AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 Hei.. Vi har en treåring som biter. Han biter storebror hjemme og andre barn i barnehagen. Han biter ikke noen mer enn andre. Og han biter ikke kun for å få en leke eller fordi han en frustrert men også bare for å bite.. De kan sitte hjemme i sofaen og se på tv, hvor han da lener seg bort og tar ett jafs av en arm ol. Vi aner ikke hvorfor han gjør dette. Vi straffer han med å sette han i en krok i gangen. Han må sitte der i noen min. Også må han si unnskyld og gi kos. De gjør det samme med han i barnehagen men alikevell ser ikke det ut som om han har minsket/sluttet med det.. I barnehagen har andre barn begynt å unnvike han pga bitingen. Har noen her noen ideer for hva vi kan gjøre for at han skal slutte med dette?? Anonym poster: e226c47bb1efd0f8b93fa297017db1a5
Gjest lisha Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 jenta mi også har prøvd seg på dette! jeg reagerte på nesten samme måten, som når hunden hadde den ekstreme valpe-bitingen sin... jeg sa au til henne, og sa at nå fikk mamma veldig vondt, og latet som jeg ble lei meg - og så ble jeg bare fryktelig fryktelig kjedlig å være sammen med! passet på å rose henne og skryte veldig mye av henne når hun oppførte seg fint tok ikke lange stunden før hun oppdaget at det var mye kjekkere å være sammen med meg når jeg ikke var så kjedlig! hun gav seg egentlig fort med denne bitingen, så når hun ikke gjorde det mer, så fikk hun selvfølgelig mye skryt for at hun var så flink og stor! og så satt vi oss ned og jeg spurte henne om noen andre av barna i barnehagen bet hverandre? og hvorfor hun bet? og forklarte at når hun bet, så fikk vi veldig vondt - og det var ikke lov å bite, at hun måtte være stor og flink (og siden jenta mi gjerne vil vær stor og flink, så bruker vi det kortet når hun gjør noe hun ikke skal nå også - fungerer veldig bra!)
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #3 Skrevet 5. mars 2013 Det skal prøves... Takk.. Anonym poster: e226c47bb1efd0f8b93fa297017db1a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå