Gå til innhold

Trusa utenpå strømpeholderen? =O

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste i en tråd her at det var vanlig å ha trusa utenpå strømpeholderen :sjokkert:

Det viste jeg ikke. Skjønner jo at det må være mye mer praktisk når man skal på do og sånn. Men ser det ikke veldig rart ut???

Lurer også på en annen ting. jeg liker godt å kle meg i strømpeholder. men jeg bruker stay ups til.Jeg syns det blir flott. men skjønner utifra tråder her at folk er uenig med meg? Jeg har prøvd med vanlig strømper, men de bare sklei ned med engang hempene på strømpeholderen spratt opp.

Og hvordan klarer dere og sette dere ned uten at hempene spretter opp?

Anonym poster: 507e8839623aee28800040e5bacd4ebe

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har du ikke riktig strømpeholder. Bør også nevne at en skikkelig strømpeholder er ikke de du får kjøpt på hm ol, da må du til undertøysforetninger. Da vil ikke strømpene skli sånn, også er det viktig å ha riktig størrelse på holderen.

Selv liker jeg å bruke trusa utenpå strømåeholderen, men så er mine holdere i blonder som regel og da velger jeg bare en blondete string til.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du kan nok ha rett i at det ikke er de dyreste strømpeholderene jeg har. Men jeg bruker kun hipstere. Blir ikke det veldig rart og ha over strømpeholderen?

Skrevet

Jeg føler trusa utenpå blir litt supermann - og da mister det sexyeffekten. Jeg hekter av eller skyver trusa til siden.

• Liker 5
Gjest Lille-pus
Skrevet

Amen til Gitte89 :klappe:

TS, du har feil strømpebelte, så mye er helt klart.

Jeg tillater meg å repetere det mest elementære her nå:

Strømpebeltet skal sitte rundt livets smaleste punkt. Sitter det midt på hoften så vil det sige ned.

Beltet må være justerbart i livvidde, gjerne med hekter i 3 eller 4 høyder. Det skal være minst tre rader som gir deg muligheter til å velge ihht. din egen livvidde.

Stropper skal/må være justerbare i høyden.

Strømper er ikke strømper, det er ulik lenge på dem etter hvor der er produsert og hvilke modeller vi snakker om. Strømpebeltet tilpasses strømpene ved å justere stroppene oppover/nedover ihht. strømpene.

Festene for lengden på stroppene bør/må være klyper i metall som virkelig holder stroppene i den innstilte lengden.

Hempene/festene skal/må være laget av metall. Er det plast så vil de knekke etter en tid.

Jeg vil si at et strømpebelte i retromodell, med 6 stropper er det optimale for daglig bruk :)

- det funker helt fint i andre sammenhenger også altså ;)

Her er reklamen:

Dette

eller

dette

Har begge modellene og de brukes jevnlig. Ergo trør jeg varmt anbefale dem begge.

Det går fint å ha trusen under et strømpebelte som er kort og har lange stropper kombinert med strømper som ikke er så lange.

Er strømpebeltet av den dype typen så velger du en litt større truse og trekker denne utenpå.

Får jeg driste meg til å foreslå french knickers ? :nigo:

Om strømpene ikke er festet skikkelig i hempene så vil de løsne.

Brede stropper og brede hemper er det letteste å feste strømpene i :opplyser:

Stayups i strømpebelte er en sikker måte å legge utilbørlig press på ethvert feste. Og er da det feste av en ikke optimal karakter så vil festet lide under den tykke stayup kanten.

Det er absolutt intet problem å sette seg og reise seg (10 talls ganger i løpet av en arbeidsdag) med et skikkelig strømpebelte og strømper.

• Liker 5
Skrevet

Tips til produsenter som selger gode og litt kortere strømper? Jeg er så forbaska lav at en del strømper når for langt opp på låret mitt og får hektene til å "henge og slenge". Not cool!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Amen til Gitte89 :klappe:

TS, du har feil strømpebelte, så mye er helt klart.

Jeg tillater meg å repetere det mest elementære her nå:

Strømpebeltet skal sitte rundt livets smaleste punkt. Sitter det midt på hoften så vil det sige ned.

Beltet må være justerbart i livvidde, gjerne med hekter i 3 eller 4 høyder. Det skal være minst tre rader som gir deg muligheter til å velge ihht. din egen livvidde.

Stropper skal/må være justerbare i høyden.

Strømper er ikke strømper, det er ulik lenge på dem etter hvor der er produsert og hvilke modeller vi snakker om. Strømpebeltet tilpasses strømpene ved å justere stroppene oppover/nedover ihht. strømpene.

Festene for lengden på stroppene bør/må være klyper i metall som virkelig holder stroppene i den innstilte lengden.

Hempene/festene skal/må være laget av metall. Er det plast så vil de knekke etter en tid.

Jeg vil si at et strømpebelte i retromodell, med 6 stropper er det optimale for daglig bruk :)

- det funker helt fint i andre sammenhenger også altså ;)

Her er reklamen:

Dette

eller

dette

Har begge modellene og de brukes jevnlig. Ergo trør jeg varmt anbefale dem begge.

Det går fint å ha trusen under et strømpebelte som er kort og har lange stropper kombinert med strømper som ikke er så lange.

Er strømpebeltet av den dype typen så velger du en litt større truse og trekker denne utenpå.

Får jeg driste meg til å foreslå french knickers ? :nigo:

Om strømpene ikke er festet skikkelig i hempene så vil de løsne.

Brede stropper og brede hemper er det letteste å feste strømpene i :opplyser:

Stayups i strømpebelte er en sikker måte å legge utilbørlig press på ethvert feste. Og er da det feste av en ikke optimal karakter så vil festet lide under den tykke stayup kanten.

Det er absolutt intet problem å sette seg og reise seg (10 talls ganger i løpet av en arbeidsdag) med et skikkelig strømpebelte og strømper.

Takk for langt og utdypende svar =)

Men jeg blir samtidig litt forvirret. Jeg lurer på om vi snakker om 2 forskjellige ting. Du snakker om noe som heter strømpebelte. Jeg tenker på noe som jeg tror heter strømpeholder.

http://www.google.no/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&docid=oFpbsyGRzwMUeM&tbnid=UNZGbV1giwfB3M:&ved=0CAgQjRwwAA&url=http%3A%2F%2Fwww.side3.no%2Farticle3010096.ece&ei=FHU2UauZJeOg4gTlvoGABA&psig=AFQjCNHd4HGzN1tfNAr4k5CFwEI4IFs50Q&ust=1362609812635204

Gjelder det samme regler for dette?

AnonymBruker
Skrevet

Ts igjen.

Du må litt ned på siden for å se bildet jeg mener:)

Skrevet (endret)

Ts igjen.

Du må litt ned på siden for å se bildet jeg mener:)

Det der kan ikke sammenlignes med strømpebelte/skikkelig strømpeholder, altså bildet du viser til. For små fester som gjør at strømpene ikke sitter skikkelig pluss det faktum av at den billigsaken der vil sørge for at strømpene siger nedover eller løsner etter en liten stund. Til soveromsbruk derimot :lur:

Endret av Gitte89
  • Liker 4
Gjest Lille-pus
Skrevet

De to linkene mine er til strømpebelter.

Strømpeholder er nok et 'litt' feilaktig norsk begrep er jeg redd.

La oss bruke de britiske begrepene så blir det meste litt enklere:

Suspender belt - strømpebelte. I Statene oftes benevnt garterbelt

Girdle - hofteholder, kommer i lave og høye utgaver :nigo:

Pantygirdle - hofteholder til bruk under langbukser

Strømpeholder kan vel i best fall benyttes som en samlebetegnelse for både suspender belts og girdles av alle typer.

Så når jeg snakker om strømpebelte så er det den kategorien som du har i lenken di, - med unntak av at eksemplaret i lenken ikke er egnet til annet enn soveromsutstyr.

Et erfarent øye ser det rimelig fort :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, for et styr.

Holder meg til mine bomullshipstere, jeg.

Anonym poster: 225f2cde3a3896f96ce548ed71ebdbc6

• Liker 6
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Herregud, for et styr.

Holder meg til mine bomullshipstere, jeg.

Anonym poster: 225f2cde3a3896f96ce548ed71ebdbc6

Og likevel bruker du tid på å gå inn i tråden og fortelle at du ikke er interessert ? ;)

Da kan du jo la oss som har sansen for strømper og pent undertøy få lov til å diskutere dette i denne tråden :nigo:

Så til Lykkelitenen;

Tips til produsenter som selger gode og litt kortere strømper? Jeg er så forbaska lav at en del strømper når for langt opp på låret mitt og får hektene til å "henge og slenge". Not cool!

Klassiske nonstretch franske strømper er generelt lavere/kortere enn tilsvarende italienske og britiske.

De aller fleste kvalitetsprodusenter lager strømpene i flere forskjellige størrelser, tilpasset brukerens høyde.

Her er et eksempel på litt penere strømper..

Produsenten her er Oroblu, som de fleste av oss kjenner, og som du ser så lages disse i flere ulike størrelser avhengig av din egen høyde.

Her er et eksempel på litt tykkere strømper fra Nylonica.

Størrelsesdefinisjonen er annerledes for disse, og jeg med mine 169 cm må opp i størrelse 'Large' grunnet min egen høyde, - selv om jeg ikke har spesielt lange ben :fnise:

Og, til slutt, dersom du virkelig vil slå på stortrommen og gå for 100% nylon, klassiske non-stretch i min egen favorittutgave (cuban heel), så legger jeg ved

Et eksempel her

Siden disse som sagt er non-stretch så vil du se at disse produseres i ennå flere størrelser.

Kunne dette være til hjelp tror du ? :)

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
Skrevet

Takk for hjelp :) Men er det lengen eller bredden som er målene? Jeg har vanligvis bare funnet i s-m-l og da må jeg ha large pga bredden på lårene, men da blir de igjen så forbaske lange. Ser ut som om produsentene tror at jo tykkere man er, jo høyere er man også (Bukser, strømpebukser og strømper generelt) :(

Men jeg skal snuse litt rundt, leter etter det perfekte paret i tykk kvalitet som jeg kan bruke på vinterstid, nå ender jeg alltid opp med strømpebukse.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Vinter ?

Her.

Disse har jeg brukt, og jeg går god for dem.

Kombiner gjerne med en slik, og varmen er garantert fra nederst på tærne til helt opp i livet :)

AnonymBruker
Skrevet

De to linkene mine er til strømpebelter.

Strømpeholder er nok et 'litt' feilaktig norsk begrep er jeg redd.

La oss bruke de britiske begrepene så blir det meste litt enklere:

Suspender belt - strømpebelte. I Statene oftes benevnt garterbelt

Girdle - hofteholder, kommer i lave og høye utgaver :nigo:

Pantygirdle - hofteholder til bruk under langbukser

Strømpeholder kan vel i best fall benyttes som en samlebetegnelse for både suspender belts og girdles av alle typer.

Så når jeg snakker om strømpebelte så er det den kategorien som du har i lenken di, - med unntak av at eksemplaret i lenken ikke er egnet til annet enn soveromsutstyr.

Et erfarent øye ser det rimelig fort :fnise:

Jeg har tenkt til og bruke strømpeholderen (eller hva det nå het:P) kun når jeg er ute og drikker/soverromsbruk. Altså vil jeg at det skal være litt sexy med blonder og det som er ;)

Og jeg vil helst at det ikke skal være så bred som det du viser. Jeg er ikke så stor/formfull så vil føle at jeg forsvinner litt bak et bredt strømpebelte (?)

Det virker som du har mye greie på dette. Har du noe tips til hvor jeg kan finne det jeg er ute etter, til en litt billig pris? (går på aap, så har ikke så mye å rutte med)

Det hadde isåfall vært kjempe snilt :hoppe:

Skrevet

Hei,

Litt tilbake til den opprinnelige problemstillingen. Skal trusa være utenpå eller under strømpeholderen? Denne linken indikerer kanskje hva som anses som "normalt": http://www.stockingshq.com/suspender-belts-c8 . Det er klart at det er enklere f.eks. å tisse dersom trusa er utenpå, men hva er viktigst: Se sexy ut eller få et enklere dobesøk? Velg selv. Det aller enkleste er selvsagt å droppe truse, men dette er vel litt avhengig av setting og temperatur (i omgivelsene).

Synd at det er så dårlig utvalg og kvalitet i norske butikker, men forsøk spesialbutikker eller nettshop. Kjøpte et par sorte Woolford for et par dager siden. Dyre, men deilige!

Ludmila

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Jeg har tenkt til og bruke strømpeholderen (eller hva det nå het:P) kun når jeg er ute og drikker/soverromsbruk. Altså vil jeg at det skal være litt sexy med blonder og det som er ;)

Og jeg vil helst at det ikke skal være så bred som det du viser. Jeg er ikke så stor/formfull så vil føle at jeg forsvinner litt bak et bredt strømpebelte (?)

Det virker som du har mye greie på dette. Har du noe tips til hvor jeg kan finne det jeg er ute etter, til en litt billig pris? (går på aap, så har ikke så mye å rutte med)

Det hadde isåfall vært kjempe snilt :hoppe:

Rent soveromsutstyr er litt utenfor min liga for å si det slik :fnise:

Du kan ta mitt ord på at også heldagsutgavene er hyggelig 'inspirerende' :lur:

Men, jeg har gjort et bittelite ebay-søk, og tenkt pris så det holder.

Dette er listen jeg fikk opp nå.

Og her er de billigste strømpene jeg kan gå god for, men de er ikke spesielt blanke eller spennende.

I blank utgave er de virkelig gode, og bare noen få kroner dyrere.

De dyreste er de blanke, og de koster i Norske kroner den helt ublue sum av 14 kroner og 26 øre per par :rolleyes:

Edit:

Hei,

Litt tilbake til den opprinnelige problemstillingen. Skal trusa være utenpå eller under strømpeholderen? Denne linken indikerer kanskje hva som anses som "normalt": http://www.stockings...pender-belts-c8 . Det er klart at det er enklere f.eks. å tisse dersom trusa er utenpå, men hva er viktigst: Se sexy ut eller få et enklere dobesøk? Velg selv. Det aller enkleste er selvsagt å droppe truse, men dette er vel litt avhengig av setting og temperatur (i omgivelsene).

Synd at det er så dårlig utvalg og kvalitet i norske butikker, men forsøk spesialbutikker eller nettshop. Kjøpte et par sorte Woolford for et par dager siden. Dyre, men deilige!

Ludmila

Den linken indikerer det som i hovedsak er normal når man skal selge strømpebelter ja ;)

Da er det mindre smart å skjule beltet under en truse.

Normal sett er det fritt valg. Små truser kan helt fint brukes under beltet. Det er ingen problemer å besøke toalettet med en bitteliten truse under beltet.

Med en litt større truse (french knickers el.l.) vil jeg ta denne på utenpå beltet.

Dette fordi det ikke er en spesielt enkel sak å lirke en høylivet truse i blonder el. silke ned under beltet,- og for ikke å snakke om å få den på plass igjen !

Men, som nevnt; helt fritt valg her :)

Prøv begge deler og velg det som du føler passe deg og den daværende trusen best :)

Wolford truser, I presume ?

De er dyre men gode.

Endret av Lille-pus
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett både strømpebelter av soveromstypen og den mer funksjonelle retroinspirerte utgaven. Som et mannlig "vitne" kan jeg gå god for at sistnevnte utgave ser best ut. Jeg har også erfart at de som har prøvd retromodeller (med seks stropper og metallklyper) foretrekker stømper fremfor stay-ups og strømpebukser. Jeg har også erfart at soveromsutgavene (de som selges i Norge) ikke er egnet til å brukes ute. Enten siger strømpebeltet ned eller så løsner de simple klypene i plastikk.

Når vi hører at man kan kjøpe strømper til 14 kroner paret, så kan jeg godt skjønne at noen også har et økonomisk motiv til å droppe strømpebukser og stay-ups.

Trusen utenpå? Syns faktisk det er pent, men sier som Lille-pus. Prøv selv!

Mvh Knut

Anonym poster: fba5fe4ad72b9990aae5423e08f5ee01

Skrevet

Jeg pleier å ta trusa innenfor strømpeholderen av den enkle grunn at det ser mye mer sexy ut etter mitt skjønn. Når jeg skal på toalettet, åpner jeg bare strømpeholderen (selve beltet rundt magen/hofta) eller drar den ned på låra. Er det en strammere type som ikke kan åpnes, senker jeg alle lengdejusterere på SELVE strømpeholderne, altså gjør jeg trådene lenger.

Dersom hempene løsner når du bruker strømpeholder, er det nok på tide å bytte merke. Bruker mest Netty selv av den enkle grunn at de er lett tilgjengelige... Jeg liker at jeg kan prøve alt på kroppen før jeg kjøper det. Dessuten HATER jeg toll, frakt og MVA-styr.

• Liker 2
Skrevet

Vinter ?

Her.

Disse har jeg brukt, og jeg går god for dem.

Kombiner gjerne med en slik, og varmen er garantert fra nederst på tærne til helt opp i livet :)

Satt faktisk og så på disse rett etter jeg postet, de havner nok i postkassen min om litt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...