Arkivskap Skrevet 6. mars 2013 #1 Skrevet 6. mars 2013 Dette er ikke en tråd for eller mot å ha en presentasjon av gjestene. Jeg skal ha en presentasjon og trenger noen råd i den forbindelse. Jeg trodde det skulle være enkelt, men det er det ikke. Jeg ville egentig skrive noe om hver gjest som beskriver den personen. Det har jeg nå gått bort ifra. Jeg skal bare skrive hvem det er. Feks: Anne Olsen: brudens yngste søster. Per Hansen: gift med Anne. Jeg skriver nå i denne rekkefølgen: brud, brudgom, barn, mine foreldre, brudgommens foreldre, forlovere. Så begynner jeg på min søster, hennes mann og barn før jeg fortsetter med mannen sine søsken. Der er det mer komplisert da de er flere. Eksempel: Pål Berg: brudgommens elste bror. Elida Berg: gift med Pål. Solfrid Berg: Pål og Elida sin datter. Jon Ås: samboer med Solfrid. Oda Berg Ås. Solfrid og Jon sin dattter. Simen Berg: brudgommen andre bror. Nina Krog: forlovet med Simen. Anja Krog: Nina sin datter osv osv Dere skjønner tegninga? Når noen bor sammen, hva skriver jeg? Bare samboere, forlovet hvis de er det, kjærester? Stebarn: er det greit å skrive det slik som med Anja Krog i dette eksemplet? Når vi kommer til søskenbarn, så skriver jeg dem under tanter og onkler. Men hva når tanter og onkler ikke kommer eller er døde. Skriver jeg da at de bare er søskenbarn, eller datter av Bjørg, brudgommens tante, som ikke er her (eller noe..) Og hva med venner. Jeg skriver barndomsvenn der det er rett, også skriver jeg bare kjæreste, elelr forlovet eller samboer på de de er sammen med. Men hva da med vennepar? Tilslutt: blir dette en oversiklig liste? ¨Dette ble kanskje litt uoversiktlig og vanskelig å forstå. Skriver i all hast her.
Gjest Adriane Skrevet 6. mars 2013 #2 Skrevet 6. mars 2013 Min umiddelbare tanke er at dette fort kan bli litt rotete og uoversiktlig. Skal man gjøre det på den måten, ville jeg kanskje listet opp som dette: Brud Brudgom Brudeparets barn Forlovere Forloveres kjærester/samboere/ektefeller Deretter Brudens familie Brudgommens familie Venner Under "brudens familie" og "brudgommens familie" ville jeg listet opp Foreldre Søsken Søskens kjærester/samboere/ektefeller Nieser og nevøer (og eventuelle kjærester/samboere/ektefeller) Tanter og onkler Kusiner og fettere med respektive kjærester/samboere/ektefeller Venner til slutt, igjen med respektive kjærester/samboere/ektefeller. Her ville jeg egentlig ganske enkelt bare skrevet barndomsvenn/studievenn/tidligere kollega/fotballkompis/korvenninne (du skjønner tegninga), og igjen respektive kjæreste/samboer/ektefelle. Jeg ville ikke skrevet noe om tanter og onkler som ikke kommer eller er døde. Kusiner og fettere ville jeg kun listet opp type "fetter av brudgommen", uten å koble opp mot hvilken tante og onkel. Det kan fort bli litt for mye info Egentlig utrolig vanskelig å forklare hva man mener merker jeg... Enda vanskeligere fordi vi ikke gjør det på den måten. Vi skal ha runde bord, og ved hvert bord ligger da kort info om hver av personene rundt det bordet (evt vil det stå på bordkortet, på den siden som vender ut mot bordet). 1
Gjest lisha Skrevet 6. mars 2013 #3 Skrevet 6. mars 2013 Jeg syns det er vanskelig jeg også! Har lest ett sånt hefte som var skrevet på samme måte som "Arkivskap". Det syns jeg ble veldig rotete og uoversiktlig.. rett travelt å lese syns jeg, for jeg falt heeelt av lasset på hvem som var hvem likevel. forslaget Adriane har, syns jeg blir "lettere" å lese *følger videre med i denne tråden*
Amarinda Skrevet 6. mars 2013 #4 Skrevet 6. mars 2013 Vi gjorde det på samme måte som Ariadne skriver, men delte opp hans og mine på hver sin side i programmet. Vennepar skrev vi som "venner av brudeparet".
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #5 Skrevet 6. mars 2013 Tilslutt: blir dette en oversiklig liste? Nei, på ingen måte. Gjør gjestene dine en tjeneste og dropp hele greien. Anonym poster: 8a6c8642b6d9e7392ba8b9c4977e3cec 3
Suzi Skrevet 7. mars 2013 #6 Skrevet 7. mars 2013 Har akkurat vært igjennom det samme. Vi har dette kun på infosidene på web for at gjestene skal kunne se hvem andre som kommer. Rekkefølgen er vel omtrent som Adriane foreslår. Men til å begynne med hadde jeg skrevet for eksempel Ole - Xs fetter Kari - Oles kone Men vi gjorde om alt så nå står det bare Ole og Kari Osv Slett også med venner. Noen kjenner vi mest mannen igjennom en felles hobby oh har knapt nok truffet kona. Når det glelder andre er begge gode venner som vi treffer med jevne mellomrom. Det så så dumt ut når det på noen står "kona til Ola og venninne av brudeparet", mens andre står det bare "kona til Ole" på. Så da ble det bare navn nedover det hele. De fleste venner vet hvem de andre vennene er uansett, og familie vet hvem de andre i familie er. Resten får gjestene finne ut av selv i bryllupet. :-D
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #7 Skrevet 7. mars 2013 Jeg savner Peder Ås. Anonym poster: 5a6df38b67ee0086f9ee92da6107699f 4
Arkivskap Skrevet 7. mars 2013 Forfatter #8 Skrevet 7. mars 2013 Tilslutt: blir dette en oversiklig liste? Nei, på ingen måte. Gjør gjestene dine en tjeneste og dropp hele greien. Anonym poster: 8a6c8642b6d9e7392ba8b9c4977e3cec Jeg sa at jeg ønsket råd, ikke om jeg skal ha liste eller ikke. Så takk skal du ha! Takk til Adriane for gode råd! Jeg gjorde om litt i går. i stedet for å ramse opp, så skrev jeg hele setninger og puttet inn hvem som er hvem der. Ser ut til at det blir mer oversiktlig på den måte. Jeg delte opp i tre avsnitt, brudens familie, brudgommens familie og venner og kollegare. har igjen mye jobb enda, så jeg er ikke ferdig med mine spørsmål. Har ikke vist den til samboeren enda heller, så det kan jo hende den blir helt forandra når vi blir to som ser på den. 1
Flua Skrevet 8. mars 2013 #9 Skrevet 8. mars 2013 Jeg la ved et bordkart med sangene, men navn og " tittel" i boksene, da kunne de som ville orientere seg under middagen. Noen brukte det flittig, andre kikka vel ikke på det. 😊
CathFoto Skrevet 10. mars 2013 #10 Skrevet 10. mars 2013 Vi kommer nok til å organisere det etter bordene vi. F.eks slik: Bord 1: Brud Brudgom Brudens forlover Brudens forlovers kjære Brudgoms forlover Brudgoms forlovers kjære Men da har vi på en måte "temabord" som barndomsvenner av bruden på et bord, bandet på et annet, kusiner og fettere på et tredje. Så blir ganske lett for folk å skjønne hvem hverandre er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå