Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Åh, årsavgiften på bil kommer til å gjøre meg fattig neste mnd. Har 4000 å leve for etter faste utgifter, men årsavgiften er jo på 3900-,. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Har utbetalt 11.000 i mnd, da jeg kun har 50% stilling. Har også en ekstrajobb ved siden av men fikk ikke mange vakter denne mnd her.

Må vel ut å lete etter flasker og selge klær....

Anonym poster: 88199e13846b23aa0eb3bce220003677

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Årsavgiften er på samme sum og kommer til samme tid hvert år. Hvis man vet man vil få problemer økonomisk når den skal betales må man planlegge....

Anonym poster: cbb00ca94f4f2828c6bd179d9d520451

• Liker 3
Gjest Naria
Skrevet

Det er for sent nå, men til neste gang er det lurt å sette av penger til slike store regninger hver måned. På den måten blir det ikke noe problem å betale når regningen dumper ned i postkassen.

Skrevet

Helt riktig. Her i huset deler vi den på 12 og setter det beløpet av på regningskonto hver måned.

Så kommer mars og alt er som vanlig. Det samme gjør vi med studielånene som skal betales hvert kvartal og alle andre periodiske regninger. Spesielt viktig blir det når man har det litt trangt...

Les mer om hvordan jeg gjør det her: http://pengebingen.blogspot.no/2012/05/hvordan-takle-periodiske-utgifter.html

Forslag nå: selg noe, gjerne med høyere verdi enn kær (hvis ikke du har en luksusgarderobe stående...). Har du kamera, nettbrett, smarttelefon? Kjøkkenmaskin? Sofa, spisestue, TV? Hva som helst som kan skaffe pengene du mangler. Og ved neste utbetaling må du allerede sette av til neste års årsavgift så ikke det samme skjer igjen :) Evt vurdere å selge bilen i år...?

Gjest Skogmann
Skrevet

Å ha bil er et privilegie, og følgelig en risikosport når man bare tjener 11.000 i mnd. Årsavgiften kommer på fast dato hvert eneste år, og burde ikke komme som noen overraskelse. Har desverre ingen sympati med deg, så du får vel gå ut og finne flasker eller selge laptoppen..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i snitt utbetalt 11000 kr og hadde aldri hatt råd til å ha bil.

Betal årsavgiften, ta med lærdommen om at det er lurt å tenke på faste utgifter før de kommer. Så har du 100 kroner til overs og lever på ris med ketchup og havregrøt til neste lønning.

Anonym poster: ceea5a7b920023b6c0930ddcb9806310

AnonymBruker
Skrevet

Har ordnet seg nå:-) takk for tips!

Anonym poster: 88199e13846b23aa0eb3bce220003677

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...