Corine Skrevet 6. mars 2013 #1 Skrevet 6. mars 2013 Noen som har søkt permisjon for barna sine i barneskolen, utover en uke? Isåfall, hvor lenge? Ps: ønsker ingen diskusjon rundt forsvarligheten av dette.
Gjest Surrehodet Skrevet 6. mars 2013 #2 Skrevet 6. mars 2013 Jeg tok ungene mine ut i 4 uker. Rektor kom med svada om at han ikke kunne gi dem lov, og ga vel egentlig beskjed om at de ikke fikk plass på skolen når vi kom tilbake. Jeg sa at det ikke var så nøye for vi var ikke så fornøyd med skolen uansett, og vips hadde vi plassene reservert til vi kom tilbake. Ungene hadde med seg litt skolebøker, og læreren lagde en pensumliste over hva resten av klassen skulle gjennom den tiden vi var borte. Merkelig nok var ikke klassen kommet halveis i "pensum" da vi kom tilbake. 1
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2013 #3 Skrevet 6. mars 2013 Eldste barnet til mannen min fikk forlenget høstferien med 3 uker. De måtte skrive h*n ut av skolen, da det var mer enn 2 uker. Men ble skrevet inn igjen etter ferien! Barnet fikk med seg skolesaker og pensum som måtte gjøres på ferie, i tillegg til å skrive litt om hva h*n opplevde og ta bilder som klassen kunne få se. Man lever kun en gang, og regner med at permisjonen dere ønsker vil gi barnet minner for livet?? Isåfall sier jeg kjør på Lykke til!
skruf Skrevet 6. mars 2013 #4 Skrevet 6. mars 2013 Vi skrev minstejenta (9 år) ut av skolen og søkte henne inn igjen da vi var i Kenya i høst. Det var null problem. Hun fikk med seg pensum i matte, engelsk fikk hun praktisert der vi var, så det ble leksen. I norsk skulle hun lese ut ei bok, pluss at hun holdt foredrag om Kenya med bildefremvisning for klassen da hun var tilbake igjen:) 2
Corine Skrevet 6. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2013 Takk for svar til alle! Ja, vi tenker på en lengre utenlandsreise neste vinter. Besteforeldrene til ungene bor på andre siden av kloden, De er gamle og trenger en del pleie, og mannen og jeg skal søke om permisjon fra jobbene våre/kombinert med uttak av ferie. Dette blir ikke noen "ligge-på-strand-tur" så satser på at vi får innvilget permisjonen. I kombinasjon med familiebesøket, skal vi selvsagt legge inn andre gode/spennende/lærerike opplevelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå