Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg vet rett og slett ikke hvor ellers jeg skal henvende meg med dette her akkurat nå, og hodet mitt er nært ved å eksplodere.

Min kjære og en felles kompis er for tiden på ferie sammen med et par kamerater. Jeg ble kjent med denne kompisen igjennom samboeren min da de etablerte et veldig godt vennskap gjennom jobben, og vi pleier ofte å finne på ting sammen alle tre da vi trives veldig godt i hverandres selskap. Vi lager ofte middag hjemme hos oss og spiser sammen, tøyser og kan sitte og snakke piss i timesvis - jeg er på en måte blitt "en av gutta". Denne kompisen har også en kjæreste som av og til svinger innom og sosialiserer seg litt sammen med oss, og jeg begynner å få et ganske godt forhold til henne nå også. Kjempesøt jente.

Problemet er... Jeg fikk i natt en melding fra denne kompisen hvor han uttrykket stor frustrasjon over at han og kjæresten min hadde hatt en eller annen form for uoverenstemmelse seg imellom. Jeg vet ikke nøyaktig hva som har foregått, men det var iallefall tydelig at det var veldig dårlig stemning grunnet et eller annet. Han forklarte meg over flere sms'er at han mente kjæresten min oppførte seg som et barn, og han var veldig opptatt av å stemple ham som en "fjortis" ved flere anledninger. De hadde drukket mye, og var veldig påvirket begge to. Og plutselig kommer bomben... Han innrømmer at han har drukket og er full, men er tydelig på at det han nå forteller meg MENER HAN, og at dette er noe jeg må holde 100% tett om - jeg ikke kan si noe som helst til hverken hans eller min kjæreste. Han forteller meg at han synes jeg er "jævlig digg" (hans ord), og det kan virke som om han prøver så smått å småflørte litt videre.

Jeg unngår selvsagt å delta i dette, svarer konsekvent at han burde komme seg tilbake til hotellet for å få seg litt søvn og hvile, og at de to får ordne opp seg imellom i morgen når de begge er edru.

Jeg må innrømme at jeg er veldig forvirret akkurat nå.. Denne kompisen er en fyr vi begge (både jeg og min kjære) har fått et veldig godt og avslappet forhold til, og de to er nærmest skreddersydd for hverandre. De har det så mye moro sammen, og jeg har vært så glad på min kjære sine vegne for at han har funnet seg en SÅ god kamerat. Jeg vil nødig ødelegge mellom dem.

Hva skal jeg gjøre? Overreagerer jeg ved å fundere noe som helst ytterligere på dette? Kan det være at han bare fyllepratet takket være for mye alkohol, eventuelt bare slang ut av seg noe han ikke la spesielt mye i? Burde jeg la det ligge? Hva gjør jeg? Jeg kjenner jeg bare blir litt usikker på om han virkelig er en god kompis for kjæresten min..

- Jeg kan forresten også nevne at vi alle er i midten av 20-årene, om det skulle være av betydning. Jeg og min kjære har nå vært kjærester og samboere i 3 år, og har det veldig fint sammen.

Anonym poster: 28023771fdeaf2d49f1279392c4a8815

Videoannonse
Annonse
Gjest StyggMann35
Skrevet

Av barn og fulle folk får en gjerne høre sannheten, som de sier. Dersom kompisen til kjæresten din er forelska i deg (noe han virker å være), så er det en ærlig sak det. Ikke så mye du får gjort med det uansett. Jeg tenker det får være hans problem dersom følelsene ikke er gjensidige. Det er ikke ihvertfall ikke "din skyld", så du får nok bare skru litt ned på empatien og la det seile. Det er ikke alt du kan fikse allikevel.

Dersom forholdet mellom typen din og kompisen hans skulle kjølne, er det egentlig bare å forvente. Det er i så fall kompisen sin feil, som oppfører seg som en idiot. Spør du meg, er det lavmål å snakke dritt om en kompis til dama hans for så å prøve seg på henne. Skikkelig slimål-fakter. Hva en føler og sånn kan en gjerne ikke hjelpe for, det skulle jeg lett ha tilgitt en kamerat. Hadde ikke vært noe å tilgi en gang. Men en velger selv hvilke følelser en handler på, og det han kompisen holder på med nå er egentlig utilgivelig i min bok. Dårlig kompis, rett og slett. Ikke din feil.

AnonymBruker
Skrevet

Av barn og fulle folk får en gjerne høre sannheten, som de sier. Dersom kompisen til kjæresten din er forelska i deg (noe han virker å være), så er det en ærlig sak det. Ikke så mye du får gjort med det uansett. Jeg tenker det får være hans problem dersom følelsene ikke er gjensidige. Det er ikke ihvertfall ikke "din skyld", så du får nok bare skru litt ned på empatien og la det seile. Det er ikke alt du kan fikse allikevel.

Dersom forholdet mellom typen din og kompisen hans skulle kjølne, er det egentlig bare å forvente. Det er i så fall kompisen sin feil, som oppfører seg som en idiot. Spør du meg, er det lavmål å snakke dritt om en kompis til dama hans for så å prøve seg på henne. Skikkelig slimål-fakter. Hva en føler og sånn kan en gjerne ikke hjelpe for, det skulle jeg lett ha tilgitt en kamerat. Hadde ikke vært noe å tilgi en gang. Men en velger selv hvilke følelser en handler på, og det han kompisen holder på med nå er egentlig utilgivelig i min bok. Dårlig kompis, rett og slett. Ikke din feil.

Tusen takk for svar! Mye av dette du nevner her er også det som kverner mye rundt i hodet på meg nå, og som gjør at nattesøvnen uteblir.. Jeg reagerte veldig på at han gikk til det steget å snakke så nedlatende om kjæresten min til meg, av alle mennesker. Jeg kunne kanskje sett litt igjennom fingerne på det om dette var noe som glapp ut av ham i èn av meldingene, tatt i betraktning det faktum at han åpenbart var svært sint på det tidspunktet - men at dette ble nevnt gjentatte ganger i ganske mange av meldingene han sendte, gjorde meg betenksom.

Det kom rett og slett bare veldig overraskende på meg, i og med at han er en veldig oppegående, fornuftig og ålreit type ellers. Jeg forstår rett og slett ikke helt hva som skjer/har skjedd her.

AnonymBruker
Skrevet

Det kom rett og slett bare veldig overraskende på meg, i og med at han er en veldig oppegående, fornuftig og ålreit type ellers. Jeg forstår rett og slett ikke helt hva som skjer/har skjedd her.

Du overdriver hele situasjonen, jenta mi.

Hør her, det du gjør er følgende: Du holder kjeft til kjæresten din om denne kommentaren og GÅR VIDERE.

Typisk jenter å overdrive så veldig, hvorfor tenke på dette i det hele tatt?

JEG tror du er småbetatt av kompisen til typen din og du vil gjerne at han skal være interessert i deg, slik dramajenter ofte vil.

Anonym poster: 2c2c7ac0a1eb3a01c373febef0314777

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må få legge til at om du vil skape drama kan du jo tenke mye på dette og lage en sak utav det, men jeg tipper at både kjæresten din og hans kompis vil synes du er en tosk om du gjør det :)

AnonymBruker
Skrevet

Hør her, det du gjør er følgende: Du holder kjeft til kjæresten din om denne kommentaren og GÅR VIDERE.

JEG tror du er småbetatt av kompisen til typen din og du vil gjerne at han skal være interessert i deg, slik dramajenter ofte vil.

Om faktum er at det bare er jeg som har kommet i fare for å overanalysere det hele, så er det egentlig bare en enorm lettelse. Betatt av kompisen til kjæresten min er jeg heldigvis ikke, men jeg synes til vanlig at han er en veldig hyggelig fyr. For meg er det bare èn, og det er han jeg deler livet mitt og hverdagen min med nå. Kunne ikke byttet ham bort for alt i verden. Grunnen til at jeg føler behov for å forhøre meg her inne, er fordi jeg ble veldig overrasket over det hele, og rett og slett fordi jeg blir usikker på om denne kompisen i det hele tatt er en god venn for kjæresten min. Føler bare det kom frem en helt ny og fremmed side av ham nå, og jeg vil nødig at deres vennskap skal gå i oppløsning eller at kjæresten min skal måtte føle seg sviktet eller såret på noen måte.

AnonymBruker
Skrevet

Det virker uansett, utifra de svar jeg har fått her inne til nå, som det beste er å bare la det fare forbi i stillhet - så da gjør jeg det. Jeg vil nødig skape unødvendig drama, men kan jeg virkelig klandres for å føle behov for å spørre om råd når jeg er usikker på hvordan man skal håndtere en slik episode? Husk, det er ikke alltid like lett for oss jenter å vite hvordan det motsatte kjønn tenker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kompisen din synes du er digg, og kanskje ikke mer enn det. Da jeg var gift så visste jeg at et par kompiser av mannen min og meg synes jeg var digg. De ga uttrykk for det i FYLLA noen ganger. Sa aldri det til min mann eller kompisene sine koner.

Det er hva det er. I flere tråder her inne så snakkes det om at alle menn vil ha sex med venninnene sine, så da synes kompisen din/deres at du er fin og kunne tenkt seg å ha sex med deg. Er ingenting å tenke på og analysere og lage noe ut av.

Anonym poster: 12e0f1bf6309ac09a1fad807f1bdf4af

Skrevet

Et av de mest håpløse svar jeg har lest på KG noensinne.

TS er en reflektert person som ikke passer inn i den beskrivelsen du kommer med i det hele tatt.

Hun har opplevd noe som føles merkelig for henne, og det kan da ikke være så vanskelig å akseptere?

Tankene TS har er høyst relevante etter min mening. Tror ikke jeg ville foratatt meg så mye ut ifra det som har skjedd denne ene gangen, men jeg ville garantert vært på vakt i fremtiden.

Ville også stilt et stort spørsmålstegn ved motivene hans for å tilbringe så mye tid sammen med dere.

• Liker 1
Skrevet

Om du er istand til å la det ligge ville jeg gjort det. Jeg er skikkelig dårlig på å holde på slike hemmeligheter, så jeg vet ikke om jeg hadde klart det.

Det er jo skikkelig irriterende at når kompisen driter seg ut, så skal det bli ditt problem.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg kommer til å la det ligge. Det eneste jeg var usikker på var om jeg burde vise disse meldingene til kjæresten min eller ei, i og med at kombinasjonen av det hele var noe jeg reagerte veldig på - først veldig nedlatende snakk om min kjære til meg, og deretter disse meldingene med noe flørtende innhold. Men jeg håper, som noen sier her, og velger da å tenke at det ikke ligger noe i det, at det bare var meningsløst fyllesnakk og bare jeg som overanalyserer. Jeg vil selvsagt ikke ødelegge noe mellom dem, drama styrer jeg helst unna så langt det lar seg gjøre - men selvfølgelig ikke for enhver pris da jeg ønsker kjæresten min alt det beste. Og det innebærer også kompiser han faktisk kan stole på.

Skrevet

Det virker uansett, utifra de svar jeg har fått her inne til nå, som det beste er å bare la det fare forbi i stillhet - så da gjør jeg det. Jeg vil nødig skape unødvendig drama, men kan jeg virkelig klandres for å føle behov for å spørre om råd når jeg er usikker på hvordan man skal håndtere en slik episode? Husk, det er ikke alltid like lett for oss jenter å vite hvordan det motsatte kjønn tenker.

Du virker som en bra person, og en bra kjæreste. Så vet du det :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du virker som en bra person, og en bra kjæreste. Så vet du det :)

Det betyr mye å høre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...