Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal overlate hjemmejobb og 6 måneder gamle Mini til mannen om to uker.

Han har gledet seg lenge, og jeg vil gjerne gjøre starten på permisjon så bra som overhodet mulig for min flotte ektemann.

Jeg har bestilt noen kule t-skjorter av typen "verdens beste pappa". Jeg planlegger å kjøpe Munkholm og legge kjølig. Andre ting som dere kan foreslå som oppstartsgaver /hyggelig for en permisjonspappa? :)

Anonym poster: 2ed83174b1929030ed35dd493dd8abdd

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det skal være hyggelig nok for permisjonspappaen å få masse kvalitetstid med sin baby. Trenger ikke premie for å gå i permisjon.

Bortsett fra det så syns jeg nok det viktigste er at den som er på jobb tar seg tid til å prate og lytte når en kommer hjem, og gir positive tilbakemeldinger på det som blir gjort.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det skal være hyggelig nok for permisjonspappaen å få masse kvalitetstid med sin baby. Trenger ikke premie for å gå i permisjon.

Bortsett fra det så syns jeg nok det viktigste er at den som er på jobb tar seg tid til å prate og lytte når en kommer hjem, og gir positive tilbakemeldinger på det som blir gjort.

Det var et godt poeng med positiv tilbakemelding, ja - - og ikke bare kverne avgårde om jobb når jeg kommer hjem.

Ts

Anonym poster: 901b7dbb982ea7b7013e4509d600035f

• Liker 1
Skrevet

Kjøp babyklær med favoritt fotballaget hans :D

• Liker 3
Skrevet (endret)

Kanskje du kan lage noen "hjemmelagede ferdigretter"? Lag noe du vet han liker i posjonspakker i fryseren, så kan han bare putte de i microen og spise. Min samboer hadde blitt veldig glad for det, tror jeg. :)

Edit: skriveleif

Endret av WinterDawn
Gjest Magdalene
Skrevet

Kanskje du kan lage noen "hjemmelagede ferdigretter"? Lag noe du vet han liker i posjonspakker i fryseren, så kan han bare putte de i microen og spise. Min samboer hadde blitt veldig glad for det, tror jeg. :)

Edit: skriveleif

Men spiser dere ikke middag sammen da?

• Liker 1
Skrevet

Hva med en kul kaffekopptermos? Bok med turforslag med vogn, lage et tipshefte med ting han kan gjøre, steder å besøke, info om Turistforeningens turer med vogn osv. Det blir jo ofte mye utetid og trilling. Vet ikke hvor du bor, men er det kaldt kan jo et varmt skjerf eller hansker være en ide.

Synes det er kjempekoselig at du har lyst til å gjøre stas på han! Ser ikke på sånt som premie for å være hjemme.. Det er jo ren omtanke. :)

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg så ei bok som handlet om barn på tur, med tips for barn i ulike aldersgrupper. Vi bor nesten på fjellet, og mannen og bikkja er glad i friluftsliv. Tror det hadde vært fint med en liten guide, siden det kan være en terskel å komme seg ut på tur med småbarn.

Edit: Tror forresten positive tilbakemeldinger er gull verdt! Merker at om jeg er mye positiv tåler mannen godt en liten negativ bemerkning av og til. 9 positive og 1 negativ går fint, verre om det blir flest negative. Er jo noen ting man bare må ta opp av og til.

Vet jo ikke hvilken arbeidstid TS har, eller kanskje han liker varm lunsj?

Endret av Stinelin
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med en kul kaffekopptermos? Bok med turforslag med vogn, lage et tipshefte med ting han kan gjøre, steder å besøke, info om Turistforeningens turer med vogn osv. Det blir jo ofte mye utetid og trilling. Vet ikke hvor du bor, men er det kaldt kan jo et varmt skjerf eller hansker være en ide.

Synes det er kjempekoselig at du har lyst til å gjøre stas på han! Ser ikke på sånt som premie for å være hjemme.. Det er jo ren omtanke. :)

Kaffekopp, ja! Han drikker mye kaffe, så det er topp om hanfår en fancy en til ttrilleturene/ når han skal nyte solen på en benk! :)

Ts

Anonym poster: 901b7dbb982ea7b7013e4509d600035f

• Liker 1
Skrevet

Vis han " Im a daddy and i know it " på YouTube :)

• Liker 2
Skrevet

Vi spiser middag sammen, men det betyr ikke at han kun vil spise brødskiver resten av dagen. ;)

• 3 uker senere...
Skrevet

Så hyggelig av deg å tenke på! Skal jammen bruke noen av tipsene på min egen mann, som går ut i perm om 3 uker. Handler ikke om å premiere, men å vise hvor glad man blir av å se pappa og sønn bli bedre kjent og kose deg sammen.

Sånn koppholder til vogn er bra...

Og t-skjorte

Må prøve å få tak i koaladrakt til Teddy også, kjæresten min elsker koalaer!!

Men liste over ting han kan gjøre tror jeg ikke er kjempepopulært, her er mannen sin som skal "gjøre selv"

Takk for inspirasjonen!

Skrevet

Jobb for at overgangen til hjemmetilværelsen går glattest mulig, f.eks ved å venne ungen til å ta flaske.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at pappaene skal belønnes for å gå hjemme med sitt eget barn. Det er da virkelig ingen bragd.

Anonym poster: 79a9edbbce042fc8e6b7216593c809bc

• Liker 5
Skrevet (endret)

Skjønner ikke at pappaene skal belønnes for å gå hjemme med sitt eget barn. Det er da virkelig ingen bragd.

Du skjønner vel ikke egentlig helt poenget her..?

Så langt er det bare de som ikke ser poenget med å gi mannen en hyggelig oppmerksomhet som tror det er for å belønne far for å være hjemme. Egentlig ganske trist lesing. Gir du aldri din partner en oppmerksomhet, bare for å være hyggelig? I så fall ville jeg gått litt inn i meg selv og lurt på om jeg var der jeg ville være..

Endret av siebaeo
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har dere kvinner fått gave hos deres mann for å gå hjemme med babyen?

Anonym poster: e1904947bcebae9f0939590740ba6715

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg fikk ny vinterjakke når vi kom fra sykehuset med novemberbabyen vår. Veldig snilt og praktisk siden det ble mye trilling i vinterværet :)

For øvrig var det ingen "belønning" for å gå hjemme. Det begrepet eksisterer vel ikke hos oss. Begge ønsker det selv.

Endret av siebaeo
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skjønner vel ikke egentlig helt poenget her..?

Så langt er det bare de som ikke ser poenget med å gi mannen en hyggelig oppmerksomhet som tror det er for å belønne far for å være hjemme. Egentlig ganske trist lesing. Gir du aldri din partner en oppmerksomhet, bare for å være hyggelig? I så fall ville jeg gått litt inn i meg selv og lurt på om jeg var der jeg ville være..

Jeg skjønner veldig godt poenget her.

Kan man ikke bare gi mannen en oppmerksomhet senere. Ikke masse cool-stuff når han skal gå hjemme med ungen. Virker jo som at han blir belønnet.

Jeg fikk ikke noe kult av min mann da jeg var i permisjon. Og han fikk ikke noe av meg. Men vi gir hverandre små morsomme oppmerksomheter ellers.

• Liker 1
Skrevet

Den eneste "gaven" jeg kunne tenke meg at mannen virkelig hadde satt pris på når han skal ha pappaperm, ville vært en vaskehjelp. Og det får han ikke :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt poenget her.

Kan man ikke bare gi mannen en oppmerksomhet senere. Ikke masse cool-stuff når han skal gå hjemme med ungen. Virker jo som at han blir belønnet.

Jeg fikk ikke noe kult av min mann da jeg var i permisjon. Og han fikk ikke noe av meg. Men vi gir hverandre små morsomme oppmerksomheter ellers.

Det slår deg ikke at de som gir mannen sin en oppmerksomhet sikkert er de som gjør det ellers også?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...