Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er en jente på snart 19år som måtte flytte til en ny by for å gå på skole høsten som var. Er ferdig til sommeren og da flytter jeg hjem.

Problemet er at jeg sliter her jeg bor nå.. Klarer meg fint på skolen karaktermessig, men går ikke så godt overens med resten av klassen. Har en jente til i klassen som jeg er med i friminuttene, men aldri etter skolen. Resten av klassen er gutter, og jeg føler at de misliker meg noe voldsomt. Kan ikke skjønne hvorfor.. Er stille og rolig, men prater med folk og klarer å holde en samtale. Men jeg sier ifra om mine meninger, og klarer å si de imot. En gang gikk jeg mot hele klassen med min mening, siden det har de nesten sluttet å snakke med meg.. Var ikke en voldsom sak.

Og når jeg er ferdig på skolen går jeg hjem eller på trening. Er aldri med noen, føler meg så alene. Kjæresten min bor 3timer unna og ser han bare i helgene. Tidligere har jeg ikke hatt store problemer med å få venner. Føler jeg har ingen venner nå.

Jeg har det helt forferdelig og når familien spør sier jeg at det går bra, og jeg har det fint. Men innerst har jeg lyst å slutte på skolen, og flytte hjem til kjæresten.

Kan noen plis komme med tips eller råd på hva jeg kan gjøre? Sitter å gråter når jeg skriver dette, unnskyld om det ble litt rotete.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fleste studiesteder har ganske mange foreninger, aktiviteter for å skaffe venner. om du ikke får med noen i klassen til etterskoleaktiviteter ville jeg sjekket der.

du er ikke alene, og nettopp derfor vil du nok lett få venner, for det er så mange andre som ønsker ditt selskap.

Anonym poster: 5c9c390661359753369c870045f2a9e1

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ikke penger til å bli medlem i så mye annet enn treningsstudioet.. Er ikke så veldig stor by, har ikke hørt så mye om disse aktivitetene heller. I tillegg har ikke jeg så mye til felles me de i klassen, som gjør alt vanskligere. Jeg tør vertfall ikke spør om de vil være med på noe.

Føler meg ikke ønsket av noen.. Vil bare vekk herfa.

Ts

Skrevet

Jeg syns jo det er innmari dumt å gå til steget med å flytte vekk derfra nå. Nå er semesteret snart over og du er ferdig i juni :) Det er jo ikke lenge i det hele tatt! Er det videregående opplæring du fullfører eller har du begynt på høyskole? Jeg husker jeg slet voldsomt med å "finne min plass" når jeg gikk på videregående. Jeg har aldri hatt typiske "jenteinteresser" og hadde svært få venner. Jeg vet at det er veldig vanskelig, men straks du starter på videre utdanning lover jeg deg at det blir lettere. Er så utrolig mye lettere å komme i kontakt med folk i videre utdanning. Flere med felles interesser, bedre sosiale aktiviteter i regi av skolen osv.

Forsøk å finn på ting som du kan drive med alene slik at du ikke bare sitter hjemme og får den vonde følelsen hver kveld. Forsøk å finne noe meningsfylt å fylle hverdagene med så de ikke blir så innmari lange. Noen ganger er det bare sånn at man ikke passer inn overalt. Håper ting løser seg for deg til slutt :)

Gjest Gjest
Skrevet

Videregående ja, skal begynne som lærlig til høsten. Gleder meg til å begynne å jobbe, og da med mere voksne folk.

Jeg har tenkt på å finne noe, men jeg vet ikke hva? Sitter en del med lekser, men synes ikke det er noe spesielt meningsfylt.

Tusen takk for svar, betyr mye. Håper den siste tiden går fort!

Skrevet

Okay. Lærling på samme sted eller kan du da flytte tilbake til kjæresten?

Hmm. Personlig så er jeg veldig glad i videospill jeg da. Det slår innmari raskt ihjel tiden. Hvis du har noe interesse innenfor dette så finnes det jo en god del gratis spill som er ålreite.

Eller rett og slett hva med å legge inn et innlegg her på KG om det er noen i samme by som ønsker å treffes og bli kjent?

Gjest Gjest
Skrevet

Kan flytte til kjæresten.

Har vurdert det, kunne ha vært artig. Liker også å se serier, men litt lite givende å sitte hele kveldene å se.

Tror jeg er litt for sjenert for det, desverre..

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er 3 mnd igjen av vgs. Hold ut, så slipper du å noengang se folka du går i klasse med noengang igjen.

Anonym poster: c67315a80db016c0ac9423ab93b2c8c7

AnonymBruker
Skrevet

Klem til deg!

Vet hvordan du har det, jeg har også flyttet til et mindre sted der jeg ikke kjente noen. Noen dager føler jeg meg uendelig ensom og nedfor, og da er det ekstra tungt. Men, nå er det snart påskeferie, og da kan du vel dra hjem og besøke venner og familie? Og etter det er det knapt et par måneder igjen, før du er ferdig, så dette klarer du! syns du er flink som har klart det hittil!

Når det gjelder problemet ditt med de i klassen, tror jeg det kan være lurt å dempe deg litt når det gjelder meningene dine. Det er ikke noe galt i å mene noe helt motsatt av alle andre, og jeg syns du er tøff som tør å si imot, MEN det er nok også årsaken til at du ikke blir likt i klassen. Mange har problemer med folk som sier imot, fordi de ikke klarer å skille mellom person og sak. Dermed blir de opprørte og irritert på at du mener noe helt annet, og ender opp med å synes at DU er teit.

Så hvis du vil ha det litt mer levelig de siste månedene, vil jeg anbefale deg å svelge noen kameler, og gjerne ta initiativ til å finne på noe etter skoletid med hun ene i klassen du er med. Etter hvert blir du kanskje kjent med flere?

Ønsker deg lykke til, og prøv å hold ut!

Anonym poster: bb72390d615648e5e7a65e9929aa0eba

Skrevet

Hvis du får lyst til å prøve så kan jeg anbefale www.leagueoflegends.com

Artig spill som slår ihjel et par timer av gangen :)

Huff jeg kjenner så alt for godt igjen den følelsen av å være for sjenert til å ta kontakt med folk. Det eneste jeg kan si for å hjelpe er at det faktisk blir bedre med årene. Nå er jeg ikke mer enn 4 år eldre enn deg, men forskjellen blir sinnsykt stor så fort du får noen år til på deg og begynner å gi litt faen i hva andre mener.

Hvis du bor i nærheten av Osloområdet så har jeg ledig tid om du vil finne på noe :)

AnonymBruker
Skrevet

Ville bare legge til at nå som det nærmer seg eksamener, kan det være en idé å foreslå for klassevenninnen din å jobbe litt med oppgaver eller lese sammen etter skoletid?

Det er i Jeg har i hvert fall blitt bedre kjent med folk på den måten, og vips så begynner vi å treffes for å ta en kaffe eller trene :)

Anonym poster: bb72390d615648e5e7a65e9929aa0eba

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg skal holde ut, har egentli ikke noe valg.

Kan prøve å være med hun i klassen, hun pleier å være opptatt etter skolen men hun er ledige noen dager :)

De meningene mine har ikke vært noe voldsomme saker. Har blitt mer stille, og sier aldri meningene mine igjen. De har vært et par ganger jeg har gått i mot de, fordi de tror de vet alt.

Gjest Gjest
Skrevet

Det skal jeg huske på! Takk for tips :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du får lyst til å prøve så kan jeg anbefale www.leagueoflegends.com

Artig spill som slår ihjel et par timer av gangen :)

Huff jeg kjenner så alt for godt igjen den følelsen av å være for sjenert til å ta kontakt med folk. Det eneste jeg kan si for å hjelpe er at det faktisk blir bedre med årene. Nå er jeg ikke mer enn 4 år eldre enn deg, men forskjellen blir sinnsykt stor så fort du får noen år til på deg og begynner å gi litt faen i hva andre mener.

Hvis du bor i nærheten av Osloområdet så har jeg ledig tid om du vil finne på noe :)

Bor desverre alt for mange timer fra oslo :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...