Gjest mari kontrari Skrevet 5. mars 2013 #1 Del Skrevet 5. mars 2013 Kom over siden tallsomteller.no, og lurer litt på om noen her har kjennskap til den eller Arne Danielsen som står bak. Et raskt google-søk ledet til en wiki-siden om Danielsen, men den sa meg ikke så mye. Det jeg lurer på er vel egentlig om siden som hevder å være "en samfunnskritisk statistikkblogg som ønsker å sette et kritisk søkelys ved å analysere åpne data" er en bra side følge eller ikke. Jeg er rett og slett for lat for øyeblikket til å selv vurdere innleggene med metodebriller på, så håper noen her vet om det er et bra tilskudd til SSB eller Nyhetsspeilets statistikkavdeling som er dukket opp (Jeg havnet forresten innom siden via en link fra Dagsavisen til dette innlegget, som jeg syns er litt uklart mtp at det jo påpekes at enkeltpersoner kan gå igjen: http://tallsomteller.no/asylsokere/#more ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 5. mars 2013 #2 Del Skrevet 5. mars 2013 Jeg syns "analysene" og innleggene holder omtrent samme nivå som det man finner på KG. Men layouten er fin. Det hele er kanskje i starten. Men når man har et innlegg om trygder i Norge, som består av en tabell som bare viser at de stiger, og et innlegg på et par hundre ord som for en stor del bare beskriver det en hver idiot kan lese ut av tabellen, så lurer jeg litt på hvor det blir av samfunnskritikken og analysen. De kommer kanskje etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifern Skrevet 5. mars 2013 #3 Del Skrevet 5. mars 2013 Kom over siden tallsomteller.no, og lurer litt på om noen her har kjennskap til den eller Arne Danielsen som står bak. Et raskt google-søk ledet til en wiki-siden om Danielsen, men den sa meg ikke så mye. Jeg studerte sammen med Arne for en del år siden. Er det noe spesielt du ønsker å vite om ham? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mari kontrari Skrevet 6. mars 2013 #4 Del Skrevet 6. mars 2013 Jeg ville i grunn bare sjekke om han var en kjent konspirasjonsteoretiker og/eller er opphengt i begrep som f.eks. feministnazister eller snikislamisering. Men etter å ha kikket litt rundt ser det ut som han bare har litt større ambisjoner enn evne til å tolke og formidle statistikk på en måte som gir meg noe, noe som er synd, siden det er en fin idé. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå