Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bekjent som er gift og har to barn. Jeg kjenner både henne og mannen, men er ikke i omgangskrets med dem. Nå er det sånn at mannen hennes er notorisk utro med flere kvinner. Alle venninnene hennes vet om det, men sier ikke noe til henne. Jeg har vært i samme situasjon selv, og da jeg oppdaget utroskapen visste "alle" om det bortsett fra meg. Så jeg tenker at jeg kanskje burde fortelle henne om det, siden jeg selv, på toppen av å bli knust av hva eksmannen min hadde gjort, følte meg veldig ydmyket og sviktet av vennene mine.

Hun har selv sagt at hun skulle ønsket at hun fikk vite det dersom mannen hennes var utro. Da hun sa dette var vi ute på jentekveld, og snakket rent hypotetisk om temaet, så jeg vet ikke om det bare var noe hun slang utav seg eller om hun virkelig mener det.

Jeg får veldig vondt av henne. Mannen drar på byen, reiser til Åre, og ligger med damer bak konas rygg. Men jeg kjenner henne ikke godt, og syns noen av de nærmere venninnene hennes burde si noe, men det vil de altså ikke. Kan jeg sende et anonymt brev til henne? Hva blir riktig fremgangsmåte her?

Anonym poster: 1c2b512f4c4c31643f8a197695767c76

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

på kg mener de fleste at du skal holde deg unna.. Jeg mener ikke det. Jeg har opplevd det samme og synes det va så ufattelig flaut at jeg hadde gått lykkelig rundt med samboer mens alle andre visste han var utro.

Det er ikke helt sikkert hun tar det vel imot, kanskje hun ikke tror det en gang. Men om du sier ifra, så snakker hun nok med veninnene sine om det, og da kan de fortelle at dette faktisk stemmer.. Jeg mener med kvinner kan ha litt medfølelse og respekt for hverandre når det gjelder dette temaet.

I og med at du kjenner henne litt, så ville jeg ikke tatt det anonymt nei.

• Liker 9
Skrevet

Om hun har sagt at hun ville ønsket å vite, så ville jeg nok sagt ifra når jeg faktisk vet.

Vil alltid selv være takknemlig for den personen som i sin tid sa ifra til meg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du er den som skal si det.

var jeg deg ., ville jeg konfrontert han og bedt han selv si dette til kona si. og gjerne si ellers sier du det. pga du bryr deg.

Anonym poster: ae8f2068e8df04f3954f75abd9fb7f16

Gjest Gjest
Skrevet

Får hun vite det så vil de nok gå fra hverandre. Hva med barna? En skillsmisse kan være vondt for barna.

Synes egentlig ikke dette er noe man har noe med å blande seg opp i. Men du kan fortelle mannen at du vet og kanskje gi han en sjanse. Skremme han litt med at du forteller hans kone om han ikke slutter? Er vel i hvertfall hvert ett forsøk, da har du i hvertfall gitt han en sjanse.

Menn tenk på barna. Er ikke sikker de får det noe bedre om de går i fra hverandre.

AnonymBruker
Skrevet

Barna er fortsatt veldig små, vet ikke om det har noe å si? De er begge to unge. Hun er en ung, vakker og utrolig hyggelig dame, jobber som lege, og har et godt sosialt nettverk. Hun kunne funnet seg en mye bedre mann å være lykkelig med.

TS

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Får hun vite det så vil de nok gå fra hverandre. Hva med barna? En skillsmisse kan være vondt for barna.

Synes egentlig ikke dette er noe man har noe med å blande seg opp i. Men du kan fortelle mannen at du vet og kanskje gi han en sjanse. Skremme han litt med at du forteller hans kone om han ikke slutter? Er vel i hvertfall hvert ett forsøk, da har du i hvertfall gitt han en sjanse.

Menn tenk på barna. Er ikke sikker de får det noe bedre om de går i fra hverandre.

Og tenk på moren, hun blir jo ydmyket på det drøyeste! Er dette å vise respekt for et annet menneske? mannen hennes har tydeligvis ikke tenkt på barna, for hadde han gjort det, ville han aldri risikert å gjøre om barna hans til skilsmissebarn.

syns det er tåpelig når folk avsolutt skal si:"tenk på barna" det har jo faen ikke faren gjort!

Hvem vil vel ikke vite om partneren deres er utro? Jeg hadde glatt sagt det, men du bør vel ha noe bevis på det, så ikke du fremstiller de selv som en løgner... Dersom hun aner fred og ingen fare, vil det nok ikke komme som en overraskelse dersom hun ikke tror på deg med det første...

Anonym poster: f03e700edc82abd0ee1b74aef870b2df

• Liker 10
Gjest anonym
Skrevet

Barna er fortsatt veldig små, vet ikke om det har noe å si? De er begge to unge. Hun er en ung, vakker og utrolig hyggelig dame, jobber som lege, og har et godt sosialt nettverk. Hun kunne funnet seg en mye bedre mann å være lykkelig med.

TS

Synes du skal si det til henne. Så slipper hun å kaste bort flere år på han, evt få flere barn med han...

Det er vondt å få vite det, men det vil før eller siden komme frem når du sier han er notorisk utro med flere kvinner. Er det bedre om hu får vite det om ett år, tre år, ti år? Og tenk på at han faktisk setter henne i en risiko mtp kjønnsykdommer ...

Nå vet hun ingenting og blir et offer. Når hun får vite det, kan hun selv ta valget om hun vil bli eller ikke. Da vet hun at hun ikke kan stole på mannen sin. Hun er gift med han, m.a.o de har lovet hverandre troskap. Hvorfor skal man beskytte han her?

Jeg er eller ei som mener man ikke skal blande seg oppi hvernadres liv for mye, men her mener jeg hun absolutt burde få vite det! Jeg hadde definitivt sagt deg hvis jeg var deg, ja jeg hadde faktisk fått dårlig samvittighet hvis jeg ikke sa noe.

Gjest Marsvinet
Skrevet

Si fra. Det er ingen ting som er værre enn å være "den siste" som får vite dritt om sitt eget forhold.

Gjest Nils-Per
Skrevet

Hun har sagt hun vil vite det, så da er det vel greit å si det. Men ikke gjør det som anonym. Anonyme "bekymringsmeldinger" kan fort oppleves som trakkassering og skadefro fryd, og dessuten kommer du ingen vei med det. Hvis du er en god venninne og hun virkelig vil vite det her, sier du det face to face.

Skrevet

Si ifra. Angrer selv på at jeg ikke sa det til min mor da jeg fant ut at far stadig var på tokt. Men jeg var ung og klarte ikke helt å tro det. Viste seg i ettertid at "alle" visste det, unntatt oss.

• Liker 2
Skrevet

Si det til henne.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle ønske noen fortalte meg da ekssamboeren min var utro! Utroskap er ille nok i seg selv, og det er ekstra ydmykende at menneskene rundt deg har gått rundt og visst om det.. Jeg ville nok ikke tatt det anonymt, men det er bedre enn ingenting! For noen dårlige venner den damen har, at de kan stå og se på at hun bedras på den måten. Det er helt utrolig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke er en god venninne av henne så ville jeg nok snakket med en som er bedre venn med henne og bedt den personen fortelle henne det. Hvsi en bekjent av meg hadde ringt og fortalt at mannen min er utro så ville jeg blitt veldig stresset over at så mange vet det. I og med at du bare er en bekjent så regner jeg med at mange vet det, ikke bare hennes nærmeste. Også er det nok bedre for henne å bli fortalt det av en hun stoler på og som hun kan vise følelser til. Jeg ville definivt tatt kontakt med en som er nærmere henne.

Det er en vanskelig situasjon og jeg har vært der selv, bare at da var det en god venninne av meg som hadde en utro kjæreste. Jeg fortalte henne det jeg visste men dessverre så hadde han en "kjempe god forklaring" på alt og hun trodde heller på han. Vennskapet vårt ble satt på en prøve for plutselig var jeg den slemme som hadde lagt meg opp i deres forhold og skapt problemer. Det er veldig enkelt å bortforklare ting med mindre noen har sett det med sine egene øyne. I mitt tilfelle så hadde en god venninne av meg sett kjæresten til venninnen min rote med en annen på byen. Da venninnen min konfronterte kjæresten med det forklarte han at dette var en kollega som han bare snakket tett med og at hun som så det må ha vært veldig full og sett noe som ikke skjedde.

Anonym poster: 86a3a6b907d1fb2d0d20225bf030fb28

AnonymBruker
Skrevet

Si det. Enn at hun har sagt at hun vil vite det, og så sier ikke venninnene hennes noe? Hun kommer til å få en skikkelig krisereaksjon hvis dette får gå noe særlig lenger. Noen må respektere henne nok til å blande seg.

Til dere som blander inn "tenk på barna", ja men herre gud, om dette får fortsette så kan det bli mye verre for barna på sikt enn en skilsmisse vil være. Slutt nå å behandle dama som om hun er umyndiggjort og må skånes for sannheten. Hun er voksen og har rett til å vite.

Tips henne på hvilken måte du vil. Skjønner det godt om du ikke vil være tøff nok til å si det direkte, så anonymt tips kan være et forsvarlig alternativ. Bare gi henne en mulighet til å kunne spørre spørsmål tilbake til deg, sånn at hun kan forsikre seg om at det hun hører er riktig. Altså må du tipse fra en mail, og sjekke mailen i dagene som kommer, ikke tips per brev eller skjult nummer. Er du tøff nok, så er nok det beste for henne at du gjør det direkte. Kanskje vil hun være veldig takknemlig for at i det minste en person har moral når til og med hennes venninner er dårlige venner.

(En venninne var nå akkurat involvert i noe av det samme, også i legemiljøet. Hva skjer med det der?)

Anonym poster: 6d839988e277524bcc7b3cfa9d3752c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke er en god venninne av henne så ville jeg nok snakket med en som er bedre venn med henne og bedt den personen fortelle henne det. Hvsi en bekjent av meg hadde ringt og fortalt at mannen min er utro så ville jeg blitt veldig stresset over at så mange vet det. I og med at du bare er en bekjent så regner jeg med at mange vet det, ikke bare hennes nærmeste. Også er det nok bedre for henne å bli fortalt det av en hun stoler på og som hun kan vise følelser til. Jeg ville definivt tatt kontakt med en som er nærmere henne.

(.....) men dessverre så hadde han en "kjempe god forklaring" på alt og hun trodde heller på han. Vennskapet vårt ble satt på en prøve for plutselig var jeg den slemme som hadde lagt meg opp i deres forhold og skapt problemer. Det er veldig enkelt å bortforklare ting med mindre noen har sett det med sine egene øyne.

Anonym poster: 86a3a6b907d1fb2d0d20225bf030fb28

1. Når de nærmere enda ikke har sagt noe, er faren at TS sier fra, og så blir det til "tja, kanskje vi burde si noe"-snakk som koker bort, og så går tiden. Noen med handlekraft må bare gjøre noe! Det spiller ingen rolle hvem.

2. Jævlig blir det uansett og følelser kommer hun til å vise uansett hvem dette kommer fra. De hun stoler på har allerede sviktet.

3. Ja, det er en risk å ta at hun går inn i fornektelse, men det får man bare tåle. Man får tenke hva som er det beste for henne på lang sikt. Hun er tydeligvis ikke en av de minst evneveike, så sjansen er da også stor for at hun gjennomskuer mannens bortforklaringer, innerst inne.

Anonym poster: 6d839988e277524bcc7b3cfa9d3752c9

Skrevet

Herregud, dette er jo en typisk ting man finner ut av selv etter en stund om ingen andre sier ifra, det er bare et spørsmål om tid før hun finner det ut. Det er jo helt latterlig at ingen skal si noe sånn at hun går rundt og tror alt er helt fint. Det du ikke vet har du ikke vondt av stemmer ikke i dette tilfellet.

• Liker 3
Skrevet

Så.. så fort man får barn så får man lov til å være utro, for da kan man ikke gå fra hverandre. ...Fordi man skal tenke på barna?

Dette var ikke logisk for meg.

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet med meg selv at jeg ville ha fått greie på det om min samboer var notorisk utro mot meg . Klart at det ville ha vært vondt å få vite det og kanskje hadde jeg gått i forsvar med en gnag jeg hadde fått greie på det, vet jo ikke hvordan jeg hadde reagert før man er i en sånn situasjon. Men det hadde vært nesten like vondt tror jeg om mine nære venner hadde vist om det og ikke sagt det til meg.

Men er du 100% sikker på at han er utro og at at hun vil vite det så ring/ send melding og si det til hun face to face.

Lykke til :)

Gjest ZZZZZ
Skrevet (endret)

Hadde jeg vært henne, så hadde jeg ihvertfall satt uendelig stor pris på å få vite det. Jeg hadde blitt evig flau og sint hvis jeg hadde funnet ut at alle visste det uten å si ifra imens jeg selv gikk rundt lykkelig og dum.

Endret av ZZZZZ
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...