Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ei venninne jeg bor sammen med, som har barn med en mann som venter på oppholdstillatelsen. De er kjærester og han er her så og si hele tiden.

I det siste har hun oppdaget at kjæresten hennes, skriver og flørter (dette via facebook) til alt og alle. Fra unge til gamle, fra pene til mindre pene damer/jenter. Noe sexprat, noe mer flørting ("Kom på fest, når skal vi treffes o.l"). Når hun tar dette opp med han, sier han bare at han ikke vil snakke om det. Ingen forklaring eller unnskyldning. Og de dagene han sover hos kompiser (som er omtrent hver helg), så har det iallfall vært ett tilfelle hvor han visste at ekskjæresten var i byen, og dermed forsvant hele natten fra kompisen og lang utover dagen (da var venninna mi på besøk hos han og kompisen, og kjæresten bare stakk) Dette har de så og si ordnet opp i (han kom med en rekke "unnskyldninger" om at han måtte hjelpe en kamerat o.l) Men midt på natta??

Nå har hun og jeg snakket litt sammen om dette, hun sier hun elsker han, men samtidig så er det hardt å ikke kunne stole på han. (Nå har jeg bare dratt opp noe av alle tingene som har skjedd som har fått henne til å ikke kunne stole på det han sier og gjør) Hun er veldig usikker på hva hun skal gjøre. Og jeg vet ikke helt hva slags råd jeg skal gi i denne situasjonen (Han er også en kompis av meg fra langt tilbake). Vi har gått frem og tilbake på at ettersom han ikke har noe inntekt eller mulighet for hverken skole eller jobb inntil søknaden hans blir evt. innvilget, så er vi/hun litt redd for at han bare er med henne for kost og losji..

Har dere noen råd/synspunkter å komme med? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at hvis han virkelig ville vært med henne så hadde han ikke hatt behov for å drive på sånn med andre kvinnfolk og eksen. .

Gjest yikes
Skrevet

Ta med tolk, og dra til familierådgivingskontoret, siden de tross alt har et barn sammen. Han må fatte alvoret. Dersom det da ikke blir bedring, så kan ho bare gjøre det slutt og hive han ut. Han mister automatisk retten til å søke om oppholdsrett da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...