Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Adriane
Skrevet

I den ringe alder av 37 har jeg for første gang i mitt liv prøvd meg på ansiktsmaske hjemme. Kanskje på tide? ;) Utfra instruksjonene på pakken, renset jeg først ansiktet med en mild skrubb. Deretter la jeg på et godt lag med maske (brukte hele pakningen, sånn éngangspakning), og lot den være på i 15 minutter som instruksjonen sa. Da skulle jeg fjerne eventuelle rester med en renseserviett. Vel, det var ikke akkurat eventuelle rester hos meg, det lå igjen mye på huden. Har jeg da gjort noe feil? :klo:

Jeg kjenner også at huden min nå er veldig varm; det føles som ansiktshuden min koker. Er dette normalt? :vetikke:

Bruker produkter jeg har fått anbefalt for min hudtype, så jeg tror/håper jeg har de riktige produktene.

PS: Jeg kjenner at huden min føles veldig glatt og myk nå, men er som sagt veldig varm i ansiktet; det er smått ubehagelig faktisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags maske?

Gjest Adriane
Skrevet
Denne :) (Fikk den anbefalt, skulle være riktig for min hud)
Skrevet

Det kan ofte være lurt å prøve den på et lite område først, i tilfelle du er allergisk mot noen av ingrediensene. Jeg har hatt reaksjon som den du har nå et par ganger, og da er det kalde kluter og aloe vera som tar brodden av det.

Ellers er det ofte lurt å bruke en fuktig klut til å vaske av masken så huden er helt ren etterpå. Og skyll gjerne med kaldt vann etterpå. :)

Skrevet

En fuktmaske skal ikke "oppføre" seg slik på huden. Bruk en rensekrem og fjern resten av masken. Du reagerer mest sannsynlig på en eller flere av ingrediensene.

Gjest Adriane
Skrevet

Det kan ofte være lurt å prøve den på et lite område først, i tilfelle du er allergisk mot noen av ingrediensene. Jeg har hatt reaksjon som den du har nå et par ganger, og da er det kalde kluter og aloe vera som tar brodden av det.

Ellers er det ofte lurt å bruke en fuktig klut til å vaske av masken så huden er helt ren etterpå. Og skyll gjerne med kaldt vann etterpå. :)

En fuktmaske skal ikke "oppføre" seg slik på huden. Bruk en rensekrem og fjern resten av masken. Du reagerer mest sannsynlig på en eller flere av ingrediensene.

Takk for gode råd, har brukt rensekrem og skylt ansiktet med ordentlig kaldt vann etterpå nå. Håper det roer reaksjonen. Ansiktet føles som en kokt hummer... Jeg burde vel tenkt på å prøve på et lite område først, men det falt meg ikke inn at jeg kunne være allergisk mot noe i masken. Jeg tenkte det kanskje var jeg som gjorde feil og ikke burde brukt skrubb først (selv om den var mild), at det kunne være derfor jeg reagerer? Kan det også være noe av årsaken? At jeg heller bare burde brukt vanlig rensekrem først?

Kjenner dere til noen fuktighetsgivende ansiktsmasker som kan være mildere mot huden enn Nivea sin? Mitt hovedproblem er tørr hud. Tørr i kinnene, på haka, på nesa og nesevingene og i panna.

Skrevet

Jeg tror jeg ville prøvd å lage en selv. Du finner mange gode oppskrifter på nettet, der avocado, olivenolje og sitron er gode for å tilføre fuktighet. :)

Skrevet

Takk for gode råd, har brukt rensekrem og skylt ansiktet med ordentlig kaldt vann etterpå nå. Håper det roer reaksjonen. Ansiktet føles som en kokt hummer... Jeg burde vel tenkt på å prøve på et lite område først, men det falt meg ikke inn at jeg kunne være allergisk mot noe i masken. Jeg tenkte det kanskje var jeg som gjorde feil og ikke burde brukt skrubb først (selv om den var mild), at det kunne være derfor jeg reagerer? Kan det også være noe av årsaken? At jeg heller bare burde brukt vanlig rensekrem først?

Kjenner dere til noen fuktighetsgivende ansiktsmasker som kan være mildere mot huden enn Nivea sin? Mitt hovedproblem er tørr hud. Tørr i kinnene, på haka, på nesa og nesevingene og i panna.

Jeg bruker Origins og er fornøyd. Den skal virke over natten som en nattkrem. Tar bort tørre partier og gjør huden myk. Blander den av og til med dagkremen min også hvis jeg er ekstra tørr. Den er ikke så dyr. Rett over 200 kroner og du får 100 ml, varer lenge. Bruker ikke så tykt lag. Du får den på Kicks. Ville bedt om en prøve før du kjøper den. :)

http://www.origins.com/product/3857/11647/Drink-Up-Intensive/index.tmpl?utm_campaign=bazaarvoice&utm_medium=SearchVoice&utm_source=RatingsAndReviews&utm_content=Default

Gjest Adriane
Skrevet

Takk for gode tips igjen, begge to :):blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Den absolutte beste fuktmasken slik jeg ser det er Decleor Hydra Floral masken.. Den er fantastisk. Men Matis sin er også god. Nivea er def ikke bra hudpleie. Så sikkert derfor du reagerte. Jeg kan ikke røre produkter fra Nivea.

Anonym poster: ea556d5d7d6ccd56b438b3a7c087a680

• 3 uker senere...
Gjest Adriane
Skrevet

Tusen takk for tips, og beklager sent svar! Tror du har veldig rett ang Nivea. Kjøpte en Nivea solkrem nå i påsken, for vi hadde ikke og trengte - og Nivea var det eneste de hadde på bensinstasjonen (alt annet var stengt) - og både jeg og barnet vårt fikk sterke reaksjoner på den.

Gjest Tidssone
Skrevet

Aldri, aldri utsette huden for Nivea.

Origins sin overnight er veldig bra.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg reagerer også på nivea produkter. Prøvde en nivea sminkefjerner en gang og huden min svei og var kjempe varm og sår etterpå! Prøvde vel også en maske fra nivea en gang og fikk samme resultat som med sminkefjerneren.

Nå bruker jeg sjeldent maske og slike ting da jeg egentlig har ganske fin hud, men jeg har kjøpt de billig-maskene fra Vita og synes de virker kjempe bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...