Gå til innhold

Vals...

Tari

Anbefalte innlegg

Når er det vanlig at valsen kommer i programmet? Eller den første dansen for dere som ikke skal ha vals :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror dette er veldig forskjellig. Er ikke 100% bestemt hos oss, men jeg ser for meg at vi innleder festen og dansen med polognese og bryllupsvals etter middagen (når det er ryddet klart på dansegulvet). Blir liksom litt dumt å bryte opp med polognese og vals senere syntes vi.

Skal heller bryte opp når det er kaffe, og når strømpebåndet skal kastes til de ugifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså vals før kaken? Mener nemlig jeg har sett at man danser valsen etter bryllupskaken, men det må da bli mye tull??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vals før kaken. Har vært i 2 bryllup, og jeg tror begge de hadde vals etter kaken.... Men her er vi ganske bestemte på at vår måte er best :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp' date=' vals før kaken. Har vært i 2 bryllup, og jeg tror begge de hadde vals etter kaken.... Men her er vi ganske bestemte på at vår måte er best :wink:[/quote']

Lurer på om ikke jeg syns det er best ogå...Blir jo veldig oppstykket om man skal ha vals etter kaken..Sikkert mange som ikke får det med seg osv.. Nei, tror vi tar det før jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde dansen etter at kaffen og kakene var ferdig. Da danset vi rolig dans sammen, før vi fortsatte med vals og annen dansemusikk videre utover kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde dans etter kaken. Jeg syns det er mer dumt å starte dansen, og så bryte den av igjen når man skal ha kaffe og kaker!! Da har folk tungt for å komme seg tilbake på dansegulvet. Jeg har vært med på begge deler og syns definitivt det er best å være ferdig med kakene før dansen starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde dans etter kaken. Jeg syns det er mer dumt å starte dansen' date=' og så bryte den av igjen når man skal ha kaffe og kaker!! Da har folk tungt for å komme seg tilbake på dansegulvet. Jeg har vært med på begge deler og syns definitivt det er best å være ferdig med kakene før dansen starter.[/quote']

Kaffen hos oss blir nok ikke servert før tidligst 22:00. Og ikke starte dansen før dette er uaktuelt....

Musikerene vil jo gjerne ha seg en pause også, og det passer fint i kaffepausen. I begge bryllupene jeg har vært i, fungerte det fint å avbryte musikken. Ingen hadde problem med å komme seg ut på dansegulvet. Det var jo også mas etter å få musikken i gang igjen. Om musikken og stemningen er bra, blir nok ikke dette noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde dans etter kaken. Jeg syns det er mer dumt å starte dansen' date=' og så bryte den av igjen når man skal ha kaffe og kaker!! Da har folk tungt for å komme seg tilbake på dansegulvet. Jeg har vært med på begge deler og syns definitivt det er best å være ferdig med kakene før dansen starter.[/quote']

Blir ikke det veldig sent da? Jeg har vært i 2 brylluper hvor dette har blitt gjort, og det var mange der som ikke fikk med seg dansen engang fordi folk hadde begynt med feste...Klokken er jo ganske mye på kvelden når kaffe og kake er ferdig... Jeg får tenke over det. Takk for innspill :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter middagen når salen blir ryddet og alle blir stuet inn i de små stuene, velger vi å skjære kaken. Når så salen er ryddet, er kakeskjæring unnagjort, og festen kan begynne. Er enig med de som sier att det er dumt å sette igang musikk og fest, og så slå av musikken igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vårt bryllup kommer det absolutt ingen treginger som ikke kommer seg utpå dansegulvet igjen så det er jeg ikke redd for nei, og det er jo sant at musikerene må ha en pause...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha middag fra kl 16 til ca 19.30. Da serveres det kaffe avec i kaffesalongen, mens festlokalet ryddes og gjøres klart til dans.

Tipper vi går polonese og rett i brudevals ca kl 20.30 omtrent, og åpner både dans og bar da. Kakene kommer ca kl 22.00, men serveres i den andre salonen slik at de som bare vil fortsette å feste kan gjøre det, de som vil se på kakeskjæring kan gjøre i det kaffesalongen.

Vi tenker også at de som vil spise kake kan innta denne enten i fred og ro i kaffesalongen, eller ta den med seg inn i festsalen.

Baren skal stå i kaffesalongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vi skal ha vals før kakeskjæring.

Jeg synes det blir stilig jeg, å gå rett fra brudevalsen og bort til kakebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør slik det er vanlig i vår del av landet. Vi har middag, pause, kaffe og kaker og etter kaffe og kaker begynner bandet å spille og vi tar brudevalsen (som jeg gleder meg noe helt sinnsykt til!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...