Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortell din suksesshistorie rundt det å gå ned i vekt :) Det er lov å skryte når man har nådd målet sitt!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle gjerne sagt at jeg har nådd målet mitt, som var ti kilo på et år, men jeg har "bare" tatt av fem!

Jeg vil allikevel si at jeg har oppnådd suksess, da disse kiloene kom fra min største fiende, COLA.. Jeg har nå vært et år helt colafri, og har da gått ned fem kilo uten noen form for trening eller annen kostholdsendring :) *Stolt*

Nå må jeg bare ta fatt på de siste fem til sommeren1

Anonym poster: eb4ff0b644c6dd58987c7c734d9c25df

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg har ikke nådd alle målene mine: er det noen der ute som har klart det? Man jobber jo stadig mot nye ting.

Men her er hva jeg har oppnådd:

-Slutta å røyke etter 7 år

-Trener 3 ganger i uka, går 1 times tur om dagen

-Har gått ned fra 59 til 53 kilo

-Har lagt om kostholdet til vegansk. Masse plantet, næringsstoffer, minimalt med junk.

Framtidige mål:

-Kun spise godteri 1 dag i uka. Jeg spiser som regel litt for mye snop.

-Prøve å kutte hardt ned på mel og produkter med mel som hovedingrediens

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke nådd alle målene mine: er det noen der ute som har klart det? Man jobber jo stadig mot nye ting.

Men her er hva jeg har oppnådd:

-Slutta å røyke etter 7 år

-Trener 3 ganger i uka, går 1 times tur om dagen

-Har gått ned fra 59 til 53 kilo

-Har lagt om kostholdet til vegansk. Masse plantet, næringsstoffer, minimalt med junk.

Framtidige mål:

-Kun spise godteri 1 dag i uka. Jeg spiser som regel litt for mye snop.

-Prøve å kutte hardt ned på mel og produkter med mel som hovedingrediens

Så flink du har vært!

Jeg har faktisk nådd de fleste av målene mine. Men trening er ferskvare, og når man har gått ned i vekt må man absolutt passe på kostholdet for å holde seg stabil. Så jeg slapper på ingen måte av, og lever med et ganske strikt kosthold. Heldigvis er jeg glad i å stå på kjøkkenet og lager mye skikkelig og god mat. :)

- Har gått fra 81 kg til 64 kg fra januar 2012 til juli 2012, det vil si minus 17 kg. Er 170 cm høy. Stabil vekt siden juli.

- Spiser idag veldig sunt og har nesten ikke noe søtbehov lenger. Derfor spiser jeg lite søtt, aldri brus eller chips. Moderat lavkarbokosthold, lager all mat fra bunnen, forsøker å spise mye grønnsaker og fisk. Stort sett viltkjøtt. Ikke brød, pasta, poteter eller ris, men knekkebrød i moderate mengder, egg, frukt og alle typer grønnsaker. Spiser også meieriprodukter.

- Lever etter prinsippet om periodisk faste. Av den enkle grunn at jeg stort sett alltid har mistrivdes med å spise tidlig. Da jeg leste litt om temaet og fant ut at det ikke er slik at det eneste saliggjørende er å spise hver tredje time i løpet av dagen, og at forbrenningen ikke går ned selvom man dropper frokosten, la jeg om konsekvent. Det har gitt meg mer energi og et mer tilfredsstillende "spisemønster". Spiser tre måltider om dagen og har spisevindu på omtrent 8 timer. Første måltid klokken 13 og siste rundt 21.

- Trener minst fem dager i uka, både spinning og styrke. Har på grunn av en skade i kneet vært uten trening noen år, men begynte da jeg bestemte meg for å legge om livsstilen i januar i fjor. Har tidligere løpt masse aktivt, blant annet halvmaraton, men har ikke drevet planmessig med styrketrening. Startet i januar med diverse styrketrening i sal, spinning og gåturer. I sommerferien syklet jeg 25 km hver dag siden jeg ikke hadde tilgang til treningssenter og klarte å opprettholde formen. I høst hadde jeg PT hver uke og fikk en skikkelig løft på styrketreningen min. PT anbefales på det varmeste! Da systematiserte jeg styrketreningen, og fikk rutiner som jeg forsøker å holde nå. Kjører tung styrke et par ganger pr. uke og en crossfit-økt pr. uke

- Har stabil vekt på rundt 64 kg idag og fettprosent på 15. Målet er å holde vekten og samtidig bli litt sterkere. Vil klare pullups uten hjelp.

- Dessverre har jeg skadet kneet mitt og skal snart opereres igjen. Men nå vet jeg at jeg klarer å trene meg opp igjen, siden jeg har gjort det tidligere. Så får bare målet mitt på 100 kg i knebøy bare vente et år eller to. :)

Hehe, dette ble visst langt, men jeg er faktisk ganske stolt over det jeg har klart og klapper meg selv på skulderen så ofte jeg kan. Det er hardt arbeid å legge om livsstilen, og det går ikke om ikke hodet er med og man jobber med det mentale i tillegg. Familien må også støtte underveis. At jeg er glad i å trene og at guttene mine har blitt litt større og ikke trenger barnevakt når jeg skal ut på ettermiddagen lenger, hjelper også, selvom jeg merker at det er tyngre å gå ned i vekt og holde seg der nå som jeg er forbi ungdommen. ;) Jeg er forresten 41 år, har tre barn og ikke en cm med fett på magen. Så det er mulig! :)

Anonym poster: 68cd51d946cc88c38f6a899688f4576c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter nesten 10 år med spiseforstyrrelser, overspising/ anoreksia og jojo-slanking (fra 54 kg til 75 kg +) har jeg holdt vekten mellom 59-65 kg de 2 siste årene og vært stabil på ca 59 kg nå i over et halvt år :)

Suksessen for meg går i å trene et par ganger i uka, gå turer noen ganger i uka.

Spise mye grønt, frukt, fisk, magert kjøtt og magre meieriprodukter ca 5 dager i uka og spise "hva jeg vil" 2 dager i uka.

Neste mål er å kutte ut fråtsingen på kosedagene. Vil heller spre kaloriene bedre ut i løpet av uka og mindre godteri, mer sunn mat :)

Anonym poster: 08f5731d4456bb48599832d78a349da4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...