AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 Hei, jeg er ei jente på 17 som har lagt merke til at hårene på overleppa mi er så mørke! Det synes ganske godt i lyset og jeg synes det ser fælt ut.. Er redd for å fjerne hårene for alle sier at de hårene som vokser ut er større. Hva kan jeg gjøre? Anonym poster: 94fec78c57b75e55858705c8b4bca5fa
Gjest Naria Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 Det er en seiglivet myte at hårfjerning påvirker hårveksten. Voks fungerer veldig bra for barten, eventuelt threading.
Gjest Adriane Skrevet 6. mars 2013 #3 Skrevet 6. mars 2013 (endret) Som Naria sier, det er en myte. Det som derimot stemmer, er at om du barberer bort håret på overleppen, vil hårene som vokser ut igjen virke hardere, tykkere og mørkere. Dette fordi håret ikke er fjernet med roten, men kuttet tvers av, slik jeg har fått det forklart iallfall. Voksing fungerer veldig bra for meg, og hårene som vokser ut igjen er mykere og ser ikke så svarte ut. Jeg har også etterhvert fått mindre hårvekst uten at jeg er helt sikker på hvorfor. Personlig syns jeg det gjør sabla vondt å vokse, og jeg gruer meg hver gang jeg skal dra av den voksstripsen, men det går jo veldig fort over Bruker Veet sine strips som er beregnet for overleppe. Et lite tips, dersom du velger å bruke de, er at hvis du bruker den våtservietten som følger med for å fjerne overflødig voks, så bidrar den gjerne til at du får sånne små kviser/røde "nupper" på overleppa etter noen timer. Eller, det gjør iallfall det hos meg Jeg har derfor brukt sånne øyemakeupfjerner-pads fra H&M isteden (blågrønnaktig boks med svart lokk). De fjerner den overflødige voksen minst like greit, og når jeg bruker de får jeg ikke sånne små kviser etter jeg har vokset. (Men jeg kan ikke garantere at det funker like bra på andre, som på meg ) (Jeg vet at noen sverger til en hardvoks som heter "Brazilian Hard Wax" som bl.a selges på Vita, en grønn boks. Det skal visst være mindre smertefullt en voksstrips, men jeg har ikke prøvd det selv) Edit: det er også mulig å bleke hårene på overleppa, men jeg har ingen erfaring med dette selv. Det finnes egne produkter for dette, men tror man også kan få dette gjort på salong. Endret 6. mars 2013 av Adriane
isbjørnungen Skrevet 6. mars 2013 #4 Skrevet 6. mars 2013 Hvis du er lys i huden og har mørke hår, kan hårfjerning med laser funke! Det koster en del (les: mye), men det skal være varig. Avh. av hvor du bor, er det ulike hudpleiere som utfører behandling, og litt ulike priser.
frøkna Skrevet 6. mars 2013 #5 Skrevet 6. mars 2013 Mørke hår på overleppen.. Mener du bart? kjøp voks strips på H&M og voks det av. Ikke barber, da blir hårene bare stikkete når de vokser ut igjen. Helt vanlig å ha hår der og vokse!
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #6 Skrevet 6. mars 2013 Et alternativ til voksing kan være "spring-it" eller "bellabe". Det er en fjærdings som du napper ut hårene med (Google it). Billigere enn voks, og jeg innbiller meg at det er bedre for huden også. Så tar du en runde med pinsett etterpå, på det du ikke får med. Og sjekker speilet godt hver morgen Det kommer ikke mer hår. Ikke mørkere heller. Skulle ønske jeg gjorde dette når jeg var ungdom, istedet for å gå rundt med hånden foran munnen hver gang jeg satt nærme folk og følte at de så på munnområdet mitt. Jeg trodde jo jeg skulle få en skikkelig mannebart om jeg fjernet hårene! Bleking er også et alternativ (selges på apotek og parfymeri), men hårene vil fotsatt være synlige når solen skinner på de. Blekingen må gjentas med jevne mellomrom. Anonym poster: e500017d5ab948d85c7f4c0cbc06533b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #7 Skrevet 6. mars 2013 Spring-it selger de forresten på Cubus og sparkjøp (tror jeg) Anonym poster: e500017d5ab948d85c7f4c0cbc06533b
Gjest BettyBoop Skrevet 6. mars 2013 #8 Skrevet 6. mars 2013 Spring-it selger de forresten på Cubus og sparkjøp (tror jeg) Anonym poster: e500017d5ab948d85c7f4c0cbc06533b om du ikke tør å vokse selv TS. Spør en venninne om hun kan gjøre det
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #9 Skrevet 6. mars 2013 Kjøpte meg en spring-it for ikke så lenge siden og angrer på kjøpet, den er så ekstremt smertefull å bruke syns jeg, MYE vondere enn voks og pinsett. Jeg har også bart men ikke kjempe mange mørke hår der så jeg napper de med pinsett selv om det tar litt tid, billigere i lengden enn voksing Man har du mange mørke hår TS så bruk heller voks en pinsett! Anonym poster: 30c4a1d86834501153bd6d4e04e8f80b
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #10 Skrevet 7. mars 2013 Andrea hårfjerningskrem funker bra! Anonym poster: 764fb9fec7174d618058dedf1ee1fc64
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #11 Skrevet 10. mars 2013 Jeg er lys i huden og hadde mørke hår på overleppa og masse også på halsen etter bruk av p-piller. Jeg vokset overleppa i noen år og når man drar ut hårene ved roten svekker man denne. Mine er helt borte, har ikke hår der lengre. Hårene på halsen var så spredte at jeg nappet. Jeg fant Elipseklinikken og gikk til lysbehandling der og var kjempefornøyd. Jeg tok i alt 6 behandlinger og har nå bare noen få som vokser ut her og der som jeg bruker liten epilator på. Det blir mindre og mindre av dem. Lysbehandling kan du også gjøre hjemme nå; http://www.elkjop.no/cms/s-lvKsGQVu8dIAAAE61K5iadZJ/harfjerning-med-lys-gjor-deg-langvarig-harfri Anonym poster: 9068c5244825a10042e1cb39062d90e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå