Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en veninne med 4 barn. Minste er 5 og skal begynne på skole til høsten eldste er voksen og skal bli mor.

Hun gidder ikke jobbe. Hun har søkt på flere jobber,men ønsker kunn 50% stilling. for hun har jo barn og skal gjøre så masse:klubb,sladdrekvelder og lekser med ungene.

Hun er utdannet førskole lærer og har vert vikar i flere barnehager. Hun er veldig flink med barna!

Så den stakkars mennen,han må jobbe 100% og hun bestemmer hva pengene skal brukes til. Han får ikke lov å kjøpe seg noenting uten lov!! Og vis han ikke støvsuger og gjør husarbeid klager hun. Hun som er hjemme heledagen!

Jeg blir så frustrert over å høre henne si dei har dårlig råd,når hun ikke gidder å jobbe.

Jeg jobber 100% har 3 barn i småskolen. Jeg er alenemor,og har ikke tid til å reise rundt på klubb hver eneste kveld,gå på besøk etc.

Hun blir sur for at jeg ikke kommer på besøk og hun syns jeg har det rotete hjemme. Jeg har ikke tid til å være hjemme å støvsuge og har ingen mann som gjør det heller..

Jo jeg vasker til helgen og støvsuger i hverdagene.

men hva syns dere?,jeg har sagt til henne at hun må få seg jobb 100% og så kan hun heller gjøre dei gøye tingene etterpå. men det vil hun ikke,vet hun hadde fått jobb vis hun ville!

Var dagens frustrasjon.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest
Skrevet

Jeg har en veninne med 4 barn. Minste er 5 og skal begynne på skole til høsten eldste er voksen og skal bli mor.

Hun gidder ikke jobbe. Hun har søkt på flere jobber,men ønsker kunn 50% stilling. for hun har jo barn og skal gjøre så masse:klubb,sladdrekvelder og lekser med ungene.

Hun er utdannet førskole lærer og har vert vikar i flere barnehager. Hun er veldig flink med barna!

Så den stakkars mennen,han må jobbe 100% og hun bestemmer hva pengene skal brukes til. Han får ikke lov å kjøpe seg noenting uten lov!! Og vis han ikke støvsuger og gjør husarbeid klager hun. Hun som er hjemme heledagen!

Jeg blir så frustrert over å høre henne si dei har dårlig råd,når hun ikke gidder å jobbe.

Jeg jobber 100% har 3 barn i småskolen. Jeg er alenemor,og har ikke tid til å reise rundt på klubb hver eneste kveld,gå på besøk etc.

Hun blir sur for at jeg ikke kommer på besøk og hun syns jeg har det rotete hjemme. Jeg har ikke tid til å være hjemme å støvsuge og har ingen mann som gjør det heller..

Jo jeg vasker til helgen og støvsuger i hverdagene.

men hva syns dere?,jeg har sagt til henne at hun må få seg jobb 100% og så kan hun heller gjøre dei gøye tingene etterpå. men det vil hun ikke,vet hun hadde fått jobb vis hun ville!

Var dagens frustrasjon.

Hvorfor er du egentlig venninne med henne?

Virker som hun bare er til bry for deg. Dessuten, hvis hun vil kun jobbe 50% er det opp til henne. Hvorfor skal du blande deg? Du sitter jo og sammenligner deg med henne, hvorfor? Du lever ditt liv, hun sitt liv. Du kan jo evt friste henne med hva hun kan gjøre hvis hun vil jobbe mer mtp økonomi.

Jeg er enig i at det høres ikke ut som om hun behandler mannen sin bra, men hvorfor godtar han det??? De er jo to i forholdet...

Skrevet

Hvorfor blander du deg i deres ekteskap? Hvordan de løser sine ting er en sak mellom dem.

Liker han det ikke er det deres sak å ordne opp i det.

Det samme med stillingsprosent. Det er kun deres sak hvor mye hun vil jobbe.

Det er svært lett å se et ekteskap utenifra, og dømme utifra det en ser, og hvordan en selv ville gjort det.

Det er nok mange som synes jeg er lat, og at mannen min blir utnyttet, siden de ikke ser min usynlige sykdom. Jeg nevner den heller ikke. De ser meg kun de dagene jeg er i god form, og jeg tror nok mange dømmer meg utifra det. Ikke de dagene jeg ikke klarer å gå ut.

Det kan være mange årsaker du ikke vet om hvorfor de har det slik.

At hun kritiserer rotet ditt, og klager over at du ikke kommer på besøk kan du godt ta opp med henne.

Det gjelder jo hvordan hun behandler deg.

Jeg ville sagt ifra på en rolig og hyggelig måte, og tatt det derifra.

• Liker 1
Skrevet

Om det er flere negative enn positive sider ved deres venninneforhold er det kanskje ikke så mye å holde på?

Hvis du føler du må si noe så har du skrevet det bra: Du kan ikke hel ha sympati for henne når du er i en mindre privilegert situasjon.

Gjest Snuppi
Skrevet

Det er ikke hennes feil at du er alenemor og må jobbe fullt!

Om de har en enighet om at hun skal jobbe 50% for å kunne ta seg av deres felles barn, er det deres sak.

Du har ingenting med deres ekteskap å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...