Gå til innhold

Låner du bort bilen til venner? Hva hvis det skjer en skade?

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Hadde bilen min vært billig så hadde jeg kunne lånt den bort.

Har en dyrere bil og ville aldri lånt den bort. Selv om vedkommende som f.eks bulker retter opp skaden så vil denne skaden bli registrert. Skulle jeg kjøpt en så dyr bil hadde jeg aldri kjøpt en som hadde vært skadet. Da velger man jo heller en som ikke har vært borti noe.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Herregud, typisk norge dette her. Nei vi kan ikke låne ut bilen gitt, det er jo krise.

Hadde det vært snakk om en toyota supra med twin turbo og 700 hk så greit.. men hva er virkelig så farlig med å låne ut bilen sin til venner? Vist en kamerat spør meg om å låne bilen min, så vet jeg at han sannsynligvis har prøvd andre alternativer til transport før han spør meg. Altså, han har virkelig behov for bilen min. Så ja, seff sier jeg ja. Og det kommer helt sikkert en dag hvor jeg også trenger å låne bil, da setter jeg pris på at jeg får lov. Man har forsikring, og er man virkelig gode venner så finner man alltid en løsning om noe skulle skje. Skulle vennskapet gå til helvette pga en bulket bil, ja da sier det jo litt om vennskapet.

Om noen hadde nektet å gjøre opp for seg så selvsagt, da kan det jo skurre på selv de beste vennskap, men da vet man DET :D

Gjest Funky Punk
Skrevet

Typisk Norge?

Jeg nekter ikke å låne ut bilen fordi jeg er slem eller egoist, men fordi jeg ikke har råd til å stå med regningen dersom den som lånte bilen ikke gjør opp.

• Liker 2
Skrevet

Lån aldri bort noen ting - og spesielt ikke penger - så sparer du deg selv for mye problemer.

• Liker 1
Skrevet

jada selvsagt, jeg kjøpte jo bil for at alle andre skulle få et framkomstmiddel der de slipper å betale bensin, forsikring, årsavgift og ev. skader om de skulle være ute for ulykke.

Selv må jeg da ta buss og t-bane.

Gjest Eurodice
Skrevet

Lån aldri bort noen ting - og spesielt ikke penger - så sparer du deg selv for mye problemer.

Man lærer forhåpentligvis av sine feiltagelser, så man ikke gjør samme dumhet en gang til. Det kan koste en dyrt, på flere måter.

Skrevet

Dette er en genial og enkel regel å følge. Penger har ødelagt så mange relasjoner.

Skrevet

Låner vekk penger også jeg, men det spørs hvem som spør. Akkurat som med bilen.

• Liker 1
Skrevet

Penger man låner bort må man bare regne med å aldri få igjen.

Skrevet

Hadde bilen min vært billig så hadde jeg kunne lånt den bort.

Har en dyrere bil og ville aldri lånt den bort. Selv om vedkommende som f.eks bulker retter opp skaden så vil denne skaden bli registrert. Skulle jeg kjøpt en så dyr bil hadde jeg aldri kjøpt en som hadde vært skadet. Da velger man jo heller en som ikke har vært borti noe.

Og hvor i all verden finner man BulkeRegisteret??? =P Hvis bilen har vært skeiv kan man kanskje finne det ut, ikke om den har vært bulka...

Gjest Lykkeliky
Skrevet (endret)

Og hvor i all verden finner man BulkeRegisteret??? =P Hvis bilen har vært skeiv kan man kanskje finne det ut, ikke om den har vært bulka...

Hehe, du har ikke hatt helt ny bil skjønner jeg! Om min bil blir bulket skal den inn på merkeverksted. (Pga all elektronikk ol)

På merkeverksted blir alt ført opp. Ved kjøp av ny bil kan man også måle tykkelse på lakken for å se om den f.eks er omlakkert. Så jo, man kan finne ut om en ny bil har vært bulket!

edit: og hva om det blir mer enn en liten bulk da? Da kan jeg tape MASSE penger...

Endret av Lykkeliky
Skrevet

Hehe, du har ikke hatt helt ny bil skjønner jeg! Om min bil blir bulket skal den inn på merkeverksted. (Pga all elektronikk ol)

På merkeverksted blir alt ført opp. Ved kjøp av ny bil kan man også måle tykkelse på lakken for å se om den f.eks er omlakkert. Så jo, man kan finne ut om en ny bil har vært bulket!

edit: og hva om det blir mer enn en liten bulk da? Da kan jeg tape MASSE penger...

Har ikke hat ny bil, men den hadde ikke kommet på merkeverksted uansett =P Hadde da bare satt den på verkstedet jeg pleier å bruke også hadde bulken blitt retta... Er da ikke no vits i å sette bilen på merkeverksted for å rette en bulk! Ikke at den skal til bakgårdsverkstedet til naboen heller altså, ikke det jeg mener.

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Har ikke hat ny bil, men den hadde ikke kommet på merkeverksted uansett =P Hadde da bare satt den på verkstedet jeg pleier å bruke også hadde bulken blitt retta... Er da ikke no vits i å sette bilen på merkeverksted for å rette en bulk! Ikke at den skal til bakgårdsverkstedet til naboen heller altså, ikke det jeg mener.

Du aner ikke noe om nye dyrere biler forstår jeg...

Om MIN bil må repareres for sstørre skader vil det gå ut over verdien og jeg vil tape masse penger da jeg skal selge den om ett år eller to. Hvem vil ha en bil som har vært skadet i den prisklassen? Da kjøper de jo heller en som ikke har vært skadet. Innmari vanskelig å forstå eller?????

Skrevet

Du aner ikke noe om nye dyrere biler forstår jeg...

Om MIN bil må repareres for sstørre skader vil det gå ut over verdien og jeg vil tape masse penger da jeg skal selge den om ett år eller to. Hvem vil ha en bil som har vært skadet i den prisklassen? Da kjøper de jo heller en som ikke har vært skadet. Innmari vanskelig å forstå eller?????

Er vel ikke det jeg ikke skjønner... Skjønner ikke poenget med å sette bilen på merkeverksted hvis det da blir registrert skade!!!!! Uten det taper du jo ikke penger...

Skrevet

Er vel ikke det jeg ikke skjønner... Skjønner ikke poenget med å sette bilen på merkeverksted hvis det da blir registrert skade!!!!! Uten det taper du jo ikke penger...

Du ække spesielt ærlig av deg tydeligvis?

Skrevet

Du ække spesielt ærlig av deg tydeligvis?

HaHa =P Det er jo bare teit at en liten bulk skal registreres! Og det har da ingenting å hvis den er retta og jobben er gjort ORDENTLIG. Merk at jeg snakker om ubetydelige bulker her, ikke full frontskade...

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Hadde jeg hatt en bil til 100 000 så kanskje jeg hadde sett annerledes på det. Men som jeg sa tidligere kan man måle lakken på flere steder for å se om den er omlakkert. Jeg vil ikke ha en skada bil. Punktum.

• Liker 1
Skrevet

HaHa =P Det er jo bare teit at en liten bulk skal registreres! Og det har da ingenting å hvis den er retta og jobben er gjort ORDENTLIG. Merk at jeg snakker om ubetydelige bulker her, ikke full frontskade...

Hvis det er gjort ordentlig så er det ikke farlig at det opplyses om det heller.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg låner aldri bort bilen min.

Litt av samme grunn som 'Lykkeliky'. Jeg har en dyr og strøken bil, uten så mye som en ripe på og slik vil jeg beholde den.

En dyr bil som er tidligere skadet og omlakkert er iallfall i mine øyne mindre verdt enn en uskadet støken bil.

For meg handler det ikke om å kunne gjøre opp for seg hvis noe skulle skje. Jeg vil ikke at noe skal skje med bilen min, basta.

Jeg vet at jeg selv kan være uheldig, men da er det min bil, og jeg har kun meg selv å takke.

Anonym poster: 00bffa8e4a25e9b1da38ade210bf1517

Skrevet

Så lenge bilen ikke har vært kondemnert og gjenoppbygget, er det ingen som bryr seg om at en skjerm og en støtfanger er byttet, så lenge det ikke er fargeforskjeller.

I disse dager retter de lite, de bytter delene istedet.

Men for 20 år siden skulle man helst gå over hele bilen med magnet for å se om man fant partier med mye sparkel. På nyere biler er lakken så tynn at man kan polere seg gjennom den om man overdriver.

Verkstedene har vel såvidt meg bekjent, heller ikke noe plikt til å oppgi historikken på en bil til en ny eier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...