Gjest Surrehodet Skrevet 5. mars 2013 #1 Del Skrevet 5. mars 2013 Jeg låner en bil som stinker kattepiss. Det var en katt som pissa i den for ett år tilbake og eieren av bilen er blitt så vant til lukta at det blir ikke gjort noe med. Jeg forsøkte å dynke setet med eddik sist jeg lånte bilen, og eieren har klaget på resultatet. Nå fikk jeg lånt bilen igjen og jeg skjønner hva han klagde på, eimen av kattepiss og eddikk er uutholdelig. Noen som har gode ideer jeg kan prøve før jeg evt, sender bilen inn til proff seterens? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Level up Skrevet 5. mars 2013 #2 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Jeg kjøpte en gang en liten sprayflaske som het Ödør på Skeidar. Den tok kattepiss lukta. Endret 5. mars 2013 av Level up Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 5. mars 2013 #3 Del Skrevet 5. mars 2013 Piss-off funker, men du må sannsynligvis vaske ned hele inventaret i bilen med det om det er lenge siden katten pissa der. Den lukta setter seg så innmari godt når den først har satt seg. *blerk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Surrehodet Skrevet 6. mars 2013 #4 Del Skrevet 6. mars 2013 Piss-off funker, men du må sannsynligvis vaske ned hele inventaret i bilen med det om det er lenge siden katten pissa der. Den lukta setter seg så innmari godt når den først har satt seg. *blerk* Piss off, he he for ett herlig navn. Hvor får man kjøpt det? Jeg er helt desperat, blir dårlig når jeg kjører og i denne kulda kan jeg ikke ha vindu åpent over lengre perioder. Så får jeg vaske ned hele bilen også hva jeg gjør for å låne en bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #5 Del Skrevet 6. mars 2013 å FY FAEN, hadde bilen min stinket kattepiss, eller enda verre, eddik og kattepiss..!! Hadde DU helt eddik i min bil for å bli kvitt kattepiss uten å spørre meg først, du hadde aldri fått låne den igjen!! Enten funker Odør fra fra skeidar, eller så må den til proff rens. Det siste er kanskjel like greit, så blir den ren og luktfri. Det kan ikke være sunt å puste det inn heller, den stanken, ekkelt. Anonym poster: e01c1a549a8b7efef6d9eea2cba3cf4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Surrehodet Skrevet 6. mars 2013 #6 Del Skrevet 6. mars 2013 Uffa så sinna du var da, godt det ikke er din bil. Eddikk funker ganske bra på å ta bort lukt, men i dette tilfellet funket det ikke. Det er derfor jeg vil gjøre noe med det. Og siden jeg er så snill, grei, søt og morsom får jeg faktisk lov til å låne bilen, eieren vet nemlig at eddiken ble brukt i beste mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kalinka85 Skrevet 6. mars 2013 #7 Del Skrevet 6. mars 2013 Hva med å heller skaffe deg din egen bil istedet for å klage til eieren over lukta? Det er hans bil, han gjør hva han vil med den! Vil du ha en bil uten lukt så får du kjøpe din egen! Du skulle vært stilt økonomisk ansvarlig mener jeg, eddik oppå det der er verste sort! Tankeløst! Hva med å spørre istedet for å bare ta deg friheter?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Surrehodet Skrevet 6. mars 2013 #8 Del Skrevet 6. mars 2013 Hva med å heller skaffe deg din egen bil istedet for å klage til eieren over lukta? Det er hans bil, han gjør hva han vil med den! Vil du ha en bil uten lukt så får du kjøpe din egen! Du skulle vært stilt økonomisk ansvarlig mener jeg, eddik oppå det der er verste sort! Tankeløst! Hva med å spørre istedet for å bare ta deg friheter?? Er det mulig??? Jeg har bil, og jeg prøvde å gjøre hans bil bedre. Nå ba jeg om råd/tips til å fikse dette -ikke pepper "fordi jeg tar meg friheter" med en bil som ikke er din. Og hva vet du om årsaken til at jeg kjører bilen hans? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 6. mars 2013 #9 Del Skrevet 6. mars 2013 Piss off, he he for ett herlig navn. Hvor får man kjøpt det? Jeg er helt desperat, blir dårlig når jeg kjører og i denne kulda kan jeg ikke ha vindu åpent over lengre perioder. Så får jeg vaske ned hele bilen også hva jeg gjør for å låne en bil. Piss-off finner du i de aller fleste dyrebutikker. Det er en sånn sprayflaske, minner litt om Jif universal-flaskene. Prøv å få gjort det i en helg eller når bilen skal stå to dager, dynk området hvor katta pissa, om du vet hvor. Hvis ikke, dynk setene, la det stå i et kvarter-tjue minutter, ta ut mattene og vask dem grundig to-tre ganger, gjerne med klor, og gå over setene etterpå med tørkepapir i lassevis for å prøve å suge opp overskuddsvæske, skrubb setene med vann etterpå, tørk av og legg tørre håndklær eller andre filler med høy oppsugingsevne rundt omkring i bilen for å trekke ut mest mulig fuktighet. Har du tilgang til en sånn dampvasker (ligner på støvsuger, men vasker feks gardiner som henger oppe med damp) er det en helt genial løsning for å få vasket og tørket setene fort. La bilen stå til den er tørr, helst inni en lett oppvarmet garasje, med dørene åpne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Surrehodet Skrevet 6. mars 2013 #10 Del Skrevet 6. mars 2013 Piss-off finner du i de aller fleste dyrebutikker. Det er en sånn sprayflaske, minner litt om Jif universal-flaskene. Prøv å få gjort det i en helg eller når bilen skal stå to dager, dynk området hvor katta pissa, om du vet hvor. Hvis ikke, dynk setene, la det stå i et kvarter-tjue minutter, ta ut mattene og vask dem grundig to-tre ganger, gjerne med klor, og gå over setene etterpå med tørkepapir i lassevis for å prøve å suge opp overskuddsvæske, skrubb setene med vann etterpå, tørk av og legg tørre håndklær eller andre filler med høy oppsugingsevne rundt omkring i bilen for å trekke ut mest mulig fuktighet. Har du tilgang til en sånn dampvasker (ligner på støvsuger, men vasker feks gardiner som henger oppe med damp) er det en helt genial løsning for å få vasket og tørket setene fort. La bilen stå til den er tørr, helst inni en lett oppvarmet garasje, med dørene åpne. Takk Jeg spraya med Dettol igår og eddikk lukta er borte, men kattepisset trenger igjennom. Også leverte jeg bilen tilbake, får prøve Piss-off nestegang jeg har den bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå