happiest Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 Jeg liker å lage supper for å ta med på jobb etc som lunsj (for variasjon til brødmat). Har noen en god oppskrift på suppe? Den kan gjerne være kald, så slipper jeg å varme i mikro. Har begynt å gå lei av tomatsuppe og blomkålsuppe, som er de eneste jeg lager for tiden.
Xmir Skrevet 6. mars 2013 #2 Skrevet 6. mars 2013 Tom ka gai! Putt oppi det du vil ha! http://www.matoppskrift.no/oppskrift/Thailandsk-kyllingsuppe-Tom-Ka-Gai
Fantomina Skrevet 6. mars 2013 #3 Skrevet 6. mars 2013 Gulrotsuppe med appelsinsaft, chili og ingefær og søtpotetsuppe med mozzarella er to av mine favoritter.
Frk. Belle Skrevet 6. mars 2013 #4 Skrevet 6. mars 2013 Squashuppe med nøtterer en av mine favoritter. Jeg lager den med grønns squash (selv om den får en litt rar farge) og peanøttsmør ("naturlig" type uten annen tilsetning enn salt). Gulrotsuppe med ingefær er også veldig godt (jeg bruker ikke oppskrift men bruker gulrøtter, (evnt også røde linser), løk, kraft/buljong, hvitløk, ingrefær og gjerne dash fløte). Purre og potsuppe og også godt. Ellers er både spinastsuppe og brokolisuppe godt.. Du kan sikker lage de etter samme oppskrift som du bruker til blomkåsluppa. Til spinasuppe passer det godt med litt revet muskattnøtt synes jeg.. Nudelsuppe med kylling hadde jeg nesten glemt - den er kanon! Kikertsuppe med tomat og kokosmelk er også snadder.. Mmmm... ble suppesulten 1
Tarindrelle Skrevet 6. mars 2013 #5 Skrevet 6. mars 2013 Her er det en del oppskrifter. Har selv bare prøvd brokkoli- og blomkålsuppen, men syns den var veldig god. Pleier å like oppskriftene fra den siden, så vil tro de andre er minst like gode
happiest Skrevet 6. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2013 Takk for tips! Skal nok få prøvd meg på noen av de fremover
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #7 Skrevet 6. mars 2013 En enkel, sunn og billig suppe: 1 pose frossen lapskausblanding Oksekjøtt f.eks flatbiff, gjerne 3-400 gr. Linser (i boks eller kartong ferdig til å bruke) Buljong eller helst oksefond Salt og pepper Skær kjøttet i småbiter og kok mørt i 1 l vann med buljong/fond. Tilsett lapakausblandingen og kok videre i 15 min Skru ned plata på det laveste og ha i linsene 5 min før servering. Tilsett gjerne 1 løk også, det gir god smak. En jeg fant i en annen tråd, veldig bra Anonym poster: 76e0f069b77fd44e674d1926d7215198
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå