HHH Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 Jeg har begynt å følge en ny plan hvor jeg spiser: 08:00 frokost (forholdsvis liten da jeg ikke er sulten om morgenen, en liten skål havregryn med bær eller banan, liten brødskive, smoothie etc) 12:15 lunsj 13:30 -15:00 lite mellommåltid (eple, banan, yoghurt, avocado, nøtter etc) 15:00 - 17:00 lite mellommåltid 19:00 Middag 21:00 Lite kveldsmåltid (nøtter, smoothie, en brødskive etc) jeg synes det fungerer fint da jeg har funnet ut at dette er matplanen som passer inn i min hverdag og jeg unngår det lave blodsukkeret og å bli megasulten mot kvelden. Først: ser dette greit ut? Jeg er veldig usikker på mengde til forskjellige måltider, og da spesielt til lunsj. På jobb får vi lunsjen servert som buffet, den består av salat (godt utvalg), en eller annen form for kjøtt m/ tilbehør (hovedretten) brød og pålegg ++ Jeg er alltid veldig sulten til lunsj, og har i det siste prøvd å spise et stykke kjøtt og en god del salat, men finner ikke dette helt tilfredsstillende på sulten. Prøver å unngå, pasta, ris, potet og brød. Men hvor mye er det egentlig jeg burde spise til lunsj, skal jeg heller kjøre på med noen ekstra brødskiver her, eller ha litt større mellommåltider? Hvilke måltider burde være størst? er veldig usikker her, og ender ofte opp med å spise litt mye middag fordi jeg ikke har vært flink nok tidligere på dagen. Dette er i forhold til vektnedgang, men også med tanke på generell sunn fordeling av mat utover dagen.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 For meg fungerer det å spise mest til frokost/lunsj, slik at jeg ikke er utsultet når det er middag (noe som bare resulterer i at jeg spiser meg stappet og ligger på sofaen resten av kvelden). Det hjelper også på søtsug om kvelden, har jeg merket. Kan du ikke bare spise f.eks. to stykker kjøtt? eller 1,5? Og så pøse på med salat? Anonym poster: 63d62e159cdadb63e6aa784efe627800
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå