Gå til innhold

Til jenter: hvis du blir bedt på kaffe, antar du det er en date?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis en mann spør "lyst å ta en kaffe dag/tid?", antar du at det da er en date? Eller tenker dere at dette er kun en vennskapelig kaffepause?

Gitt selvfølgelig at dere ikke allerede er nære venner.

Anonym poster: e1040e5fa8e52f707f592d681948e112

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ooooooh du den der er vanskelig og den har jeg brent meg på mange ganger! Begge veier, altså. Jeg har møtt opp på date i tro om at det ikke er en date, jeg har møtt opp på date som ikke er en date, jeg har invitert folk på date hvor de ikke har forstått at det er en date, jeg har invitert folk på kaffe og de tror det er en date.

Det er et immari mareritt, det der med kaffe.

• Liker 13
Skrevet

Er det en fremmed mann, tenker jeg date. Men er det en bekjent så tenker jeg bare kaffe som venner.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det en fremmed mann, tenker jeg date. Men er det en bekjent så tenker jeg bare kaffe som venner.

Har du noen gang blitt overrasket èn eller annen vei? For eksempel en bekjent ba deg på kaffe og ville mer enn bare være venner? Eller motsatt?

Du tenker kaffe som venner, men er du helt sikker? Ingen tvil?

Skrevet

Om en jeg ikke kjenner særlig spør om vi skal ta en kaffe, så hadde jeg tenkt at han mente det som date.. Om han sa rette ut at det kun var for å bli bedre kjent, uten noe ant i tankene, så hadde jeg nok (også da) sagt nei, pga at jeg har samboer..

Jeg hadde jo ikke blitt glad om samboern min plutselig en dag kom å sa at han skulle på kafè, med ei han ikke kjente særlig.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg ville sett på det som en date dersom man ikke kjente hverandre så godt, og som en kaffepause hvis man er venner/gode venner.

Nå er jeg litt sær på sånt,jeg går f.eks aldri på kino alene med en kompis fordi jeg føler det blir for mye "date følelse" rundt det hele.

Gjest Gjest
Skrevet

Tar utgangspunkt i at det er vennskapelig ment, og tar det derfra :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en relativt ukjent person så tar jeg det som et møte for å bli bedre kjent. Er det en jeg har kjent en god stund ser jeg på det som vennskaplig.

Anonym poster: 6f2a4e4135335efd1327d1049321a8e7

Gjest Gjest
Skrevet

At han vil bli bedre kjent og dermed viser positiv interesse

Skrevet

Hvis en mann spør "lyst å ta en kaffe dag/tid?", antar du at det da er en date? Eller tenker dere at dette er kun en vennskapelig kaffepause?

Jeg ville trodd det var en slags tidlig date.

Skrevet

Tror nok han vil bi bedre kjent med deg! :)

Skrevet

Klart det er en date

• Liker 1
Skrevet

Da antar jeg at det er på vennskapelig basis.

Skrevet (endret)

Nei. Ikke nødvendigvis hvis en fyr spør om vi skal ta en matbit heller. Det kommer vel an på hvem det er, men ser som regel ikke på det som en date.

Ble her en dag bedt på en kaffe av en flørt fra i fjor, men ser ikke på det som en date. Det gjorde jeg ikke da vi var og tok en kaffe mens vi var på flørtern heller.

Edit: La til en setning.

Endret av super-s
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt spurt om det et par ganger, om jeg vil "ta en kaffekopp" eller "møtes over en kaffe" av menn jeg ikke har kjent. Men det er jo ikke date, er det?

Anonym poster: 7016e913192021d7e520ce9acdd5a294

Gjest Lille-pus
Skrevet

Fingerspitzgefühl muss sein.

Med andre ord, her må det fintfølelse til. Her må tonefall og kroppsuttrykk leses i det kaffeinvitasjonen fremmes.

I det fleste tilfeller er min erfaring at det en invitasjon til et møte hvor hensikten er av stevnemøtekarakter.

• Liker 1
Skrevet

Litt overrasket over enkelte her. Jeg vil tro at de fleste menn som spør om å møtes for kaffe er interessert på en eller annen måte utover kun vennskap. Jeg ser på det som en tidlig date. Se om det er kjemi der på tomannshånd.

• Liker 1
Skrevet

Nå som eg er i et fast forhold, er dette værre enn noengang. Da jeg var singel var det ikke så nøye, da kunne jeg bare gå på overaskelsesdaten og kose meg og eventuelt fade det hele ut etter hvert.

Men nå er det jo krise om jeg går på date. Utrolig kleint å sitte der og "øøøøh ja men jeg har fast partner jeg trodde vi bokstavlig talt bare skulle drikke kaffe sammen for jeg har ingen sosiale antenner whatsoever hva nå?".

Derfor sørger jeg alltid for å nevne samboeren min på et aller annet vis. Type "ja du jeg så Hobbiten med samboeren min her en dagen, har du sett den?". Bare sånn, snike han inn i samtalen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har bedt flere menn (og kvinner) ut på en kaffekopp fordi jeg helt oppriktig har likt dem og ønsker å bli venn med dem. Men jo eldre jeg blir jo mer merker jeg at vennskap mellom kjønnene oppleves som vanskelig av mange (aldri av meg, hittil).

Skrevet

Jeg vet ikke selv engang når jeg spør om dette. Alltid maks forvirret hva vi egentlig gjør.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...