AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 Er det bare jeg som syntes dette er riv ruskene galt? Ser at enkelte mødre på facebook tar helt av med å legge ut bilder av ungen sin! Hun ene poster sikkert 5 bilder (minst) daglig av ungen sin og skryter over at hun er "så lykkelig at hun sprekker snart" i følge henne selv. Selv om jeg vet at hun er ganske manisk og har problemer. Tør ikke å si noe til henne men vet at dette er noe som de fleste og flere av vennene hennes reagerer mye på. Ett og annet bilde av ungen/ene til folk skader ikke. Men da gjerne fine eller morsomme bilder og ikke hver dag,flere ganger daglig. Ikke bilder av mat griset ut over hele ansiktet ( når ble dette søtt? ) osv osv.. Og hva med å respektere barnet sitt privatliv egentlig? Hvordan blir det for barnet senere,når hele oppveksten er dokumentert foran en haug med ukjente folk. Syntes ikke det er riktig jeg. Anonym poster: 21793846026f838107e36fdc4d90d195 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 Synes det er værre med bloggere jeg da, enn facebook. Jeg legger ut ett bilde at barnet mitt i ny og ne på facebook, uten at jeg føler at jeg ødelegger oppveksten til barnet mitt. Veit jeg ikke har rettigheten og all kontroll på bildene mer, men samtidig så har jeg kun mennesker jeg kjenner og lukket profil, så litt kontroll har jeg jo. På blogger hvor det gjerne er 10 bilder av barn daglig synes jeg er værre, alle kan se og alle kan kopiere. Anonym poster: f0cbc2af17271a57f52741618190ec57 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #4 Skrevet 5. mars 2013 De som poster 100 type "se så lykkelig jeg er bilder" er fra min erfaring, de som er de mest ulykkelige. Anonym poster: bcf85a7a43b7bed98af2dbaa31b383e9 2
Bernardette Skrevet 5. mars 2013 #5 Skrevet 5. mars 2013 Noen legger også ut privat informasjon om sykdommer og andre tilstander, gjerne bildedokumentert for sikkerhets skyld. Det er helt på tryne, og jeg mener vi andre har en plikt til å opplyse den blinde og døve mor om at dette er over sharing.
Sulosi Skrevet 5. mars 2013 #6 Skrevet 5. mars 2013 Jeg registrerer at enkelte legger ut i overkant mange bilder men det får være dems sak enn så lenge det er helt vanlige bilder av glade barn. Jeg synes det var litt over kanten når jeg så et bilde av en hylskrikende baby på fb med mors kommentar "gleder meg til pappan kommer hjem". Det hadde holdt å skrive det uten å legge ut bildet..
Miss moneypenny Skrevet 5. mars 2013 #7 Skrevet 5. mars 2013 Jeg er så innmari lei av tråder om hva folk gjør på Facebook! 2
Gjest Inger Skrevet 5. mars 2013 #8 Skrevet 5. mars 2013 Ille på både face og blogg. Det er folk som protestere på blogg også .
Sueno Skrevet 5. mars 2013 #10 Skrevet 5. mars 2013 (endret) Dette er et viktig tema. Jeg har faktisk akkurat skrevet tanker om dette i et nytt innlegg på bloggen min. Ta gjerne en titt, du finner adressen under her i signaturen min. Man må kunne få dele bilder, men hvor skal grensen gå ? Hva skjer med bildene ? Endret 5. mars 2013 av Sueno
Gjest Riskjeks Skrevet 5. mars 2013 #12 Skrevet 5. mars 2013 Dette er et viktig tema. Jeg har faktisk akkurat skrevet tanker om dette i et nytt innlegg på bloggen min. Ta gjerne en titt, du finner adressen under her i signaturen min. Man må kunne få dele bilder, men hvor skal grensen gå ? Hva skjer med bildene ? Sier du, som har "blogg som prøvere på facebook"? Betyr det at du dokumenterer forsøkene på å få kona di gravid, på FB? Det blir i overkant mye informasjon for min del, hvis det faktisk er seriøst og ikke tull/parodiering Er ellers helt enig med TS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå