Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å gjøre ein ganske så drastisk endring med hårsveisen, både med farge og form. Fant ut at det var litt sånn "now or never", det må gjøres før alderen blir ein hindring. Nå må eg bare kvinne meg opp og tørre å gjøre det som eg har hatt lyst til å prøve i flere år. Har alltid (vel, ikkje alltid, men i mange, mange år) hatt hår ned til midten av ryggen ca. og no skal det bli kort.. VELDIG kort! Noen andre som har gjort ein drastisk endring med håret sitt her? Angret dere, var dere fornøyde? Noen som har noen.. tja.. oppmuntrende ord å komme med, eg trenger ein liten dytt for å komme i gang. Det er bare hår tross alt og det vokser som kjent ut igjen, og bare for å ha sagt det: eg skiter i hva andre måtte tenke om den frisyren eg er ute etter eller kva de tenker om den frisyren på meg, så lenge eg er fornøgd. Kan de fleste frisører få til litt mer uvanlige hårfarger (tenker rosa, grønn, lilla, grå/sølv, blå, hvitt, etc)?

Anonym poster: 647c84d98b8467945bbcde7aa9e6ac58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klippet håret opp til skuldrene en gang og gråt i en uke.

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg har klippet meg kort 2 ganger. Første gangen hadde jeg hår til korsryggen, og klipte meg kort (til ørene), andre gangen hadde jeg hår til midt på ryggen, og klipte meg like kort. Jeg angret ingen av gangene, syns bare det var uendelig deilig å slippe det lange, tunge håret. Dessuten ble jeg mye mer typete med kort hår, og fikk mer "personlighet" via frisyren. Elsket det! (Allikevel har jeg igjen hår til midt på ryggen nå, men kommer nok til å klippe det etter bryllup på sensommeren ;) )

Ang uvanlige hårfarger, så tror jeg de fleste frisører burde klare det, men jeg ville da kanskje satset på en av de større kjedene - ikke en liten salong. Det har også mye å si hva din naturlige hårfarge er, og hvor mye de evt må gjøre av forarbeide (som å bleke håret ditt noe først, for at fargen du ønsker skal feste skikkelig og synes skikkelig).

Jeg ville vel rett og slett tatt en tur innom de aktuelle frisørsalongene du vet om, fortalt hva du tenker, og spurt om råd, hvordan de ville gått frem, og selvsagt ang pris. Kan fort bli ganske dyrt ;)

AnonymBruker
Skrevet

Farg det selv med krepp-papir :D

Anonym poster: 64d2c73729192e628f1e0a1cc4953e79

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk fra langt, langt blondt hår til knallrød hanekam. Har ikke angret ett sekund, og siden den gang har ikke håret mitt vært lengre enn til skuldrene. Akkurat nå har jeg en Ginnifer Goodwin-lignende frisyre, og det er så behagelig om morgenen, når jeg trener, når jeg dusjer, når jeg skal ut..

Anonym poster: 26663cc29ba1517fb2e8a4b0f393cd1b

Gjest Belus
Skrevet

Har klipt meg kort eit par gonger, angra som faen kvar gong - eg elsker kort hår, men det passar ikkje andletet mitt i det heile. Forhøyr deg litt med frisøren om kva som passar deg, sjå litt an på eige andlet, enkelt og greit bruk litt tid til å vene deg til tanken. Impulshandlingar er gøy, men sjølv om hår veks ut att så tek det tiiiiiiiid.

Når det kjem til fargar så vil eg tru nokre frisørar har det, men med tanke på at det må til mykje bleiking til for å få eit sterkt resultat (det pga håret må vere porøst for å ta til seg fargen, ikkje berre lyst) og det dessutan ikkje varar lenge, ville eg vurdert å kjøpe nokre boksar frå Directions (dyrevenleg, kostar 100 kr + frakt for fire boksar på eBay) og heller gjere det sjølv. Bleikinga kan vere ein fordel å ta hos frisør mtp slitasje; som sagt må det vere rimeleg bleika viss du ikkje vil risikere å ende opp med gusjegrønt eller oransje kladdar i håret. Snakkar av erfaring.

Uansett; go for it, og lukke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...