Snorlax Skrevet 6. mars 2013 Forfatter #21 Skrevet 6. mars 2013 Takk for svar, alle sammen! Jeg vet ikke om optikeren tok disse linsemålene som diskuteres her, ettersom han mente at jeg ikke burde begynne med linser riktig ennå. Jeg bor for tiden i et land for det snakkes minimalt med engelsk, så jeg tror jeg må finne en engelsktalende optiker i første omgang. Det er kun en måned siden jeg var i Norge og hos optiker, men jeg syns det er så håpløst å gå rundt og myse hele tiden. Men det er fint å vite at det ikke er "for tidlig" å begynne med linser! 1
Trivia Skrevet 6. mars 2013 #22 Skrevet 6. mars 2013 Linser er dyrt, det kan være så enkelt som det. Mulig han ikke vil selge deg noe du kan klare deg uten, men for komfort og trivsel ville jeg anbefalt deg å begynne. Da jeg hadde så mye minus som du har ble jeg tullete av å ikke huske å ta på meg linser.
Snorlax Skrevet 6. mars 2013 Forfatter #23 Skrevet 6. mars 2013 Linser er dyrt, det kan være så enkelt som det. Mulig han ikke vil selge deg noe du kan klare deg uten, men for komfort og trivsel ville jeg anbefalt deg å begynne. Da jeg hadde så mye minus som du har ble jeg tullete av å ikke huske å ta på meg linser. Godt at ikke bare det er meg som føler meg småtullete! Må fortelle folk at jeg er ikke hoven, bare nærsynt, og det er jo nesten krise om jeg glemmer brillene om jeg skal på kino. Jeg skal definitivt sjekke om jeg kan begynne med linser - takk for gode råd, alle sammen! 1
Jade Skrevet 6. mars 2013 #24 Skrevet 6. mars 2013 Jeg begynte med linser når jeg så -0,75. Det var en ny verden. Jeg har briller også, men jeg liker ikke å bruke de. De er vonde over ørene. Jeg går til optiker to ganger i året, og kjøper også linser der. Da kan han til enhver tid finne ut hvilke linser som er best for meg, og jeg kan teste nye linser, og komme tilbake å bytte de om de ikke falt i smak. Jeg har planer om å kjøpe noen briller jeg kan ha av og til. Da sa optikeren at jeg måtte opp i styrke i forhold til linsene. Jeg bruker -3,75 nå, og han skrev dermed opp -4 på brilledelen på kundekortet mitt. Og husk at selv om optikeren mener noe, så er det likevel du som bestemmer. Optikeren blir jo ikke sur om du sier i mot han Hvis han blir det, så finnes der alltids andre optikere 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå