AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #1 Skrevet 6. mars 2013 Boren min har kommet ut av skapet, jeg synes det er så rart. Han er 19 år, har alltid likt å danse og har mange jente venner. Jeg så at han var liksom aldri intressert i noen og gav heller aldri inntrykk for at han likte jenter heller. Alikevel ble jeg overraska over at han sa han var homo. Han hadde visst det helt siden barnehagen men han hadde fortrengt disse følelsene. Han hadde funnet ut at det var på tide å komme ut av skapet. Jeg er super glad i ham uansett legning men det var liksom en uvant følelse..Det jeg er mest redd for er at andre vil dømme ham for at han er det - Søster på 28 år Anonym poster: aa4264c427415519e63b63482a357560
Gjest Morteno Skrevet 6. mars 2013 #2 Skrevet 6. mars 2013 Andre vil nok dømme han, men da er det jo lett å se at de er folk du/dere burde holde dere unna siden de ikke er verdt å bruke tid på. Koselig at han er åpen om det da.
Skjoldmøy Skrevet 6. mars 2013 #3 Skrevet 6. mars 2013 Those who matter don't mind, and those who mind don't matter! Jeg skjønner godt at det er rart jeg. Det er noe med at noen få ord snur opp ned på alle gamle forestillinger, eller i hvert fall noen av dem. ... Sier jeg som er på vei ut av "skapet" selv. Ikke at jeg har skjult meg på noe vis, jeg er bare rimelig treg i oppfattelsen.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #4 Skrevet 6. mars 2013 Jeg har en venninne som kom ut av det berømte skapet for noen mnd siden og vi ble alle skikkelig overrasket. Hun sa også at hun alltid har vist det, men har liksom ikke gitt noen tegn på det. Vi misstenkte hvertfall ingenting. Hun har ikke møtt noe annet enn glede, ingen motstand. Tror min generasjon (jeg er 23) syntes det er helt normalt at folk liker det samme kjønnet. Tror ikke han vil møte så mye motstand jeg, verden er helt annerledes enn før. Det viktigste er hvertfall at man gir masse kjærlighet og støtte. Moren til venninnen min sa først at hun syntes det var leit å ikke få barnebarn, men så hadde hun googlet litt og skjønt at det var mulig å få barn selv om man var lesbisk, hehe. Hvis han er 19 år så er han vel snart ferdig med vgs og etter det er det så mye lettere å være seg selv. Da kan man velge venner selv istedenfor å bli "påprakket" dem via skolen. Anonym poster: e60644ac6a80e289d53d8686fa4d4304
Skjoldmøy Skrevet 6. mars 2013 #5 Skrevet 6. mars 2013 Jeg signerer rett og slett på AB #3 her, og legger til at den reaksjonen jeg får er glede. Folk er rett og slett glade når jeg forteller at jeg er lesbisk. Ikke den reaksjonen jeg forventa, men desto deiligere!
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #6 Skrevet 6. mars 2013 Det å stå frem som homofil idag er som et øyeblunk, så fortsetter folk videre med det de skal gjøre. Ikke noe big deal. Vi som står dem nær er glad personen er lykkelig. Vet ikke om dere bor på et lite sted, der kan jo det være endel vanskeligere. Er samfunnet religiøst, hadde jeg fortere enn svint trukket inn mot en større by. Svært mange som står frem trekker f.eks til Oslo og har gode liv. Synes ikke du skal være så bekymret. Vi lever i 2013 og en homofil heldigvis ikke så problematisk som det var. Se man ser rundt er homofile stått frem og representert i alle mulige stillinger i samfunnet. Jeg er stolt over at Norge har kommet så langt hva homofiles rettigheter og aksept angår. Anonym poster: 0052dec76fd26cf9a535dae3571844aa
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #7 Skrevet 6. mars 2013 Moren til venninnen min sa først at hun syntes det var leit å ikke få barnebarn, men så hadde hun googlet litt og skjønt at det var mulig å få barn selv om man var lesbisk, hehe. Hvis hun hadde googlet litt til så hadde hun kanskje funnet ut at ikke alle heterofile vil eller kan få barn heller. Anonym poster: df7ba467fdad7bf59ea550a68a724857
Boost Skrevet 6. mars 2013 #8 Skrevet 6. mars 2013 Broren min er også like gay som dagen er lang. Det som var rart var at han har hatt jente kjæreste og typisk guttegutt. Mao så langt i skapet at han praktisktalt var i narnia. Men en dag over middag hos våres foreldre sa han at "jeg er homo"(noe mer utfyllende, men det var budskapet)... Sosialt tilbakestående som jeg er så brøt jeg stillheten med "jeg er hetero". Poenget mitt; ja, broren din vil bli stemplet og han kommer til å høre det. Men min mor sa noe om temaet under denne middagen "*boost* er en hore, for hun puler gutter, du er en jævla homsefaen fordi du puler gutter"(hun sa det ikke helt slik, men det var budskapet). Det betyr: uansett hva man velger av sexpartner så får man pepper en eller annen gang i livet, det er ikke pga man selv gjør umoralsk handling, men pga samfunnet vårt enda ikke har lært seg folkeskikk og "alle er forskjellige". Så tror det er bare å være klar over det. Uansett hva du gjør i livet ditt så vil det alltid være noen som vil "piss on your parade". Faktum at han er homo gir dem bare en enkel grunn, men den grunnen ville de funnet uansett. Flott at broren din kommer ut av skapet! Det er nok en lettelse for han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå