Gå til innhold

Hvilken type stoff til kjolen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal gifte meg i august så må vel snart begynne å kikke på kjoler:)

Slik det ser ut pr nå så havner jeg ut på å kjøpe kjole fra jenjenhouse, så tenkte å bestille stoffprøver for å se på fargene.

Noen som vet forskjellen på de forskjellige stofftypene? Hva bør jeg velge og hvorfor?

Det kan velges mellom steng, chiffon, taffeta, organza og elastisk vevd sateng.

Anonym poster: 7c4a6b40a23e1dc5a0189851e211797b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvilken kjole du ønsker deg. Sateng og Taft er stoffer med glans og en del hold i, dvs. de gir kjolen fin form selv uten underskjørt. Organza er lett og delvis gjennomsiktig. Chiffon er tynt og gir fint fall i kjolen, men ikke noe hold, dvs. den henger rett ned uten noe under. Har du forresten erfaring med bruk av JJhouse?

Vennlig hilsen Septemberbrud

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Tror jeg ender på en halterneck kjole, med litt rysjer og brosje på magen ut ifra bilder i alle fall. Da spørs det om sateng eller taft er tingen:)

Har ikke prøvd noen kjoler enda, men tenkte jeg skulle reise å prøve for deretter å bestille på nett. Det sier jeg selvfølgelig ikke til noen!

Aldri kjøpt noe derifra selv, men naboen til ei venninne av meg kjøpte brudekjole, brudepikekjole og sko der. Ho var kjempefornøyd. Som hun sa, er du helt fanatisk på at hver minste lille søm skal være lik orginalkjolen så kjøper du ikke en kopikjole. Ho for sin del "hadde ingen pengepresse hjemme" og ønsket et billig og greit alternativ. Kjolen hun hadde bestemt seg for kostet 8000,- å leie. Ved kjøp hos jenjenhouse for kjole, brudepikekjole og sko betalte hun under 2000 kr:)

Skrevet

Som sagt over her, så kommer stoffet ann på kjolen du skal ha! Om du har sett deg ut en kjole, er det lettere å gi råd om du legger ut bilde av den, eller en lignende kjole :-)

Om ang å bestille fra jenjenhouse. Vær supernøye med alle mål! Mål flere ganger, gjerne 3 ganger og sjekk hver gang. Om du har fått forskjellig mål de gangene du har målt, mål igjen!! Det er virkelig alfa omega altså. Om det lønner seg å finne måleskjemaer som skreddere bruker, slik at du får lagt til flere mål, enn de i utgangspunktet krever. Da er det større sannsynlighet for å få en kjole som virkelig passer!

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg har kjole derfra, og den er i sateng. Superfornøyd. :)

AnonymBruker
Skrevet

Nå klarte jeg ikke å få inn link fra den jeg liker aller best... Agape har utrolig dårlige nettsider:(

Fant en annen kjole jeg også liker, så ser dere jo stilen jeg ser for meg:)

https://www.google.no/search?q=maggie+sottero+natalia&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb&client=safari#biv=i%7C1%3Bd%7Ci7HAabsKxwA20M%3A

Tenker i utgangspunktet at en halterneck hadde vært tingen siden jeg er ganske lav, 162 cm. Ikke tynn, ikke tykk, normal vil jeg si. . . Så fint å få kjolen helt opp og helt ned for å vinne litt høyde:)

Skrevet

Denne kjolen er vel originalt laget i sateng, og det er jo veldig fint! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...