AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 Kan du svare på noen spørsmål? Jeg har aldri vært på et treningssenter, og vil gjerne ha en pekepinne før jeg melder meg på. 1) kan du legge ved et bilde av de klærne (inkl. sko) du pleier å ha på deg? 2) Hvor mange dager per uke er du på treningssenteret? 3) Hvor lang tid trener du hver gang? 4) Når på dagen synes du det er best å trene? Hvorfor? 5) Har du et spesifikk programm? Hvis nei, hva gjør du? Hvilke programmer følger du? Takk på forhånd Anonym poster: 84230c34db45cb6eb4fe2fb3f42e883b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 1) kan du legge ved et bilde av de klærne (inkl. sko) du pleier å ha på deg? Nei, jeg kan ikke legge ved et bilde, for jeg gidder ikke finne frem tøyet, fotografere og laste det inn her, men jeg kan skrive ned hva jeg trener i. Jeg trener i tights, enten lange eller de som stopper rett nedenfor knærne og en stram treningstopp, tynn ullgenser eller en langarmet super. 2) Hvor mange dager per uke er du på treningssenteret? Det varierer, men ofte fem ganger pr. uke. 3) Hvor lang tid trener du hver gang? Det varierer også, men ofte er jeg med på en spinningtime og gjør litt styrke for meg selv etterpå. Når jeg har PT-time er jeg der i 1 time. 4) Når på dagen synes du det er best å trene? Hvorfor? Når som helst. Følger det som passer meg best og som passer timeplanen min best. Når jeg har mulighet til å gå om morgenen, gjør jeg det. Men det optimale, sånn fysisk sett, er å trene på ettermiddagen. Da har jeg lettest for å nå makspuls. 5) Har du et spesifikk programm? Hvis nei, hva gjør du? Hvilke programmer følger du? Har en del øvelser jeg varierer mellom. Trener stort sett baseøvelser med tunge vekter. Forsøker å trene variert, med fokus på hele kroppen. Noen uker kjører jeg helkropps, andre ganger splitt. Har ikke noe fast program, gjør det jeg har lyst til. Har en crossfit-økt fast i uka. Anonym poster: d47e7d06eba4473be2b2ae62cd47f3eb
Tussilago_2 Skrevet 5. mars 2013 #3 Skrevet 5. mars 2013 1) bruker en billig teknisk t-skjorte (feks en fra HM), joggebukse og joggesko (pleide å bruke treningstights, men føler at det er mer behagelig og ikke så utleverende med joggebukse...) 2) prøver å trene 2-3 ganger per uke 3) trener gjerne litt over 1 time, men varierer etter dagsform og antall mennesker på apparatene... 4) Trener rett etter jobb pga beliggenheten til senteret, om jeg kunne trent når jeg ville vil jeg nok trent tidligere på dagen eller sent på kvelden når det er mer tomt for mennesker på senteret... 5) Har ikke et spesifikt program (eller mål - ønsker bare å holde meg i form), starter som regel med ellipse maskin i 15-30 minutter og så over på forskjellige styrkeapparater etterpå.
Fantomina Skrevet 5. mars 2013 #4 Skrevet 5. mars 2013 1) kan du legge ved et bilde av de klærne (inkl. sko) du pleier å ha på deg? Tights, t-skjorte av noe slag, rene sokker, joggesko. Foretrekker teknisk tøy. Finnes ca en milliard blogger om trening hvor du kan se bilder. 2) Hvor mange dager per uke er du på treningssenteret? Fire-seks. 3) Hvor lang tid trener du hver gang? Det varierer. Fra 30 minutt til to timer. 4) Når på dagen synes du det er best å trene? Hvorfor? Morgenen. Fresh start på dagen, føler at jeg får mer ut av dagen. I tillegg er det færre folk. 5) Har du et spesifikk programm? Hvis nei, hva gjør du? Hvilke programmer følger du? Har to-splitt, deler kroppen i rygg, skulder&bein og bryst&mage. Trener også yoga en dag i uken på senter,
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #5 Skrevet 5. mars 2013 1) kan du legge ved et bilde av de klærne (inkl. sko) du pleier å ha på deg? Orker ikke ta bilde. Men trener i tights, sportsbh og t-skorte. 2) Hvor mange dager per uke er du på treningssenteret? Varierer. 3-5 for tiden 3) Hvor lang tid trener du hver gang? 1-2 timer. 4) Når på dagen synes du det er best å trene? Hvorfor? Rundt klokken 12 eller rundt 22 på kvelden hvis jeg trener i sal, minst folk da. Gruppetimer varierer 5) Har du et spesifikk programm? Hvis nei, hva gjør du? Hvilke programmer følger du? Ikke egentlig, halvparten av økten styrke og halvparten kondisjon vanligvis Anonym poster: 5d08f0eff9026d1d958dbbd065083343
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #6 Skrevet 5. mars 2013 1. Trener i løs knebukse, singlett og hettejakke. Bruker vanlige joggesko, sportsbh og ankelsokker. 2. Trener 2-3 ganger i uken. 3. Bruker nærmere 2 timer de gangene jeg trener styrke. 4. Liker best å trene på ettermiddagen eller tidlig på kvelden 5. Ja, jeg har et spesifikt program satt opp av en på senteret, som bl.a. inneholder knebøy, strake markløft og benkpress. Anonym poster: 67ceb1d2fe1276f151d208d3eba85c48
@Maja Skrevet 5. mars 2013 #7 Skrevet 5. mars 2013 1. Bruker treningstights, sportsbh, tskjorte, joggesko. H&M- style 2. Trener vanligvis 2 ganger i veka, satser på 3-4 på sikt. 3. 1 - 1 1/2 time 4. Trener på ettermiddag/kveld, fordi det er då eg har tid. Liker best kvelden, for då er det gjerne færre folk på senteret. 5. Har ikkje spesifikt program nett no. Pleier å løpe ein liten halvtime på mølla, ein runde på med styrkeapparatene (20-30 min). Skal få satt opp program snart! Folk kler seg og trener veldig forskjellig. Bare kle deg praktisk og anstendig, og så finner du fort ut kva trening som passer deg. Dei fleste sentera vil ha nokon som kan vise deg med apparatene, og kanskje også tilbud om hjelp til å sette opp treningsprogram.
lighters Skrevet 5. mars 2013 #8 Skrevet 5. mars 2013 1) kan du legge ved et bilde av de klærne (inkl. sko) du pleier å ha på deg? Gidder ikke skifte nå, men vanligvis enten vanlig tights eller treningstights. Hvis jeg skal ha gruppetime liker jeg å ha baggy bukser av en merkelig grunn. 2) Hvor mange dager per uke er du på treningssenteret? Prøver og få til 3 dager per uke 3) Hvor lang tid trener du hver gang? 45 min til 2 timer 4) Når på dagen synes du det er best å trene? Hvorfor? Liker best og trene på morgenen, men pga jobb så trener jeg på ettermiddag/kveld. Helt greit, men er litt mye folk. 5) Har du et spesifikk programm? Hvis nei, hva gjør du? Hvilke programmer følger du? Nei, ikke nå. Trener litt det jeg har lyst til pluss litt gruppetimer.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #9 Skrevet 6. mars 2013 1) kan du legge ved et bilde av de klærne (inkl. sko) du pleier å ha på deg? - Jeg går med Nike free run joggesko i sort og hvit, sort treningstights (helt stram), trenings-BH og en t-skjorte. 2) Hvor mange dager per uke er du på treningssenteret? - 3 ganger på treningsstudio og 1 gang i svømmehall. 3) Hvor lang tid trener du hver gang? - Hvis jeg er på time (trener på SATS og liker godt timen Shape f.eks) da trener jeg kun den ene timen, ikke noe før eller etter. Men om jeg trener på egenhånd går jeg i rask gange i 60 minutter på mølla, 40 min med styrke og så 10-15 min med tøying. Når jeg svømmer, svømmer jeg i 1,5 timer. 4) Når på dagen synes du det er best å trene? Hvorfor? - Jeg er student og kan derfor trene på dagtid mellom 10 og 14. Liker det veldig godt for da er det ikke så mange andre der. 5) Har du et spesifikk programm? Hvis nei, hva gjør du? Hvilke programmer følger du - Jeg har ikke et spesifikt program. Burde ha det. Anonym poster: 0c2c691444ab3f665399ac069b08fdac
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #10 Skrevet 6. mars 2013 Runketråd Anonym poster: ccfd2a158bb967f6bfe2bb93c199797e
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #11 Skrevet 6. mars 2013 Runketråd Anonym poster: ccfd2a158bb967f6bfe2bb93c199797e nei, ikek i det hee tatt. Bare en veeeldig sjenert person med veldig mangelende selvtillit som kjenner nesten ingen i sin by og som vil gå på trening. Så for ikke å få panikk, må jeg prøve ikke å skille meg ut fra de andre når jeg går dit første gang. Det var det... Dumt når man skriver som ab kan man ikke redigere det som tidligere ble skrevd... Tenkte det var dumt å be om et bilde, men heller en link kanskje? Er utelnding, så jeg forstår ikke alltid når dere beskriver klær, det var derfor jeg tenkte at med å se dem ville jeg forstå. Og jeg har kikket litt på blogger, og tro meg hvis det var en runketråd, hadde jeg ikke mistet min tid her. Fant noen blogger hvor skikkelige vulgære jenter bare viste seg på en seksuel måte. Ekkelt Anonym poster: 84230c34db45cb6eb4fe2fb3f42e883b
Fantomina Skrevet 6. mars 2013 #12 Skrevet 6. mars 2013 (endret) . Endret 25. juni 2015 av Fantomina 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #13 Skrevet 6. mars 2013 Siden jeg ikke har så mye annet å gjøre kan jeg legge noen bildelinker til klær som ser ut som de jeg bruker: Tights av dennetypen, t-skjorter som denne, denne, denneog denne. Jeg har flere typer sko, men bruker disseog noen som dissemest. Jeg bruker ullgensereller langermet superundertøygenser over t-skjorten mens jeg varmer opp. De fleste ser ganske like ut på treningssenter, og med mindre du bryter med reglene på treningssenteret (f.eks. er det mange som ikke tillater bruk av singlet og kort shorts) er det ikke noe å bekymre deg for. Kle på deg noe du føler deg vel i, men som ikke er i veien når du trener. Bomull er ikke optimalt å trene i, eller iallfall ikke å ha som innerste lag mot huden, da det ikke transporterer svette og man blir dermed veldig fort kald, i tillegg er det mye tyngre og ofte videre enn teknisk tøy. "Kult" treningstøy er veldig i vinden for tiden, spesielt med tekstur og mange eller sterke farger. Getinspiredhar mye av det som er virkelig "hot", og med mindre du kjører på med de minste hotpantsene og singletene derfra vil jeg si at du er innafor i det aller meste den butikken selger. Anonym poster: 84230c34db45cb6eb4fe2fb3f42e883b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #14 Skrevet 6. mars 2013 Siden jeg ikke har så mye annet å gjøre kan jeg legge noen bildelinker til klær som ser ut som de jeg bruker: Tights av dennetypen, t-skjorter som denne, denne, denneog denne. Jeg har flere typer sko, men bruker disseog noen som dissemest. Jeg bruker ullgensereller langermet superundertøygenser over t-skjorten mens jeg varmer opp. De fleste ser ganske like ut på treningssenter, og med mindre du bryter med reglene på treningssenteret (f.eks. er det mange som ikke tillater bruk av singlet og kort shorts) er det ikke noe å bekymre deg for. Kle på deg noe du føler deg vel i, men som ikke er i veien når du trener. Bomull er ikke optimalt å trene i, eller iallfall ikke å ha som innerste lag mot huden, da det ikke transporterer svette og man blir dermed veldig fort kald, i tillegg er det mye tyngre og ofte videre enn teknisk tøy. "Kult" treningstøy er veldig i vinden for tiden, spesielt med tekstur og mange eller sterke farger. Getinspiredhar mye av det som er virkelig "hot", og med mindre du kjører på med de minste hotpantsene og singletene derfra vil jeg si at du er innafor i det aller meste den butikken selger. Tusen takk Fantomina !!! Dt var veldig snilt av deg !! Og det hjalp veldig! Anonym poster: 84230c34db45cb6eb4fe2fb3f42e883b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #15 Skrevet 6. mars 2013 Er det vanlig at man ser det når en svetter under armene? Jeg svetter desto mer når jeg er nervøs.. så jeg håper disse klærne sjuler det litt i en viss grad... Anonym poster: 84230c34db45cb6eb4fe2fb3f42e883b
Fantomina Skrevet 6. mars 2013 #16 Skrevet 6. mars 2013 Det er helt vanlig å være svett på treningssenteret, også under armene, så med mindre du legger igjen store dammer på benker og apparater er det neppe noen som legger merke til det. Teknisk tøy skjuler også svette i stor grad, men er du veldig bekymret er det kanskje greit å gå for sort overdel. Det verste du kan ikle deg er lysegrått eller lyseblått bomullstøy, men det vet du kanskje
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #17 Skrevet 6. mars 2013 Det er helt vanlig å være svett på treningssenteret, også under armene, så med mindre du legger igjen store dammer på benker og apparater er det neppe noen som legger merke til det. Teknisk tøy skjuler også svette i stor grad, men er du veldig bekymret er det kanskje greit å gå for sort overdel. Det verste du kan ikle deg er lysegrått eller lyseblått bomullstøy, men det vet du kanskje Tusen takk gor gode tips! Er mye mindre bekymret nå Anonym poster: 84230c34db45cb6eb4fe2fb3f42e883b 1
Gjest Solsmil Skrevet 6. mars 2013 #18 Skrevet 6. mars 2013 1) kan du legge ved et bilde av de klærne (inkl. sko) du pleier å ha på deg? - Bruker en treningstights fra Craft eller nike, trenings t-skjorte fra Nike (har flere forskjellige typer jeg bruker), og sko fra Asics (da dette er mitt favorittmerke på sko til trening). Til løping på mølle bruker jeg Gel Nimbus, og til annen trening bruker jeg et par det ikke er såå farlig med demping. 2) Hvor mange dager per uke er du på treningssenteret? - Kommer helt ann på. Jeg liker aller best å trene ute hvis det er vær til det. Men styrke trener jeg uansett på senter, så minst to ganger i uka. Maks sju... 3) Hvor lang tid trener du hver gang? - 1-2 timer, kommer helt ann på hva jeg skal gjøre. 4) Når på dagen synes du det er best å trene? Hvorfor? - Morgen/formiddag. Det er en fin måte å starte dagen på, og det er ikke så mye folk der da. 5) Har du et spesifikk programm? Hvis nei, hva gjør du? Hvilke programmer følger du? - Ja, jeg har et program som er laget spesielt til meg. Både i forhold til styrke og kondisjon.
Fim Skrevet 6. mars 2013 #19 Skrevet 6. mars 2013 1) Generisk treningstøy, gjerne fra H&M. Løpetights og singlet, eller en av mange t-skjorter som ikke er fine nok til å brukes utenom trening, typisk med reklame på e.l. Evnt. langermet superundertøy-topp hvis det blir kjølig. Ordinære svarte joggesko, sånne beregnet for aerobic (ikke løpesko, altså) med rosa detaljer, av ukjent merke. 2) 3, med mindre noe spesielt kommer i veien for en av dem. 3) Minimum 1,5 timer, oftest rundt 2 4) Etter jobb, 5-6-tiden er best, synes jeg. Har prøvd morgentrening, men jeg foretrekker å trene hardt hvis jeg først skal bruke tid på det, og da blir jeg så sliten at det er vanskelig å være effektiv hvis jeg skal jobbe etterpå (har fleksible arbeidstider). Og ikke seinere enn at jeg rekker å lage mat og spise en ålreit middag etterpå. 5) Har faste cardio-timer jeg går på, (saltimer med hopp og sprett, og sykkel med intervaller) pluss styrke med frivekter i studio etterpå. Har ikke noe helt fast styrkeprogram, har et lite repertoar av basisøvelser som jeg prøver å få dekket i løpet av uken, noterer hva jeg har tatt, og prøver å ha noenlunde jevn progresjon.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #20 Skrevet 6. mars 2013 Kan du svare på noen spørsmål? Jeg har aldri vært på et treningssenter, og vil gjerne ha en pekepinne før jeg melder meg på. 1) kan du legge ved et bilde av de klærne (inkl. sko) du pleier å ha på deg? Gidder ikke ta bilde, men jeg trener i tights, enten lang eller kort og t-skjorte. Bare på sommeren trener jeg i singlet ettersom det er tilltatt på "mitt" senter. 2) Hvor mange dager per uke er du på treningssenteret? Det varierer, men 4-5 timer i uka. 3) Hvor lang tid trener du hver gang? 1 time ca. 4) Når på dagen synes du det er best å trene? Hvorfor? Ettermiddagen eller kvelden. Jobber på dagen. 5) Har du et spesifikk programm? Hvis nei, hva gjør du? Hvilke programmer følger du? Jeg går en del på saltimer. Ellers trener jeg litt styrke med ei venninne, og løper på egen hånd. Takk på forhånd Anonym poster: 84230c34db45cb6eb4fe2fb3f42e883b Anonym poster: c3dab39ba585d4e1e5e2f731e2e1149c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå