Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Har vært gjennom ivf behandling, der det ble satt inn et egg. Etter planen skal jeg ta blodprøve nå førstkommende fredag for å se om jeg er blitt gravid.

MEN i går kveld kjente jeg menslignende smerter i magen og i dag tidlig oppdaget jeg at det er komt litt blod

Ser ut som brunlig utflod, men når jeg tørker meg er det også litt friskt blod...

Er dette tegn på mensen da og at det ikke ble noe graviditet på oss? :'(

Skal ta test i morgen eller fredag, ville bare høre om noen har erfaringer og komme med??

Anonym poster: 50ee35010f9fec048bfbfc35724f40de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er foreløpig umulig å si. Man kan få blødning av mange ulike årsaker. Men friskt blod og kraftige smerter er nok dessverre ikke det beste tegnet.

Jeg får blødning omtrent som vanlig etter forsøk, ca 14 dager etter egguttak 2-3 dager før blodprøve. Det hender at jeg begynner med spotting/småblødninger. Og at skikkelig blødning først kommer når jeg stopper med progesteronstøtte.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, Athene..

Er det jeg også frykter... :(

Det er jo alltid lov og håpe, men det minner meg om mens smerter og blødning.. Nå har ikke jeg noe å sammenligne med. Ser noen skriver om festeblødning, men det er vel en liten blødning og uten smerter, eller?

Jeg ringte sykehuset og fortalte det og de sa at jeg allikevel burde ta en graviditetstest i morgen eller fredag..

Jeg er bare oppgitt..

Skrevet

Håpet bør man aldri gi opp, men det er greit å være realistisk. Mye blod er nok ikke en festeblødning, og heller ikke når det skjer så sent (det skjer normalt ca 7 dager etter egguttak). Men man kan oppleve blødninger og smerter tidlig i graviditeten.

Er det første forsøket ditt? Nedturen når det ikke går er stor. Man har lagt så mye fysisk og psykisk i det, så det er mange tanker som slår en når det ikke går veien. Selv pleier jeg å avreagere litt. Sjokolade, favorittmaten, god vin. Komme seg ut i frisk luft og bevege seg litt. Og heller fokusere på å være kampklar til neste runde. Fokusere på at klinikken nå har lært litt mer om deg og din kropp, og derfor vil få det til neste gang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, håpet er vel det eneste jeg har å holde meg til, men som du skriver bør jeg være realistisk...

Dette er vårt første forsøk ja, etter å ha prøvd i 4 år.. :(

Har vondt i magen og blør, har komt noe slimlignende blodkoagler også.. (Beklager ekle detaljer)

Jeg ble kraftig overstimulert og hadde sterke smerter og vet at jeg stresset pga smertene(anspent i kroppen), er redd det er derfor det ikke gikk vår vei denne gangen.. Jeg burde kanskje holdt meg helt i ro og ihvertfall ille stresset unødig..

Måtte begynne på blodfortynnende sprøyter i forbindelse med overstimuleringen også..

Takk for gode råd, jeg får prøve på noe slikt jeg også.. Kjenner meg bare så tom og lei nå, har vært mye nedturer i livet mitt de siste årene- så hadde virkelig håpet dette skulle gå i orden... Vet jeg ikke er alene og at det er mange med samme skjebne.. Jeg må prøve og endre innstillingen min og tankegangen og heller bruke tid og energi med å gjøre meg mest mulig forberedt til evt. 2 forsøk..

Hvor lang tid må det gå mellom forsøkene?

Gjest roseduft
Skrevet

:klem: lykke til videre på veien mot en liten spire.

Hvordan går det med deg idag?

AnonymBruker
Skrevet

Hei og takk for det...

Jeg har smerter nederst i magen og blør, så det er nok ikke håp denne gangen, tror jeg..

Legen ville allikevel ta hcg blodprøve i dag..

Jeg kontaktet sykehuset i dag og de skulle sette meg opp igjen til nytt regime, men det kommer til å bli noen mnd. venting..

Jeg føler meg bare tom og lei meg... Skulle ønsket jeg heller brukte kreftene på å ta meg sammen og heller fokusere på at neste gang, ja da skal det gå bra...

Skrevet

Trist å høre. Det kan være godt å ta blodprøven uansett, for min del tenkte jeg innimellom "kanskje..." selv om jeg hadde fått blødning. Med en negativ blodprøve nullstiller man seg på en annen måte.

Det føles tomt, og håpløst, og urettferdig. De følelsene er det lite å gjøre med, men det er nok riktig innstilling å være kampklar og villig til å satse på nytt. Det at det går litt tid imellom er bare positivt, og selv om det føles som en evighet går det fort. Kroppen har også godt av å hente seg inn litt igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Ved mine tre negative forsøk så begynte jeg å blø på dag 9 og 10 etter innsetting, da var det ikke i tvil for min del.

Når jeg ble gravid var menssmertene like store, men jeg blødde ikke annet enn litt spotting.

Anonym poster: fe732f25b554e59d020be8ffecc58171

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, dere!

Har du vært gjennom mange ivf behandlinger, Athene?

Skrevet

Takk for svar, dere!

Har du vært gjennom mange ivf behandlinger, Athene?

Fem stk. Men min historie er ikke akkurat noe man trenger å dvele med når man er på første forsøket :) Foreløpig har du statistikken på din side.

AnonymBruker
Skrevet

Stakkar, håper det snart går i orden for dere!

Jeg må gjennom alt på nytt igjen, da de ikke fikk noen på frys :( fikk ut 8 egg totalt, 4 ble befruktet, men de delte seg visstnok ikke? :(

Det de satt inn var bare todelt, vanligvis ville det vært firedelt, mener jeg de sa?

Skrevet

Jeg må gjennom alt på nytt igjen, da de ikke fikk noen på frys :( fikk ut 8 egg totalt, 4 ble befruktet, men de delte seg visstnok ikke? :(

Det de satt inn var bare todelt, vanligvis ville det vært firedelt, mener jeg de sa?

Det kan være rene tilfeldigheter, ofte bommer de på medisineringen på første forsøk.

Et egg er optimalt sett firedelt på dag 2 etter uttak, da cellene deler seg en gang i døgnet. Det at egget kun var todelt gir det en lavere kvalitet, men det betyr ikke at det var helt håpløst heller. Det kan bare være at det ikke hadde rukket den siste delingen ennå.

AnonymBruker
Skrevet

Ok.. Takk for svar!! Du virker utrolig kunnskapsrik og er nok flere enn meg som setter stor pris på svarene dine, Athene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...