AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #1 Skrevet 6. mars 2013 Hei. Jeg skal prøve å gjøre innlegget så kort som mulig, men jeg trenger virkelig hjelp av dere her. Det har seg slik at meg og min kjæreste venter barn til sommeren. Vi bor i hver vår by ca 1,5t fra hverandre. Jeg jobber kun annenhver uke og tilbringer all min fritid hos han. Men nå har de seg slik at familien hans på mora si side ikke er helt "gode". Mora og hennes familie bor i samme by som meg, og faren hans med familie bor i samme by som han. Mora har tre sønner hvorav to av dem har samme far. Begge har dratt fra mora i tidlig alder for å bo hos faren. Grunnen til det er så mangt, men for å nevne noen så er det vold i hjemmet, hyling skriking og generelt bare negativitet. Stefaren som er voldelig, mens mora står å ser på. Han tredje og minste broren er 9år. Banner værre enn ett uvær Pga språkbruken i huset. Faren kaller han for "jævla drittunge, forbanna fitte, helvettes jævelgutt" osv.. Min kjæreste har ikke så mye kontakt med mora, men de ringes og sees av og til. Jeg ønsker ikke at mitt barn skal ha noe med den familien å gjøre og jeg vil definitivt ikke la mitt barn påvirkes av dem. S mitt spørsmål til dere: har jeg no rett som mor å nekte svigerfamilien min samvær med mitt barn? Er så mye mer jeg kunne fortalt om dem, men nå har jeg skrevet ned mye av det. Håper noen av dere kan hjelpe meg i denne situasjonen.. Anonym poster: 6a3864505ca1200a5202a9ced3c384f8
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #2 Skrevet 6. mars 2013 Det er ingen som har rett til å være med barnet deres. Det vil være ditt og kjæresten din sitt barn, og kun deres. Så ja, du kan helt klart nekte dem det. Men om de vil godta det er en helt annen sak. Men ut i fra det du skriver er jeg bare helt nødt til å spørre, er barnevernet noen gang kontaktet med tanke på guttungen på ni år? Anonym poster: 8551ce9dee46a63039258dfa752e7184 7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #3 Skrevet 6. mars 2013 Ts her.. Jeg vet egentlig ikke om barnevernet er kontaktet. Eneste jeg vet, er at den saken har gått mer og mer inn på meg ettersom jeg skal bli mor selv. Jeg prøver å finne ut av hvor innblandet barnevernet er og har vært, men det er ingen som vil si no eller vet no. Så nå må jeg gjøre noe med saken selv koste hva det koste vil. Jeg har forstått det som om vi som foreldre har rett til å bestemme hvem so. Skal ha samvær med vårt barn, men om han vil ta med seg barnet vårt til mora hans kan han det. Da må isåfall jeg gå i rettsak mot min kjæreste? Har jeg forstått riktig da eller? Anonym poster: 6a3864505ca1200a5202a9ced3c384f8
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #4 Skrevet 6. mars 2013 Ts her. Er det ingen her som har vært i lignende situasjon!? Anonym poster: 6a3864505ca1200a5202a9ced3c384f8
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #5 Skrevet 6. mars 2013 Å gå til rettsak mot ens egen kjæreste for å nekte han å ta barnet med hjem til kjærestens mor er vel å gå litt langt... Dere kan vel bare snakke sammen og avtale dere i mellom at barnet ikke skal være der? Anonym poster: d9432e412df7549e999d49e9f6ace2db 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #6 Skrevet 6. mars 2013 Ts. Jeg sa aldri at jeg ville gå rettens vei mot min egen kjæreste. Det jeg lurte på var om det var det som var alternativene! Åå hvorfor må det alltid være noen som misforstår å alltid tror det værste om trådstarter.. Anonym poster: 6a3864505ca1200a5202a9ced3c384f8
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #7 Skrevet 6. mars 2013 Hvorfor er du gravid med en fyr som ville latt et barn vært alene med det kvinnemennesket?? Anonym poster: 362183072d294e5aa5486495975c1383 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #8 Skrevet 6. mars 2013 Sånn går det når barn får barn... Anonym poster: a3dba46247ad4c3e386b84045025dbcb
liv Skrevet 6. mars 2013 #9 Skrevet 6. mars 2013 Han som far har like mye å si som deg og dermed kan han velge å bruke sin tid og samvær med barnet hos sine foreldre......
Gjest Violetta Skrevet 6. mars 2013 #10 Skrevet 6. mars 2013 Du snakker om dine rettigheter som mor, men hva med niåringens rettigheter? Du vet ikke om barnevernet er involvert, men vet at han utsettes for vold (fysisk og psykisk)? Jeg tror det minste problemet oppi dette er ditt kommende barn. Det har tross alt foreldre som bryr seg om det...
Gjest Marmot Skrevet 6. mars 2013 #11 Skrevet 6. mars 2013 Han som far har like mye å si som deg og dermed kan han velge å bruke sin tid og samvær med barnet hos sine foreldre...... Jepp. Og en rettsak der du ville nekte ham å bruke tid sammen med barnet hos foreldrene sine, uten at det var noe som helst dom for vold eller liknende, ville du tapt så det sang.
Gjest Violetta Skrevet 6. mars 2013 #12 Skrevet 6. mars 2013 Hvor kommer snakket om rettssak fra? Skal hun gå til retten mot kjæresten?
Gjest Marmot Skrevet 6. mars 2013 #13 Skrevet 6. mars 2013 Hvor kommer snakket om rettssak fra? Skal hun gå til retten mot kjæresten? Her: Ts her.. *klipp, klipp* Da må isåfall jeg gå i rettsak mot min kjæreste? Har jeg forstått riktig da eller? Anonym poster: 6a3864505ca1200a5202a9ced3c384f8
HannahLove Skrevet 6. mars 2013 #15 Skrevet 6. mars 2013 Tror hele gjengen må kjøpe seg briller, for det det ta sier er ikke at hun SKAL gå rettens vegne. Men om det er det som er alternativene hun har. Nå vet jeg ikke om hvor ung hun for det er ikke nevnt, men det er alltid slik i tråder at folk misforstår å henger ut trådstarter. Dårlig gjort!!! Jeg vil råde deg til å ta kontakt med barnevernet i den byen den familien bor i. Det kan være de allerede har flere saker mot dem allerede. Dine rettigheter er som du har forstått, enten må du og barnefaren bestemme i fellesskap at hans familie ikke skal ha noe samvær med deres barn ellers må det gå rettens vei. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange haters her inne, hvorfor kan dere ikke heller bare svare på det folk trenger hjelp til? Ser det gang på gang uansett hvilken tråd det er som blir startet.
Zoom Skrevet 6. mars 2013 #16 Skrevet 6. mars 2013 1) Tips barneverntet. Du trenger ikke gjøre noen undersøkelser på forhånd om hvorvidt de allerede er innblandet eller ikke. 2) snakk med kjæresten din angående å besøke moren hans. Du trenger feks ikke gå på besøk når ikke kjæresten din er i samme by som dere. Jeg tror ikke barnet ditt vil ta skade av å besøke farmoren sin en gang iblant, spesielt ikke i følge med en av foreldrene. Tror derimot ikke jeg ville lattsvigermor sitte barnevakt, men det er en annen sak. 3
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2013 #17 Skrevet 6. mars 2013 Sorry, men jeg hang meg nok opp i noe annet enn hva du spurte om. Men jeg tenker på denne stakkars ni åringen, som har levd i ni år i konstant frykt?? Nei, førstepri for deg TS burde heller være å melde fra til BV ang. denne ni-åringen, og gjøre alt som står i din makt for at han skal slippe dette så fort som mulig!! Jeg nevner ett navn: Christoffer, og jeg regner med at alle forstår hva jeg vil si med det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå