AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 Jenta mi på snart 5 mnd har aldri vært noen veldig gulpebaby, det har hendt det har kommet litt etter spising, men aldri store mengder. I dag og i går har hun imidlertid gulpet voldsomt mye, det virker som om hun gulper opp omtrent alt hun får i seg... Har bytter body tre ganger allerede i dag fordi alt blir klissvått av gulp. Det kommer også mange timer etter at hun har spist, nå gulpet hun for eksempel nettopp avocado (grønt), og det spiste hun kl 9.30.. Hun er også ganske sutrete/grinete om dagen. Noen som har noen forslag til hva det kan være? Hun får litt fast føde hver dag, men har ikke fått noe nytt og ukjent de siste dagene som eventuelt kunne trigge dette... Anonym poster: f755162f9704b90fef08b491208ba4a9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 Ingen som har noen ideer om hva dette kan være??? Burde jeg kanskje kontakte lege, da? Men almmentistanden hennes virker ok. Anonym poster: f755162f9704b90fef08b491208ba4a9
enogto Skrevet 5. mars 2013 #3 Skrevet 5. mars 2013 (Bare) 2 dager med mye gulping hadde ikke jeg gått til lege for når barnet ellers er i fin form, og har våte bleier. Men du kjenner barnet ditt best, så hvis du føler det er riktig så gå til legen. Eller kanskje bare ta en telefon først?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #4 Skrevet 5. mars 2013 Jo, enig i at det kanskje er litt voldsomt å kontakte lege bare for gulping.. Men siden ingen her har opplevd det før, så virker det jo ikke helt normalt. Er også redd for om hun får i seg nok mat og væske siden nesten alt ser ut til å komme opp igjen Anonym poster: f755162f9704b90fef08b491208ba4a9
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #5 Skrevet 12. november 2019 Gammel tråd, men samme skjer her noen tips? Anonymkode: f595e...f20
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #6 Skrevet 30. juni 2024 Dytter på denne igjen. Samme problemstilling her nå Anonymkode: ef722...01d
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #7 Skrevet 30. juni 2024 Samme skjedde med min jente på 4,5 mnd. Konkluderte med at hun rett og slett fikk for mye mat. Etter oppstart av mos og ikke redusert melkemengden så ble det for mye mat for den lille magen. Reduserte melkemengden littegranne, og gulpingen gav seg betraktelig (hun får mme, så vet nøyaktig hvor mye hun får i seg til en hver tid). Kan det være noe «så enkelt?». Anonymkode: 02ef1...584
Becka Skrevet 30. juni 2024 #8 Skrevet 30. juni 2024 Er det ikke normalt at babyer gulper en del da? Spesielt ved økt mat. Derfor man har gulpekluter. Hvor mye gulping er for mye liksom? Jeg tenker om de gulper opp en stor mengde rett etter, og hver gang, så er det for mye. Men min gulper av og til rett etter om det kan ha blitt litt for mye. Ellers ikke. Men han kan fint gulper litt etter måltidet, når han er i gang med bevegelse. Med skifting, ligge på mage spesielt. Gjerne et par/tre ganger i mellom måltidene. Litt opp og ned hvor mye/lite.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #9 Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samme skjedde med min jente på 4,5 mnd. Konkluderte med at hun rett og slett fikk for mye mat. Etter oppstart av mos og ikke redusert melkemengden så ble det for mye mat for den lille magen. Reduserte melkemengden littegranne, og gulpingen gav seg betraktelig (hun får mme, så vet nøyaktig hvor mye hun får i seg til en hver tid). Kan det være noe «så enkelt?». Anonymkode: 02ef1...584 Fullammer og har ikke startet med fast føde enda. Kan godt være hun spiser «for mye» da hun ammes i søvn, og sikkert spiser mer enn «nødvendig» i den sammenheng. Meen sånn har det alltid vært da 😁 Anonymkode: ef722...01d
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #10 Skrevet 30. juni 2024 Becka skrev (6 minutter siden): Er det ikke normalt at babyer gulper en del da? Spesielt ved økt mat. Derfor man har gulpekluter. Hvor mye gulping er for mye liksom? Jeg tenker om de gulper opp en stor mengde rett etter, og hver gang, så er det for mye. Men min gulper av og til rett etter om det kan ha blitt litt for mye. Ellers ikke. Men han kan fint gulper litt etter måltidet, når han er i gang med bevegelse. Med skifting, ligge på mage spesielt. Gjerne et par/tre ganger i mellom måltidene. Litt opp og ned hvor mye/lite. Jo sikkert helt normalt. Min forrige gulpa masse. Men hun her gulper ca aldri, kanskje 2-3 ganger i uka og kun hvis hun ligger på mage rett etter mat eller der på annen måte blir mye trykk over magen. Så det er veldig uvanlig for henne å gulpe så mye som idag (etter hvert måltid ofte flere ganger, i tillegg mye endel med god fart i, typ sprut-gulp). Men sikkert vanlig, bare lurte på andre erfaringer. Evt hva som kan være årsaken Anonymkode: ef722...01d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå