Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, egentlig ganske lett å finne en "bruksanvisning" til hvordan man spiller dette, men det fant jeg altså ikke. Kan noen forklare det til meg? =)

Anonym poster: cacde55ead5473e1d5f26153de16734b

Skrevet

Har du spilt Scrabble noen gang? Det er akkurat det samme.

AnonymBruker
Skrevet

Har du spilt Scrabble noen gang? Det er akkurat det samme.

Flaut nok, egentlig ikke. For 15 år siden, ja, men kanskje 2 ganger....

Skal bokstavene på brettet? Skal jeg skrive ordet der bokstavene er? Ja, jeg føler meg dum nå ;)

Anonym poster: cacde55ead5473e1d5f26153de16734b

Skrevet

Dra bokstavene opp på brettet. Den som starter spillet må legge en bokstav på midtfeltet med stjerne.

Du kan bruke så mange bokstaver du vil eller klarer, men bare ord med to eller flere bokstaver er godkjent.

Alle ord må legges vannrett eller loddrett, aldri på skrå. Appen vil nekte deg å gjøre det forresten.

Alle ord må dessuten bruke minst en bokstav som ligger på brettet fra før.

Om du åpner med "ORD" så må motspilleren bruke minst en av disse bokstavene.

H*n kan for eksempel legge "DIE" rett over, slik at bokstavene danner "DIE" vannrett og "DO", "IR" og "ED" loddrett. Da vil h*n få poeng for alle orda.

Ruter med DL gir dobbelt bokstavpoeng (det står på brikkene hva de er verdt) for brikken som legges på de rutene. TL gir Trippelt bokstavpoeng (Double & Triple Letter) Tilsvarende betyr DW doble og TW triple ordpoeng.

Hvis du klarer å bruke alle bokstavene dine på en gang får du ekstrapoeng (bingo) Lurer på om det er 40 eller 50 poeng ekstra. Er ikke helt sikker.

Hvis motspilleren legger siste brikke trekkes summen av brikkene du har igjen fra poengsummen din og legges til hos motspileren.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...