AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #1 Skrevet 6. mars 2013 Hei, Har begynt å trene igjen etter en lang pause, i hovedsak spinning. Etter hver time får jeg en hodepine som ikke gir seg, den går ikke engang helt bort med smertestillende. Drikker masse både under og etter trening, og spiser sunt og normale mengder. Prøver å gi alt jeg klarer under treningen, kan det være at jeg anstrenger meg for mye og kroppen ikke er vant til det? Eller at jeg er anspent på noen måte? Prøver å ha en god teknikk under spinning, være avslappa i overkroppen osv. Føler egentlig at jeg klarer det ganske bra! Noen andre som har opplevd det samme eller vet hva jeg kan gjøre for å unngå dette? Vil jo fortsette å trene, men tror ikke jeg klarer om det skal resultere i at jeg har så vondt i hodet resten av dagen... Trening skal jo gi energi, jeg føler meg jo helt ødelagt etterpå pga dette. Hodepinen er der nå, selv 10 timer etter trening! Anonym poster: 6714924e6064421389d49cbf94c37541
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #2 Skrevet 6. mars 2013 Jeg har også opplevd det samme, her ble det migreneanfall. Nå har jeg ikke trent på ett par år, men skal begynne opp igjen nå snart. Er veldig spent på om det skjer igjen. Har ingen gode råd dessverre, håper noen andre som leser tråden har gode råd. Anonym poster: 38dffb75ea6b5e69891b678798108c48
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #3 Skrevet 6. mars 2013 Jeg hadde det samme problemet, for meg funket det å gå fra å trene på morningen til å trene på kvelden før jeg skal sove. Anonym poster: b60a9a0b9bac9bc2deeb7c26807b4efd
Supraspinatus Skrevet 6. mars 2013 #4 Skrevet 6. mars 2013 Ikke helt usannsynlig at det er spenningshodepine. Når man sitter på en sykkel er det fort gjort å spenne nakkemusklene unaturlig. Og/eller ubalanser i muskelforholdene slik at noen muskler må jobbe mer enn de skal. Jeg ville anbefalt å prøvd en naprapat eller tilsvarende. De pleier å være gode med slike ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå