Gjest Aiai Skrevet 6. mars 2013 #1 Skrevet 6. mars 2013 Jeg har datet en fyr en stund nå, og det har vært veldig halvveis. Han har ekstremt mye å gjøre ifht skole og jobb, i tillegg til at han er elendig på initiativ. Nå fikk jeg mld om at han vil prate med meg. Ganske sikker på at jeg blir dumpa, eller i beste fall "satt på vent" til han har bedre tid(noe jeg ikke gidder åpenbart). Så hvordan forbereder jeg meg? Er redd for å begynne å gråte, enda dette er for det beste for begge. Også redd for å bli irrasjonell eller sint, og si noe dumt. Jeg er veldig glad i han, og jeg tror han er glad i meg også, men ikke nok(evnt for mye stress for noe han ikke har tid til).
Gjest anonym Skrevet 6. mars 2013 #2 Skrevet 6. mars 2013 Jeg har datet en fyr en stund nå, og det har vært veldig halvveis. Han har ekstremt mye å gjøre ifht skole og jobb, i tillegg til at han er elendig på initiativ. Nå fikk jeg mld om at han vil prate med meg. Ganske sikker på at jeg blir dumpa, eller i beste fall "satt på vent" til han har bedre tid(noe jeg ikke gidder åpenbart). Så hvordan forbereder jeg meg? Er redd for å begynne å gråte, enda dette er for det beste for begge. Også redd for å bli irrasjonell eller sint, og si noe dumt. Jeg er veldig glad i han, og jeg tror han er glad i meg også, men ikke nok(evnt for mye stress for noe han ikke har tid til). Hvor lenge har dere datet? Har dere hatt sex? Vet du om det har vært andre i bildet?
Gjest Ts Skrevet 6. mars 2013 #3 Skrevet 6. mars 2013 Vi har datet siden november, men møttes 3 ganger i mnd maks. Hatt sex to-tre ganger, har hatt sex ca halvparten av gangene vi har møttes. Ganske sikker på at det ikke har vært andre i bildet, da han har poengtert dette en gang jeg ble usikker på han(sa noe sånt som "du er den eneste jeg kysser og er intim med, det betyr mye for meg").
Pene sko... Skrevet 6. mars 2013 #4 Skrevet 6. mars 2013 (endret) "du er den eneste jeg kysser og er intim med, det betyr mye for meg"). Denne strofen har jeg hørt før, og ofte (men ikke alltid) er dette bare horseshit... Endret 6. mars 2013 av Pene sko... 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #5 Skrevet 6. mars 2013 Dump ham først. Angrep er det beste forsvar. Anonym poster: cb272ac3c93e88bd80f9a9a42c057b5a
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #6 Skrevet 6. mars 2013 Jeg tror ikke man kan forberede seg på slikt, dessverre. Anonym poster: 9d76390ce14b693ac026ef8e71184a3c 2
Gjest Ts Skrevet 6. mars 2013 #7 Skrevet 6. mars 2013 Denne strofen har jeg hørt før, og ofte (men ikke alltid) er dette bare horseshit... Og du sier dette fordi..? Det skal gjøre det bedre å bli dumpa? Jeg har valgt å stole på han, og ser ikke noe grunn til å snu det nå. Setter pris på om du har noe konstruktivt å komme med, spekulasjoner i om han har hatt andre eller ikke ser jeg ikke helt hvorfor skal være konstruktivt for meg der jeg er nå. Ønsker at det hele skal være ganske udramatisk, da min usikkerhet(og dermed "drama") har laget nok surr i denne relasjonen allerede(kombinert med hans mangel på bekreftelse og initiativ, dårlig kombinasjon).
frøkna Skrevet 6. mars 2013 #8 Skrevet 6. mars 2013 Du klarer vel å beherske deg? Særlig når du regner med det kommer. Om du er redd for å bli irrasjonell og sint er det jo bare å ikke bli det (?) Om du kommer til å begynne å gråte kan du jo ikke gjøre noe med, men det betyr jo bare at tiden din med han betydde noe for deg. Evt be han gå med en gang han har sagt det han skal si så han slipper å se deg reagere om du ikke vil han skal det. 1
Pene sko... Skrevet 6. mars 2013 #9 Skrevet 6. mars 2013 (endret) Og du sier dette fordi..? Det skal gjøre det bedre å bli dumpa? Jeg har valgt å stole på han, og ser ikke noe grunn til å snu det nå. Setter pris på om du har noe konstruktivt å komme med, spekulasjoner i om han har hatt andre eller ikke ser jeg ikke helt hvorfor skal være konstruktivt for meg der jeg er nå. Ønsker at det hele skal være ganske udramatisk, da min usikkerhet(og dermed "drama") har laget nok surr i denne relasjonen allerede(kombinert med hans mangel på bekreftelse og initiativ, dårlig kombinasjon). Ok, da, om jeg skal være litt mer konstruktiv: "Praten" behøver ikke å være negativt. Det må ikke være ensbetydende med brudd. Det kan være at han vil ta opp emnet om hvor dere står i "forholdet" og kanskje foreslå å bli mer offisielle som par, altså å ta steget til å bli kjærester offisielt - man vet aldri helt sikkert. Men det er vanskelig å forberede seg på brudd. Det vet jeg selv mye om. Du må bare ta det som det kommer rett og slett. Noe annet kan du i grunnen ikke gjøre, TS. EDIT: I grunnen er jeg som deg, TS. Jeg følger Hemingway's motto etter beste evne; "The best way to find out if you can trust somebody is to trust them". Endret 6. mars 2013 av Pene sko... 3
Gjest Bandit Skrevet 6. mars 2013 #10 Skrevet 6. mars 2013 Det er ikke noe galt i å bli lei seg om man blir dumpet. Skjønner ikke hvorfor det skal være så viktig med et steinansikt som tilsier at det ikke betyr noe for den som blir dumpet. Det er trist, så hvorfor skjule det? Du kommer deg videre, men trenger kanskje å felle noen tårer for å komme videre. Ingenting feil med det. 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #11 Skrevet 6. mars 2013 Ok, da, om jeg skal være litt mer konstruktiv: "Praten" behøver ikke å være negativt. Det må ikke være ensbetydende med brudd. Det kan være at han vil ta opp emnet om hvor dere står i "forholdet" og kanskje foreslå å bli mer offisielle som par, altså å ta steget til å bli kjærester offisielt - man vet aldri helt sikkert. Men det er vanskelig å forberede seg på brudd. Det vet jeg selv mye om. Du må bare ta det som det kommer rett og slett. Noe annet kan du i grunnen ikke gjøre, TS. EDIT: I grunnen er jeg som deg, TS. Jeg følger Hemingway's motto etter beste evne; "The best way to find out if you can trust somebody is to trust them". Takk, det var litt mer konstruktivt og ålreit å lese Ja, jeg har så store problemer med å stole på mennesker i utgangspunktet, at jeg ville ødelagt helt for meg selv om jeg skulle fulgt tvilen til enhver tid. Anonym poster: 739340a0c68c12f847791c923cba9c24
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #12 Skrevet 6. mars 2013 Problemet vårt har for det meste vært at jeg ikke har klart å akseptere at der har gått alt fra 2-4 uker mellom hver gang vi sees, i tillegg til hans manglende initiativ. Så det har vært så mye irrasjonalitet imellom oss, at jeg føler at det ikke bør snakkes mer om hva vi har gjort galt og riktig. Det som har vært så vanskelig er at jeg aldri blir forelsket/betatt, og at vi har det så veldig bra om jeg ser bort ifra usikkerheten min og hans evne til å trigge denne. Jeg har jo på mange måter ventet på dette i en evighet på grunn av usikkerheten/mangelen på selvtillit, mens han har prøvd å vise at han er interessert og at jeg betyr noe for han(når vi først møtes). Jeg tror nok at praten er negativ for våres framtid sammen, eller i det minste at han sier noe sånt som at han er veldig glad i meg, men at han ser at han sårer meg sånn som vi holder på nå og at det ikke kan fortsette. Sannsynligvis har han fått flere prosjekter ifht jobb/skole også, som innsnevrer tiden hans enda mer. Det kan også hende han stiller meg spørsmål om jeg virkelig tror det er bra for meg, og at jeg kan ta det lille han har å gi meg. Tror jeg skal takle det greit, mulig jeg gråter litt(ja, jeg er irrasjonell, og klarer ikke bare å "ta meg sammen" når jeg virkelig bryr meg, og ting er vondt), men jeg skal ikke få han til å føle seg dårlig eller for dårlig for meg. Jeg skal gjøre det klart at vi sannsynligvis er for forskjellige til at vi noen gang kunne fungert, men at de 90% som er bra med han og meg er så sinnsykt bra. Jeg tror jeg må fortelle han litt om hva som har gjort dette så vanskelig for meg. Det er ikke noe alternativ og bare bli dumpet og be han gå, for det vil gjøre vondt verre for meg. Vi har noen felles venner, og jeg vil at vi skal avslutte det som venner(om ikke venner som møtes så ofte, så med en god tone). Anonym poster: 739340a0c68c12f847791c923cba9c24
Pene sko... Skrevet 6. mars 2013 #13 Skrevet 6. mars 2013 (endret) Tror jeg skal takle det greit, mulig jeg gråter litt(ja, jeg er irrasjonell, og klarer ikke bare å "ta meg sammen" når jeg virkelig bryr meg, og ting er vondt), men jeg skal ikke få han til å føle seg dårlig eller for dårlig for meg. Jeg skal gjøre det klart at vi sannsynligvis er for forskjellige til at vi noen gang kunne fungert, men at de 90% som er bra med han og meg er så sinnsykt bra. Jeg tror jeg må fortelle han litt om hva som har gjort dette så vanskelig for meg. Det er ikke noe alternativ og bare bli dumpet og be han gå, for det vil gjøre vondt verre for meg. Vi har noen felles venner, og jeg vil at vi skal avslutte det som venner(om ikke venner som møtes så ofte, så med en god tone). Anonym poster: 739340a0c68c12f847791c923cba9c24 Å løse det på en sådan måte som du legger frem synes jeg er den mest korrekte og fremfor alt det mest redelige viset. Skal man skille lag som partnere bør det skje uten at noen av dere bærer for mye nag. Man skal i det minste få ha noe æren i behold, samt kunne gå med flagget sånn nogenlunde til topps. Vi har sammen fått, og vi har gitt og vi har sannelig tatt, men som enden på visa er det tross alt bedre å ha elsket og tapt enn å aldri ha elsket i det hele tatt. Endret 6. mars 2013 av Pene sko...
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #14 Skrevet 6. mars 2013 Støtter forslaget over her; dump han først! Han viser lite intiativ, dere ses sjeldent, du føler det går nedover.... Hvorfor vente på å bli dumpa, når du kan avslutte det selv..? Anonym poster: 2fb1619db0d1cf3f04c24501457f7924
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #15 Skrevet 6. mars 2013 Tror nok det ender med at vi dumper hverandre, så det er ikke så nøye for meg å være førstemann til mølla. Vi skal møtes, og dersom han skulle ønske å fortsette i det sporet vi er i, så må jeg bare si nei. Selv om det vil være litt vanskeligere enn at han sier det til meg, og at jeg kan være enig. Jeg har jo på mange måter latt dette gå lengre enn jeg burde, men sånn er det når man blir så glad i noen. Høres ut som om vi tenker det samme, Pene sko. Jeg tenker på den måten at jeg er glad for at jeg kan forelske meg, for jeg trodde helt ærlig at det ikke var håp for meg en periode. Og uten å bygge håp på det, så tenker jeg at det kunne vært noe dersom vi begge hadde hatt ønsker om å endre oss, og sannsynligvis kunne vi vært mer enn vi ble om jeg hadde vært litt eldre(og hadde fått jobbet litt mer med meg selv). Anonym poster: 739340a0c68c12f847791c923cba9c24 1
Alina X Skrevet 6. mars 2013 #16 Skrevet 6. mars 2013 Bare gå i butikken og kjøp deg is, lat som det allerede har skjedd. Også ser du en eller annen trist romantisk film.
Gjest Ts Skrevet 6. mars 2013 #17 Skrevet 6. mars 2013 Nå er det vanskelig. Har slitt så forferdelig med selvtilliten de siste dagene, følt meg som en dårlig person. Ikke vært så dypt nede og apatisk på lenge. Når dette kom, så ble det liksom prikken over i'en når det kommer til mindreverdighetskompleksene og mangelen på selvtillit. Skole i morgen, denne uken har handlet om å komme meg gjennom dagene og gjøre leksene(akkurat fått det til), men uten noe som helst motivasjon. Tungt. Også kommer dette oppå. Føles så håpløst nå.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #18 Skrevet 7. mars 2013 Nå er det vanskelig. Har slitt så forferdelig med selvtilliten de siste dagene, følt meg som en dårlig person. Ikke vært så dypt nede og apatisk på lenge. Når dette kom, så ble det liksom prikken over i'en når det kommer til mindreverdighetskompleksene og mangelen på selvtillit. Skole i morgen, denne uken har handlet om å komme meg gjennom dagene og gjøre leksene(akkurat fått det til), men uten noe som helst motivasjon. Tungt. Også kommer dette oppå. Føles så håpløst nå. Ok, da kjører vi den mer simple metoden for å få deg på beina igjen. Flørt med andre og få dekket bekreftelsesbehovet, for nå går du vel rundt og føler deg uattraktiv vil jeg tippe. Om en annen sjarmør gir deg grønt lys glemmer du fort den forrige. Anonym poster: 456a810fc3d89fdd722319e0f798ae6f 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #19 Skrevet 7. mars 2013 Og du sier dette fordi..? Det skal gjøre det bedre å bli dumpa? Jeg har valgt å stole på han, og ser ikke noe grunn til å snu det nå. Setter pris på om du har noe konstruktivt å komme med, spekulasjoner i om han har hatt andre eller ikke ser jeg ikke helt hvorfor skal være konstruktivt for meg der jeg er nå. Ønsker at det hele skal være ganske udramatisk, da min usikkerhet(og dermed "drama") har laget nok surr i denne relasjonen allerede(kombinert med hans mangel på bekreftelse og initiativ, dårlig kombinasjon). Er sånn jeg har det, bare at det er jeg som ikke gir nok bekreftelse og initiativ.. Jeg holder på med to stykker.. sorry men.. du har ingen grunn til å tro, at han IKKE har sex med andre.. true story... Anonym poster: 24fe0e15146d3043640447f7aa1c3b64
Gjest Ts Skrevet 7. mars 2013 #20 Skrevet 7. mars 2013 Er sånn jeg har det, bare at det er jeg som ikke gir nok bekreftelse og initiativ.. Jeg holder på med to stykker.. sorry men.. du har ingen grunn til å tro, at han IKKE har sex med andre.. true story... Anonym poster: 24fe0e15146d3043640447f7aa1c3b64 Men igjen: hvorfor skal jeg spekulere i dette nå? Det forandrer jo ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå