Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 Jeg har ei søster på 18 som alltid går med mye klær, veldig vide, store og også litt posete klær. Spurte om hun ble med på stranda en tur i fjor, men da sa hun at hun går i hvertall ikke i bikini der. Hun ble ikke med, men hun har blitt med før og mens vi andre gikk i bikini så gikk hun med langbukse og en vid stor genser på seg. Tror hun også hade flere lag med gensere. Vi andre her hjemme har gått ut i fra at hun kanskje er litt smålubben bare pga det og det kan jo se nesten litt sånn ut med så mye klær hun har på seg for hun har så vidt jeg flere gensere eller t-skjorte under. Hun ser i hvertfall ltt stor ut med i de klærne. Men i går så jeg henne naken da jeg gikk inn på badet. Ante jo ikke at hun hadde kommet hjem en gang. Da skal ærlig innrømme at jeg fikk sjokk. Hun var ikke tjukk eller lubben, hun hadde ikke en gang litt ekstra på kroppen eller noen stygg kropp. Hun hadde rett og slett det jeg vil kalle en perfekt, såkalt modellkropp. Ikke anorexia tynn da, men hun var pent tynn. En sunn og fin kropp vil jeg si. Unskyldte meg bare og gikk ut igjen. Satt så i stua og da hun komer ut så spør hun meg forskrekket om jeg har kommet hjem og hvor lenge jeg har sittet der. Jeg sa jeg hadde vært hjemme i hele dag og da sa hun ikke så mye. Prøvde å spørre hun om det som skjedde, men hun bare snakket om andre ting. Virker så hun prøver å late som at dette ikke skjedde. Har ikke sett henne i dag og nå sitter jeg her og lurer på hva jeg skal gjøre? Bør jeg ta det opp med henne eller la det gå? Og hvorfor skulle hun gjemme bort en så vakker kropp og holde det hemmlig? Det skjønner jeg ikke for det er andre som sikkert hadde drept for å få en slik kropp. Selv trener jeg knallhardt og er ennå ikke fornøyd, har aldri sett at hun trener, men blir ikke sjokkert om hun skjuler det også. Jada, jeg er kanskje litt misunderlig, men må på en god måte, ikke hater-måten da. Så hva gjør jeg? Og hva kan grunnene være til at hun skjuler seg?
Ferny Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 Selv om du har fin kropp så betyr det ikke at du liker å vise den frem. Man kan være sjenert uansett utseende. Og hun er tross alt bare atten år gammel, jeg ville bare latt henne være i fred. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #3 Skrevet 5. mars 2013 Har hun små bryster? Kanskje arr/fødselsmerker eller noe på kroppen? Anonym poster: eb56f774bf40af2f3d29feb224690d86 3
lillevill Skrevet 5. mars 2013 #4 Skrevet 5. mars 2013 Det høres ut som hun har problemer med selvbildet. Kansje du kan fortelle henne at du så henne og at hun var flott, og at du er misunnelig. Spør hvorfor hun ikke kler seg på en måte som viser hvor fin hun faktisk er. 1
Gjest gjest Skrevet 5. mars 2013 #5 Skrevet 5. mars 2013 Har hun små bryster? Kanskje arr/fødselsmerker eller noe på kroppen? Anonym poster: eb56f774bf40af2f3d29feb224690d86 Små bryster er jo vakkert, de fleste modeller har små bryster!
Gjest anonym Skrevet 5. mars 2013 #6 Skrevet 5. mars 2013 Hei ts, synes og du skal si at du synes hun har en fantastisk kropp! Alle blir glad for komplimenter! Si det du skrev her, at du skulle drept for å få en sååå fin kropp! Vi sier alt for lite komplimenter til hverandre! Du kan og f.eks nevne at du trener, spørre om hun trener, være åpen og nyskjerrig , ikke dømmende! Si det til henne du ts! Jeg hadde blitt kjempeglad hvis noen sa det til meg!
Cristella Skrevet 5. mars 2013 #7 Skrevet 5. mars 2013 Det høres ut som hun har problemer med selvbildet. Kansje du kan fortelle henne at du så henne og at hun var flott, og at du er misunnelig. Spør hvorfor hun ikke kler seg på en måte som viser hvor fin hun faktisk er. You took my words!
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #8 Skrevet 5. mars 2013 Små bryster er jo vakkert, de fleste modeller har små bryster! Men mange synes det er sjenerende og dekker seg til pga det. Anonym poster: eb56f774bf40af2f3d29feb224690d86
Gjest Azumi Skrevet 5. mars 2013 #9 Skrevet 5. mars 2013 Har hun alltid vært tynn? Du er jo søsteren hennes, du må jo ha sett henne med mindre klær før også, det er vel ikke slik at hun har dekket seg til og gått med posete klær gjennom hele oppveksten? Kanskje hun var lubben før, men nå har slanket seg og derfor er tynn i dine/andres øyne men ikke sine egne? 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #10 Skrevet 5. mars 2013 Da jeg var 16 og radmager hadde jeg store røde strekkmerker på brystet og innsiden av lår. Det forsvant to år senere, men det var såpass markant siden jeg var blek at jeg aldri hadde vist meg på stranda. Følte meg ikke spesielt sexy uten former heller. Det er da et personlig valg, forhåpentligvis vokser det seg til. Personlig har jeg ikke gått i bikini i offentligheten på 7 år enda jeg er slank, fordi jeg er ikke glad i offentlige strenger og har ikke hatt noe behov for å bade andre steder enn på hytta alene. Anonym poster: ceb77b749c808d98b0093b800103344f
Gjest Elseby13 Skrevet 5. mars 2013 #11 Skrevet 5. mars 2013 Ikke alle vil vise frem kroppen sin. La henne være i fred!
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2013 #12 Skrevet 5. mars 2013 Må det ha noe med skam å gjøre? For meg er det mer "eiendomsrett". Jeg er stolt over kroppen min, har jobbet som modell i perioder, men i hverdagen har jeg ikke noe ønske om å vifte rundt med pupper og lår
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #13 Skrevet 5. mars 2013 Det kan jo stikke dypere enn at hun har komplekser for utseende. Dersom hun har blitt utsatt for overgrep, ville det ikke være rart om hun vil skjule seg, uansett om hun skjønner at kroppen er fin. Kanskje nettopp fordi kroppen er tiltrekkende, ville det være en grunn til å skjule den, dersom man er redd for seksuelle overgrep. Anonym poster: cfd44e2a4784974b9e31a4389b8ab0f1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #14 Skrevet 5. mars 2013 Jeg har en flott kropp, men har alltid vært sjenert for den. Kanskje fordi jeg får så mye stygge blikk fra damer og rare blikk fra menn... Jeg er iallfall veldig sjenert og går som regel i store klær som skjuler litt. Er flau over kroppen og skjuler meg så godt jeg kan. Anonym poster: 6ee2eab1f640eacfc6f8a5a755a5b1c8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #15 Skrevet 5. mars 2013 Det kan være på grunn av dårlig selvtillit, spiseforstyrrelser, selvskading, at hun har opplevd seksuelle overgrep, strekkmerker... Det kan være på grunn av så mange ting. Anonym poster: 17e81f33ceb41b5e809a0822095445f8 1
Strawberrygirl Skrevet 5. mars 2013 #16 Skrevet 5. mars 2013 Det kan jo stikke dypere enn at hun har komplekser for utseende. Dersom hun har blitt utsatt for overgrep, ville det ikke være rart om hun vil skjule seg, uansett om hun skjønner at kroppen er fin. Kanskje nettopp fordi kroppen er tiltrekkende, ville det være en grunn til å skjule den, dersom man er redd for seksuelle overgrep. Anonym poster: cfd44e2a4784974b9e31a4389b8ab0f1 Dette var min første tanke når jeg leste innlegget til TS. Mulig hun har vært utsatt for noe kroppslig som gjør at hun skammer seg, og ikke vil tiltrekke oppmerksomhet til kroppen sin. 1
AnonymBruker 42 Skrevet 5. mars 2013 #17 Skrevet 5. mars 2013 Kan jo være over 9000 årsaker til dette TS... Hvorfor ikke bare spørre hun, det er jo din søster. Kan hende at det faktisk er noe du kan hjelpe hun med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå