Mariahamm Skrevet 6. mars 2013 #1 Skrevet 6. mars 2013 Enkelt og greit, jeg lurer på hvor mye informasjon dere har tatt med?
Gjest Adriane Skrevet 6. mars 2013 #2 Skrevet 6. mars 2013 Å fy søren, der sleit jeg! Mest fordi jeg "nekter" å lage hjemmeside for bryllupet, og da skulle få med mest mulig info i invitasjonen. Livredd for å glemme noe viktig da... hehe Men altså. Det som er med i vår er: En liten "intro" Dato og (å)sted Tidspunkt for velkomstdrink Tidspunkt for middag Info om kaffe avec og bar Oppfordring om å opplyse om allergier, diabetes eller andre utfordringer vi skal huske på Enkel veibeskrivelse Overnattingsinfo Kleskode Kontaktdetaljer toastmaster S.u innen dato og mail + tlf de kan s.u'e til Jeg glemte å informere om at det vil bli servert nattmat, men det kan jo toastmaster informere om på selve dagen
Gjest lisha Skrevet 6. mars 2013 #3 Skrevet 6. mars 2013 (endret) Vi har med: *sted og klokke for vielsen *tid for velkomstdrink i lokalet *tid for middag *informasjon at det blir servert alkohol til middag og kaffe avec, men utover det så kan de ta med egen alkohol *kleskode *info om hotellreservasjon (til de som bor langt unna og trenger overnatting, så har vi fått redusert pris på hotellrom, lagt med nettadressen til hotellet, og hvilket navn reservasjonen står under så de kan bestille selv) *at vi ønsker å få beskjed fra de som vil holde tale eller annet innslag *telefonnummer til meg og sambo *svarfrist (veibeskrivelse til lokalet får de som trenger det, utlevert før vielsen. ønsker vi har til gaver får de når de sender svar om de kommer eller ikke) Endret 6. mars 2013 av lisha
Mariahamm Skrevet 6. mars 2013 Forfatter #4 Skrevet 6. mars 2013 Oj, mye å få med ja! Lurer på hvordan jeg skal få plass MEN, da har jeg et par spørsmål til.... (haha, alltid mer å lure på) 1. Hvem hadde dere s.u. til? Tenker å sette min egen tlf og mail, eller er det dumt? 2. Hvordan burde vi gjøre det med ønskeliste? Er ikke alle som har kontakt med hverandre så vi kan få noen til "videreformidle den", og føler det blir dumt å ta det med i innbydelsen. Eller kunne jeg skrivd noe som: ønskelister kan dere få ved å kontakte (nr. til mamma), ellers hadde vi vært takknemlige for bidrag til bryllupsreise. Føler det blir litt dumt, men samtidig vil vi jo at folk skal kunne ha mulighet til å vite hva vi ønsker oss.... Sliter litt med det der altså. 3. Er det greit å sende en litt enklere innbydelse til kaffegjester? De andre invitasjonene er ganske dyre per stykk, så blir fort veldig dyrt å sende de til alle kaffegjester også.
Skjønningen Skrevet 6. mars 2013 #5 Skrevet 6. mars 2013 (endret) Trenger ikke ha med allverdens, men heller lage en bryllipsblogg/nettside der hvor du skriver det som ikke MÅ være med i innbydelsen. Det gjorde vi. Vi hadde med: Dato, navn på kirke og klokkeslett for vielse, navn på festlokale, informasjon om nettside, svarsfrist, telefonnummer, og dresskode. Pent og ryddig. Det har vi faktisk fått gode tilbakemeldinger på. På nettsiden står det veibeskrivelser til de forskjellige lokalene (med bilder og kart), overnattingsmuligheter, ønskeliste, info om oss, og om toastmaster og forlovere. EDIT: På nettisden ligger også en full oversikt over hva som skal skje - steg for steg - på bryllpsdagen. I grove trekk. Endret 6. mars 2013 av Skjønningen
Skjønningen Skrevet 6. mars 2013 #6 Skrevet 6. mars 2013 Jeg puttet inn eget nr. bak s.u. Kaffegjester inviterer vi muntlig, faktisk.
Gjest Adriane Skrevet 6. mars 2013 #7 Skrevet 6. mars 2013 Oj, mye å få med ja! Lurer på hvordan jeg skal få plass MEN, da har jeg et par spørsmål til.... (haha, alltid mer å lure på) 1. Hvem hadde dere s.u. til? Tenker å sette min egen tlf og mail, eller er det dumt? 2. Hvordan burde vi gjøre det med ønskeliste? Er ikke alle som har kontakt med hverandre så vi kan få noen til "videreformidle den", og føler det blir dumt å ta det med i innbydelsen. Eller kunne jeg skrivd noe som: ønskelister kan dere få ved å kontakte (nr. til mamma), ellers hadde vi vært takknemlige for bidrag til bryllupsreise. Føler det blir litt dumt, men samtidig vil vi jo at folk skal kunne ha mulighet til å vite hva vi ønsker oss.... Sliter litt med det der altså. 3. Er det greit å sende en litt enklere innbydelse til kaffegjester? De andre invitasjonene er ganske dyre per stykk, så blir fort veldig dyrt å sende de til alle kaffegjester også. 1: S.u har vi til oss selv 2: Jeg går utfra at folk spør etter eventuelle ønsker egentlig. Men regner med svigermor vil ha en liste liggende i fall noen spør henne. Evt også forloverne. 3: Har ikke kaffegjester selv, men om jeg hadde det, ville det jo vært naturlig at de fikk en annen invitasjon. Blir liksom litt rart å sende hovedinvitasjonen, når de ikke skal være med på det som står der? Jeg vet ikke hvor mange kaffegjester dere skal ha, men skulle vi hatt det, ville jeg laget en hyggelig invitasjon (som jeg hadde lagt litt jobb i). Som Skjønningen sier, kan du fint lage en nettside eller blogg der du legger inn mye informasjon, slik at invitasjonen kan være bare det helt grunnleggende. Jeg har valgt å ikke gjøre det, fordi jeg er redd for at jeg ikke vil være flink nok til å følge opp den siden. Og så er det jo ikke alle som har tilgang til nett, faktisk, selv om de fleste har det i våre dager
CathFoto Skrevet 10. mars 2013 #8 Skrevet 10. mars 2013 Vi har sånne pocketfoldinvitasjoner hvor det er en liten lomme til ekstrainfo. Tenkte å legge ved kart og overnattingsinfo der da vi heller ikke vil ha nettside. Men sender ikke med ønskeliste. Iom det er vi som inviterer så legger vi s.u. til en av våre e-post adresser og et mobilnummer.
Leya Skrevet 10. mars 2013 #9 Skrevet 10. mars 2013 Tidspunkt for vielse tidspunkt for middag Adressen til lokalet. Nå er det da kun foreldre, besteforeldre, søsken og to vennepar som er invitert.
Gjest Kiara! Skrevet 10. mars 2013 #10 Skrevet 10. mars 2013 *dato, tid og sted *su *RVSP med henvisning til hjemmeside, tilbakemelding på mail etc. *kleskode *kart Vi tregte ikke informere om noe som helst utover det aller mest nødvendige siden ting går slag i slag fra gjestene ankommer. Alt på samme sted, fri bar mm ingenting gjestene trenger å tenke på annet enn å komme. Vi ville i utgangspunktet ikke ha hjemmeside eller blogg, men pga det er en lettvint måte å gjøre det på ble det hjemmeside likevel med ønskeliste, konkret veibeskrivelse, at alt foregår ute, overnatting, kollektivtransport, brunch etc. Men ingen bilder eller gjestebok, eller en blogg som legger ut alt om bryllupet slik mange kommende bruder har. :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå