Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man har gått på Pergo o.l. for å bli gravid, vil dette si at man har fått assistert befruktning? Eller gjelder dette kun ivf?

Anonym poster: 8f4d64ee65325fd077845836273fcd44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Assistert beslutning betyr at man får hjelp til befruktningen, ved ivf eller icsi.

Pergo er kun hormonbehandling for å fremskaffe eggløsning.

AnonymBruker
Skrevet

Men hva svarer man da, om man ønsker å gi en forklaring på at unnfangelsen var litt mer komplisert enn normalt?

Skrevet

Men hva svarer man da, om man ønsker å gi en forklaring på at unnfangelsen var litt mer komplisert enn normalt?

Pergo er ikke akkurat så veldig komplisert.

Hvorfor svare noe som helst? Dere hadde sex og ble gravide, ingenting spesielt med det :)

AnonymBruker
Skrevet

For oss har de 15 pergokurene jeg har tatt vært alt annet enn ukomplisert. Fordi jeg vil svare de jeg ønsker å gi et ytterligere svar til. Og jo, etter 11 år som barnløse, er dette veldig spesielt for oss.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For oss har de 15 pergokurene jeg har tatt vært alt annet enn ukomplisert. Fordi jeg vil svare de jeg ønsker å gi et ytterligere svar til. Og jo, etter 11 år som barnløse, er dette veldig spesielt for oss.

Hvis du har tatt 15 pergokurer så burde du bytte lege, for det er ingen poeng å ta så mange kurer. 3-4 er anbefalt.

Men hvis du absolutt må si noe så kan du si at du har blitt hormonstimulert med tabletter. En enkel hormonbehandling.

Anonym poster: c60a5d499a599e9bea6f51bc522f3ae0

Skrevet

15 pergokurer? Da burde du byttet lege for lengst. Det er uansvarlig, og er direkte skadelig både for deg og et eventuelt foster.

Jeg har vært gjennom 7, og mange år som ufrivillig barnløs. Så dette kan jeg alt om. Og 7 pergokurer er ukomplisert, når man ser på hva som kommer etter det.

Hvorfor det store behovet for å sette en merkelapp på hvordan dere ble gravide ovenfor venner og kjente? Hvis du absolutt skal si noe annet enn at dere ble gravide, så går det jo ann å si at dere fikk hormonell støtte for å få det til?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Første jeg tenkte på når jeg leste dette var hvorfor skal du si så mye? jeg går ut i fra at dine nærmeste venner og familie har lagt merke til at dere enda ikke har barn og du har helt sikkert betrodd deg til noen gode venninner som vet hvordan situasjonen din er :)Tvilsomt at de tenker noe som helst når du først blir gravid, vil heller tro at de blir glad på dine vegne!

De bekjente som du ikke har så mye med å gjøre, men som vet at dere er barnløse og evt spør, så kan du jo bare si at det bare klaffet, var flaks bare :) det bare skjedde og du er glad for det. du trenger ikke å gjøre rede for hvordan du ble gravid?!

De fleste kan historien om blomsten og bien, og hvis ikke så kan du fortelle de om storken.

De har da ingenting med hvordan du ble gravid :)

Anonym poster: 18de94b542e1d48e2ffdb83869223bb1

Skrevet

Må jo være lov for ts å fortelle de hun har lyst til om hvordan veien til graviditet har vært - om dette er noe som er viktig for henne? Noen vil jo gjerne være åpne om hvordan de har hatt det og synes det er en viktig del av deres "historie".

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, 15 pergokuer, og jeg føler meg vel tatt vare på, både av legene i Sverige og i Danmark, så regner sterkt med at de vet hva de driver med. Om ikke noen forstår hvorfor jeg ønsker å gi et lettfattelig svar og forklaring, så er dette revnende likegyldig. Jeg var ikke ute etter meninger og synsinger om hvorvidt det var vits eller mening i å fortelle dette til andre.

Takk til de (eller den) som kom med et greit svar. Jeg lette etter en medisinsk terminologi, ikke en lengre utgreing.

• Liker 1
Skrevet

Jepp, 15 pergokuer, og jeg føler meg vel tatt vare på, både av legene i Sverige og i Danmark, så regner sterkt med at de vet hva de driver med. Om ikke noen forstår hvorfor jeg ønsker å gi et lettfattelig svar og forklaring, så er dette revnende likegyldig. Jeg var ikke ute etter meninger og synsinger om hvorvidt det var vits eller mening i å fortelle dette til andre.

Takk til de (eller den) som kom med et greit svar. Jeg lette etter en medisinsk terminologi, ikke en lengre utgreing.

Selvfølgelig kan du fortelle det du vil.

Jeg har bare sagt at dette ikke er assistert befruktning, og at riktig begrepssbruk er hormonstøtte for å oppnå eggløsning for å bli gravid. Samtidig blir det skjelden "lettfattelig" når man begir seg ut på å begrunne hvordan man ble gravid...

Ingen grunn til å være så hårsår. Men jeg forstår at dette selvfølgelig er et veldig sårt tema for deg.

Skrevet

Jeg har pergobaby og jeg sier ikke noe spessielt om det egentlig. Den eneste gangen jeg har snakket om det var rett etter lillemor ble født og jeg og kusina mi satt å diskuterte PCOS. Både jeg og hun har det, og søstra hennes som prøver å få barn. Jeg fortalte da at jeg hadde gått på pergo for å få e.l foran hele slekta (dette var i ett familieselskap). Ingen reagerte noe spessielt på det og jeg har aldri sett på det som "assistert befruktning".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...