje treng å underholde heile helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig... Sykdom i huset til eksen til mannen.

Kjenner jeg bare blir helt matt. Hva er det neste?

Så nå risikerer vi å føde med omgangssyke, at mannen ikke kan delta fordi han er syk eller at vår nyfødte blir syk. Ja. Det er jo flott.

Eksen hans ringte og spurte om han kunne ta med kidden på en aktivitet hun har gledet seg til, fordi mora er for syk. Så da skal han det. Og jeg kjenner jeg mest vil boltre dørene her, så han ikke slipper inn igjen etterpå med smittefaren sin.

Syk pappa, begravelse av bestemor og nå omgangssyke?

Nesten så man syns det er en fordel å gå så lenge som mulig på overtid, for her i huset har vi jo ikke tid til å føde. *oppgitt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...