Teita Skrevet 9. november 2013 #1021 Del Skrevet 9. november 2013 *fødestøv* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 9. november 2013 Forfatter #1022 Del Skrevet 9. november 2013 *fødestøv* Takk! ^^,) Nå tenker jeg den sitter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 9. november 2013 Forfatter #1023 Del Skrevet 9. november 2013 Går bare fint med meg!!! Londonturen var helt fantastisk, og siden EL skulle innfinne seg mellom 3-8 november så passet det greit med hygge hver eneste dag. Ferier blir gjerne sånn Du er så søt ! Håper også at det snart er vår tur Også håper jeg at du snart føder littegrann, for jeg er skikkelig utålmodig! Haha Høres ut som en veldig bra prøveperiode. Har troa jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 11. november 2013 #1024 Del Skrevet 11. november 2013 Hvordan går det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 11. november 2013 Forfatter #1025 Del Skrevet 11. november 2013 Hvordan går det? Har sovet veldig godt de siste nettene, så energilageret er fylt opp igjen heldigvis. Har ikke fått noen merkbare endringer fysisk, annet enn de samme "modningtegnene" jeg allerede har hatt i to uker. Så jeg føler ikke at dagen i dag blir noe annerledes enn de andre dagene, og har ikke helt tro på fødsel med det første. Nå har jeg faktisk kledd på meg skappelteltet mitt, og skal gå meg en tur i kulda. Gikk tur med mannen i går kveld, etter å ha sittet inne og sutret over vondter, søvnmangel og kaputt rygg i over en uke. Det var veldig deilig med frisk luft! Så jeg skal gå en tur i dag også. Må bare gå litt forsiktig, for kjenner jeg får fort vondt i ryggen om jeg går for fort eller for langt. Pappa er på sykehuset igjen, så jeg fikk meg en ny bekymring der, men det virker til at det ikke var hjerteinfarkt, men at det kanskje er såret han har fått på hjertet som plager han. Jeg krysser fingrene for at han snart får det bedre, og for at legene er kompetente (han er dessverre nå på et sykehus jeg ikke er særlig fan av, da de har et veldig dårlig rykte for feilbehandling..). Snakket med han i sta, og han var mest opptatt av når barnebarnet kommer. Virket som om han følte seg ivaretatt, og det er godt. Fredag skal vi i begravelse, og jeg håper virkelig ikke at det blir dagen baby blir født. Det er jo termindagen min, så det er ikke umulig. Håper ikke det, for jeg syns ikke så veldig mye om at bursdagen til lille alltid skal være en påminner om dagen mammaen til svigerfar ble begravd. Det blir en bursdag med bismak.. Håper ikke naturen er så slem. Har forhørt meg litt, og det viser seg at damene i både min og mannen sin familie ikke har en tendens til å gå på overtid. Vet ikke om det har noe å si... Vi får se. Datteren til mannen min er jo født 9 dager på overtid, så kan jo hende han har noen innmari treige spermiser. Vi skylder på han hvis det blir overtid, gjør vi ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 11. november 2013 #1026 Del Skrevet 11. november 2013 Jo, vi skylder på han da ja, men ut i fra forholdene; er det ikke best å gå litt over termin nå da? (ikke at jeg trodde jeg skulle si det men...) Jeg bare tenker at om du føder før fredag så får dere ikke gått i begravelsen og skulle storenøtt komme på selve terminen så, som du sier, får hun bursdag på datoen da oldemor gikk bort. Skal vi satse på at fødselen starter på fredag kveld i 21-tiden, eller nei- du vil kanskje han med deg the voice- klokka 22.30 da! Da går vannet, og så sklir bebisen ut rett over midtnatt etter en utrolig enkel og grei fødsel? Det er leit å høre om faren din igjen Cindi Selv om du er litt engstelig så er han nok i de tryggeste hender. Man må nesten bar stole på at de kan sakene sine. Bare tenkt deg hvor mange liv de har reddet blant de feilbehandligene de (desverre) har gjort! Det er jo når det går bra at man ikke hører noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 12. november 2013 #1027 Del Skrevet 12. november 2013 Enig med Noz, akkurat no er det vel best at du går et par dagar over termin? I helga passar vel bra?! Håpar du har sove godt i natt igjen, og at formen er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 12. november 2013 Forfatter #1028 Del Skrevet 12. november 2013 Brukte litt tid på å sovne i går, og tenker det har en sammenheng med pappa. Da jeg først sovna så fikk jeg heldigvis sove natta gjennom, bortsett fra dobesøkene selvsagt. Må vel opp og tisse ca 4 ganger per natt (i tillegg til at jeg tisser 3 ganger før jeg klarer å sovne, og 2-3 ganger når jeg våkner før jeg gir opp og står opp av senga.), det tar vel kanskje 15-30 min å sovne igjen for hver gang, så jeg har fått ganske mye søvn i natt. Nå skal jeg snart på kontroll. Vet ikke helt hva vi skal få ut av det, men vi får se. Har samme modningstegn som jeg har hatt en stund nå, bare at nedpresset har økt siste døgnet, også får jeg veldig mye fortere vondt i ryggen. Føler ikke at noe er så veldig mye annerledes, men så har jeg jo heller aldri vært i denne situasjonen før. Og det kan jo skje brått, uten noen tegn også. En ting jeg har fått med meg, er at: hun kommer når hun selv vil. Kjærringråd kan jeg bare drite i. Har prøvd det meste som hørtes fornuftig ut, og gjerne alt på en dag. I dag er det Tekola sin dag. Oppdatert tippeliste fødsel: missdior: 25. oktober NozMonster: 31. oktober hjärterdam: 1. november Calavi: 5. november Cindi: 8. november Teita: 11. november Tekola: 12. november *Frida*: 13 november Yesterday: 14. november ara: 17. november :kgbaby: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 12. november 2013 #1029 Del Skrevet 12. november 2013 Så spennende! =) Jeg hadde gitt opp kjærringråd da jeg var en uke over, men den dagen jeg fødte fikk jeg plutselig heftig nedpress, og kjørte på med litt i sengehalmen, og plutselig startet riene =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 12. november 2013 Forfatter #1030 Del Skrevet 12. november 2013 Så spennende! =) Jeg hadde gitt opp kjærringråd da jeg var en uke over, men den dagen jeg fødte fikk jeg plutselig heftig nedpress, og kjørte på med litt i sengehalmen, og plutselig startet riene =) Har kjørt på i sengehalmen i to uker allerede. Har prøvd 3 ganger etter hverandre, 2 ganger etter hverandre, 3 ganger med pause, 2 ganger med pause, 1 gang + + + Men det har tydeligvis ikke noe for seg her. Sånn bortsett fra en lykkelig ektemann. Haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 12. november 2013 #1031 Del Skrevet 12. november 2013 haha, ja kan tenke meg det Det hadde ikke no for seg hos oss heller, kun mase-rier, men denne dagen som jeg plutselig fikk heftig nedpress var det altså en time etter sex at jeg kjente noe nytt. Før det var jeg ovebevist om at ikke noe hjalp, og dagen før fødsel var jeg hos jordmor for å bli strippet, men hun kunne ikke strippe meg engang for jeg var ikke moden i det hele tatt...ho fikk litt sjokk når jeg dagen etter ringte henne og sa at jeg hadde rier! Jeg har vært innom og lest her i løpet av graviditeten din men er ikke flink til å legge igjen spor, men følger med, dette blir spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 12. november 2013 #1032 Del Skrevet 12. november 2013 Om to dager kommer hun ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 12. november 2013 #1033 Del Skrevet 12. november 2013 Hun kommer den 17 har jeg jo sagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 13. november 2013 #1034 Del Skrevet 13. november 2013 Cindi! Jeg drømte at du fødte i natt, i butikken jeg jobber i!!! Du kom inn og ville ha en koffert, men før du fikk betalt fødte du midt på gulvet. Etter at fødselen var ferdig hentet du ei saks fra pakkedisken, klippet navlestrengen og slang ungen i kofferten!!! Så betalte du... Hahahahaha, våknet svett og jævlig i morrest. IKKE kom til Bodø og fød i koffertbutikken!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 13. november 2013 Forfatter #1035 Del Skrevet 13. november 2013 haha, ja kan tenke meg det Det hadde ikke no for seg hos oss heller, kun mase-rier, men denne dagen som jeg plutselig fikk heftig nedpress var det altså en time etter sex at jeg kjente noe nytt. Før det var jeg ovebevist om at ikke noe hjalp, og dagen før fødsel var jeg hos jordmor for å bli strippet, men hun kunne ikke strippe meg engang for jeg var ikke moden i det hele tatt...ho fikk litt sjokk når jeg dagen etter ringte henne og sa at jeg hadde rier! Jeg har vært innom og lest her i løpet av graviditeten din men er ikke flink til å legge igjen spor, men følger med, dette blir spennende Skulle ønske jeg visste om jeg overhodet var modnet noe. Om det har skjedd noe som helst her, eller om jeg kan forvente å måtte gå leenge på overtid. Kos med sniklesere også Hun virker til å være ganske langt ned i bekkenet nå i dag, for nå er det ganske tomt på toppen av magen. Fikk faktisk kommentarer fra to ulike damer i går på butikken om at "Nå er det ikke lenge igjen vel? For den magen har sunket!" Om to dager kommer hun ut *krysser fingre* Hun kommer den 17 har jeg jo sagt Flere som tror det. To av venninnene mine har satset på 17. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 13. november 2013 Forfatter #1036 Del Skrevet 13. november 2013 Cindi! Jeg drømte at du fødte i natt, i butikken jeg jobber i!!! Du kom inn og ville ha en koffert, men før du fikk betalt fødte du midt på gulvet. Etter at fødselen var ferdig hentet du ei saks fra pakkedisken, klippet navlestrengen og slang ungen i kofferten!!! Så betalte du... Hahahahaha, våknet svett og jævlig i morrest. IKKE kom til Bodø og fød i koffertbutikken!! Hahaha!! Nå kommer jeg til Bodø!!! Tydeligvis det som skal til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 13. november 2013 Forfatter #1037 Del Skrevet 13. november 2013 I dag er *Frida* sin dag. Var hos jordmor i går for siste kontrollen. Skjedde ikke noe utenom det vanlige, bare blodtrykk, urinprøve og SF-mål. SF-målet mitt har flatet ut, samme som vekten. Helt likt som sist kontroll. Så babyen er vel kanskje ferdiglaga? Kroppen min har derimot ikke skjønt dette. For ut vil hun ikke! Har prøvd alle kjærringrådene i verden. Resultat: Null og niks! Bortsett fra ryggsmerter da. Jordmor kjente på magen min, og kunne fortelle meg flere ting: Hun mente på at baby IKKE har festet seg. Så dersom fødsel starter med at vannet går, så må jeg bare legge meg ned, og så ringe til føden med en gang. Hodet lå nedi bekkenet, men det var løst. Så det er en liiiiiten risiko for at navlestrengen sklir foran hodet og legges i press dersom vannet går. Hun mente på at baby IKKE er over 4 kg. Hun sa at hun er ikke en liten baby, men heller ikke så stor som 3D-legen mente på. Hun ville tippet på ca 3700 g. Hun mente på at jeg hadde blitt tynnere siden sist, fordi det var ikke noe særlig "polstring" rundt baby, og da kjente hun babyen veldig godt, og dette var i følge henne tydelig ikke en baby på mer enn 4 kg. (3D legen mente jo hun skulle bli 4,7 eller noe) Jordmor mente også, som hun mente sist gang, at jeg ikke kom til å trenge overtidskontroll. Hun har sendt forespørsel om overtidskontroll, men mente at det var svært usannsynlig at jeg kom til å trenge den, da jeg hadde gode tegn på modning (ut i fra hva jeg forteller, ikke ut i fra sjekk). Skulle nok ønske hun kunne sjekket om det var noe modning på gang der nede, men hun mente på at det ikke har noe for seg.. 2 dager igjen til termin, og jeg merker at jeg er skikkelig lei av å vente. Venting er ikke min sterkeste side. Jeg har så mye jeg skulle ønske jeg kunne gjøre! Men jeg må liksom bare sitte her. Eksempel: Cindi tenker: "Okey... noe enkelt jeg kan gjøre? Sette på en maskin med klær..!" 10 minutter senere: Cindi har VONDEST i ryggen. Seriøst...Jeg kan ikke gjøre NOE uten å få vondt i ryggen. Leiligheten er nedstøvet og skitten, skittentøyskurven er full, og rommet til stedatteren min ser ut som en redskapsbod. Det er SÅ mye jeg kunne gjort for å få tiden til å gå, men jeg klarer ikke å få det til uten å få vondt. Så jeg strikker da.. Har nesten strikket en hel genser på to dager (størrelse 7-8 år, men likevel, en heeel genser), regner med at jeg bruker 3 dager. Vurderer å strikke genser til de jeg er gudmor for også, men garnet er jo så dyrt.. Koster brått 600 kroner for èn genser, og det fungerer dårlig når man har gått drastisk ned i lønn og drastisk opp i utgifter (ref boligkjøp i høst). Kanskje noen som har tips om en side med billigere garn? Eller om billig garn i butikk som er like bra som det dyre garnet? Mjau mjau. Tilbake til tippingen. *Frida* sin dag ser foreløpig ikke ut til å bli dagen. Men hva vet vel jeg. Tippeliste fødsel per 13.11: missdior: 25. oktober NozMonster: 31. oktober hjärterdam: 1. november Calavi: 5. november Cindi: 8. november Teita: 11. november Tekola: 12. november *Frida*: 13 november Yesterday: 14. november ara: 17. november :kgbaby: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 13. november 2013 #1038 Del Skrevet 13. november 2013 Hva slags garn er det du skal ha? Både Nille og Europris har levelige priser på garn, du vet den kjøredressen jeg strikker (mangler forøvrig bare montering! :D ) til miniville? Ren ull på Europris - 9 nøster (pluss et feilkjøp av feil blåfarge ) = garnkostnader på 144,- evt 160,- om man regner med den jeg kjøpte feil Jeg vet jeg har lest inne på Strikkesida på facebook at mye av det garnet som selges billig på nille, europris og rema er produsert av de store garnprodusentene og så har det bare annen etikett, litt sånn som de sier om FirstPriceprodukter og sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 13. november 2013 Forfatter #1039 Del Skrevet 13. november 2013 Hva slags garn er det du skal ha? Både Nille og Europris har levelige priser på garn, du vet den kjøredressen jeg strikker (mangler forøvrig bare montering! :D ) til miniville? Ren ull på Europris - 9 nøster (pluss et feilkjøp av feil blåfarge ) = garnkostnader på 144,- evt 160,- om man regner med den jeg kjøpte feil Jeg vet jeg har lest inne på Strikkesida på facebook at mye av det garnet som selges billig på nille, europris og rema er produsert av de store garnprodusentene og så har det bare annen etikett, litt sånn som de sier om FirstPriceprodukter og sånt. Nå strikker jeg med Viking Alpaca. Det koster 45 kroner for 50 gram. Dyyyrt! Men det er et ganske tygt og mykt garn, suuuperdeilig! Den ulla fra europris er vel ganske mye tynnere, og klør vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 13. november 2013 #1040 Del Skrevet 13. november 2013 Den siste ventetiden kan virkelig gå en på nervene! Særlig når man ikke får gjort noe fornuftig pga alle vondtene man skal ha!! Føler såå med deg. Jeg var så dum å vaska alle golv i stad. Smart? NOT! Sitter her som ei 90 år gammal, skrøpelig kjærring. Kjærringråd ja...Du har prøvd alt? Det gjorde jeg sist også, uten hell Har du til og med prøvd å drikke Bitter Lemon brus? Og spist ananas? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå