Gjest January Skrevet 6. mars 2013 #1 Skrevet 6. mars 2013 Jeg pleier å trene regelmessig, ofte på ettermiddagene eller på kveldstid, og opplever ofte å bli trøtt og sliten av treningen. Kom i prat med noen om trening og når tid på døgnet man trener, og jeg fikk inntrykk av at de som trente ganske tidlig på morgenen, før skole eller jobb, opplevde større gevinst enn da de trente senere på dagen, dvs: de fikk en opplevelse av økt oppmerksomhet, økt effektivitet på skole/ jobb, og følte seg ellers på topp gjennom dagen. De påstod at det var mer å hente på tidligtreningene enn ellers på døgnet samt at det visstnok gir større helsegevinst. Noen som også trener ganske tidlig på morgenen? Hvordan opplever dere det i forhold til det å trene senere på dagen? Noen forskjell?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #2 Skrevet 6. mars 2013 Stor forskjell for min del, akkurat som det du nevner. Sover bedre også når jeg trener tidlig. Anonym poster: adcb8d72167f765ed893783b2d350fef 1
Løvetanten Skrevet 6. mars 2013 #3 Skrevet 6. mars 2013 Jeg liker også å trene tidlig, for jeg er morgenmenneske og har mest energi da. 1
Gjest Coolaid Skrevet 6. mars 2013 #4 Skrevet 6. mars 2013 Trening tidlig er en fantastisk start på dagen. Du kan gå rundt med god samvittighet, og du føler deg våken på en helt annen måte. Kan man starte dagen med noe positivt smitter det over p¨å alt det andre du skal gjøre den dagen. Anbefales !!!!! Prøv det ut en uke eller to, se om det gir deg noe
regine Skrevet 6. mars 2013 #5 Skrevet 6. mars 2013 For meg funker det overhode ikke. Er tungt nok å komme seg opp på hverdager uansett om jeg ikke også skulle pint meg avgårde for å trene! For min del funker ettermiddag/kveld best, enten rett etter jobb, eller såpass sent at jeg får lagd og spist middag først. Husk at folk er forskjellige, så selv om morgentrening funker supert for noen, så er det ikke noe nederlag om det ikke gjør det for deg!
Gjest Bond Skrevet 6. mars 2013 #6 Skrevet 6. mars 2013 Funker ikke for meg. For det første er jeg ekstremt B menneske, og det å våkne opp et uansett slit, og for det andre ser jeg ut som en tomat leeenge etterpå, noe som hadde ikke vært så veldig pent på kontoret... Og jeg liker ofte å trene virkelig hardt, så orker stort sett ingenting rett etter trening, ikkr minst jobbing. Så rett etter jobb funker helt klart best for meg. Har prøvd morgenene, men var bare mer sliten og helt uopplagt hele dagen da.
Krysanti Skrevet 7. mars 2013 #7 Skrevet 7. mars 2013 Jeg elsker å trene før jobb. Jeg har ca 40 minutter å kjøre, så for meg passer det veldig greit. Alt er pakket og klart på kvelden før, klokken ringer klokken fem, jeg spiser litt i bilen på vei inn, trener, dusjer og er stappfull av energi resten av dagen. Minuset er at jeg blir tidlig trøtt på kvelden, så det er litt tungvint f.eks på fredager. Litt kjedelig å tusle til sengs i titiden da:P
Fantomina Skrevet 7. mars 2013 #8 Skrevet 7. mars 2013 Jeg føler at jeg får mer ut av dagen når jeg trener på morgenen. Jeg står opp tidligere, men er stort sett på lesesalen til samme tid som når jeg ikke trener. Jeg merker også stor forskjell på energinivået når jeg sykler til skolen sammenlignet med når jeg busser. Etter bussturen føler jeg meg trøtt og slapp og "seggen", men etter sykkeltur opp til skolen og dusj der er jeg mye mer opplagt og klar for dagen. Tar ikke lengre tid å sykle til skolen og fikse meg der enn det tar å fikse meg hjemme, for så å busse.
lille..trille Skrevet 7. mars 2013 #9 Skrevet 7. mars 2013 Jeg føler også at jeg får mer av dagen hvis jeg har trent om morgenen, MEN med moderat innsats. Jeg hadde PT-time tiiiidlig om morningen, og måtte bare legge meg og sove etter den timen. Hadde aldri klart det hvis jeg hadde måttet gå på skolen eller jobb etterpå.
Gjest Ciegus Skrevet 8. mars 2013 #10 Skrevet 8. mars 2013 Jeg presterer MYE bedre om jeg trener på morgenen. På ettermiddagen er jeg sliten både fysisk og mentalt. Trener jeg styrke må jeg få i meg litt mat først, trener jeg kondisjon må jeg la vær å spise først. Og så er jeg herlig avslappet etterpå, slik at jeg lettere kan konsentrere meg på skolen. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #11 Skrevet 8. mars 2013 Under optimale forhold - det vil si om jeg får en god natts søvn - fungerer det fint å trene om morgenen. Men jeg merker at det ikke er det beste - jeg oppnår for eksempel ikke makspuls på kondisjonstimer like lett som på ettermiddagen. Men det er en fantastisk måte å starte dagen på, man kommer seg tidligere opp og føler seg veldig effektiv. Anonym poster: b372aad0a59e5f6cc59256c2e339119b
LittleJ Skrevet 8. mars 2013 #12 Skrevet 8. mars 2013 Jeg funker ikke om morran... Da blir jeg kvalm om jeg sykler ei halv mil =P
Fim Skrevet 8. mars 2013 #13 Skrevet 8. mars 2013 Funker ikke for meg. For det første er jeg ekstremt B menneske, og det å våkne opp et uansett slit, og for det andre ser jeg ut som en tomat leeenge etterpå, noe som hadde ikke vært så veldig pent på kontoret... Og jeg liker ofte å trene virkelig hardt, så orker stort sett ingenting rett etter trening, ikkr minst jobbing. Så rett etter jobb funker helt klart best for meg. Har prøvd morgenene, men var bare mer sliten og helt uopplagt hele dagen da. Dette beskriver meg også Du må nok bare teste det ut. Det avhenger av døgnrytmen din og hvor hard trening/hvilken type trening du satser på. Hard intervalltrening hvor du tar ut alle reserver er neppe noe særlig før jobb...
Gjest January Skrevet 30. mars 2013 #14 Skrevet 30. mars 2013 (endret) OK, da har jeg gjort et forsøk med tidligtrening, og det fungerte ikke for meg. Jeg ble ikke opplagt, heller tvert om, og jeg følte at jeg ikke fikk utbytte fordi jeg skakket av litt for å ikke brenne opp all energien for å unngå å bli helt ferdig når jeg begynner på jobben (eller når forelesningen starter), noe som blir feil for meg. Så jeg kan konkludere at tidligtrening ikke fungerer for alle (i hvertfall ikke for meg) Endret 30. mars 2013 av January
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #15 Skrevet 30. mars 2013 Hvordan spiser dere i forhold til denne treningen? Spiser dere frokost først? I så fall hva? Og hvor lenge venter dere fra dere har spist til dere jogger? På tom mage er jeg et dårlig fungerende menneske. Og etter jeg har spist blir jeg så trøtt at jeg klarer ikke gjøre noe. What to do? Det er liksom dette problemet som stopper meg fra å trene. Enten er jeg sulten, eller så er jeg trøtt. Det føles så håpløst.. Anonym poster: bb715958196184aa5b074fd100ecb5d8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #16 Skrevet 30. mars 2013 Hvordan spiser dere i forhold til denne treningen? Spiser dere frokost først? I så fall hva? Og hvor lenge venter dere fra dere har spist til dere jogger? På tom mage er jeg et dårlig fungerende menneske. Og etter jeg har spist blir jeg så trøtt at jeg klarer ikke gjøre noe. What to do? Det er liksom dette problemet som stopper meg fra å trene. Enten er jeg sulten, eller så er jeg trøtt. Det føles så håpløst.. Anonym poster: bb715958196184aa5b074fd100ecb5d8 Jeg spiser som regel ikke frokost, jeg drakk kun vann før treningen på morgenen, men merket ikke til noe trøbbel som dukket opp relatert til manglende næring. På den annen side, så har jeg trent på "full" mage og det var ikke noe godt, så jeg vil tro at det bør være en mellomting, og lett næringsinntak før trening. Kanskje noen andre med mer kunnskap enn jeg har, kan svare på dette. Hadde vært interessant å vite også. Anonym poster: 20ca98f2a72e0198a4e0249779ed8774
Fantomina Skrevet 30. mars 2013 #17 Skrevet 30. mars 2013 Hvordan spiser dere i forhold til denne treningen? Spiser dere frokost først? I så fall hva? Og hvor lenge venter dere fra dere har spist til dere jogger? På tom mage er jeg et dårlig fungerende menneske. Og etter jeg har spist blir jeg så trøtt at jeg klarer ikke gjøre noe. What to do? Det er liksom dette problemet som stopper meg fra å trene. Enten er jeg sulten, eller så er jeg trøtt. Det føles så håpløst.. Anonym poster: bb715958196184aa5b074fd100ecb5d8 Jeg kan bare svare for hva jeg gjør, og jeg vet ikke om det er optimalt eller 'riktig' med tanke på trening eller kosthold. Når jeg skal busse 30 min mellom oppvåkning og trening drikker jeg en kopp kaffe og spiser ett eller to knekkebrød og trener fint med det. Når jeg skal sykle og så trene rett etter at jeg har stått opp klarer jeg ikke mer enn den ene koppen med kaffe. Mer enn det og jeg får pusteproblemer og blir litt kvalm. Pleier å blande inn litt sjokoladeproteinpulver, men føler ikke at det blir noen forskjell. Jeg skulle gjerne spist mer for ikke å få så fryktelig ulvehunger etter trening, men blir rett og slett dårlig om jeg gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå