Unika Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 Jeg sliter med svært tørre øyne, tårefilmen min er ikke god nok (for lite fett og smørestoffer). Har "alltid" brukt linser, men de siste årene vært brilleavhengig. Prøvd mye forskjellige linser, men alt føles tørt og sårt i sekundet jeg setter dem på. Det skjer jo heldigvis utvikling på linsefronten hele tiden, så jeg lurer på, hva slags linser bruker du på tørre øyne? Og evt. hvor får du tak i dem? Ekstra fint hvis du nevner linser som var nye i 2012 og frem til nå, da jeg tror jeg har vært innom manga av de etablerte modellene, men sleng med navn selv om de skulle være eldre Andre tips og triks for tørre, såre øyne kan jo også deles. Og har du tatt ICL-operasjon vil jeg gjerne høre om det også!
Karmosin Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 Jeg bruker Dailies Total. De er dyre, men verdt hvert øre for øynene mine. Jeg tror ikke jeg sliter på langt nær så mye som deg med tørre øyne, men om du er nærsynt kan de kanskje være verdt et forsøk. De finnes ikke for langsynte.
Unika Skrevet 5. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2013 Tusen takk for tips Karmosin! Jeg googlet de og fikk opp mange fornøyde brukere så jeg bestilte de jeg! Blir spennende å prøve de. kommer med tilbakemelding!
Minya Skrevet 5. mars 2013 #4 Skrevet 5. mars 2013 Jeg prøvde også Dailies Total 1, og selv om de var eksepsjonelt behagelige å ha på, måtte jeg gå tilbake til Dailies Aqua Comfort. Total var nemlig litt for kurvet for øynene mine, så hvis øynene mine slapp fokus for et par sekunder, kjente jeg at linsene begynte å skli av øynene - dritekkelt og veldig slitsomt å måtte gå og konsentrere seg om å fokusere hele tiden. Hvis jeg "datt" ut litt, du vet sånn når du stirrer ut i løse lufta fordi hjernen tar en varmstart eller noe , så spratt faktisk den ene linsa ut. Jeg håper du ikke får samme problemet med at de er for kurvet for øynene dine, og at du kan bruke disse linsene. For som sagt, de var eksepsjonelt gode å ha på, selv om jeg sleit med å beholde dem på.
Karmosin Skrevet 5. mars 2013 #5 Skrevet 5. mars 2013 Hvis jeg "datt" ut litt, du vet sånn når du stirrer ut i løse lufta fordi hjernen tar en varmstart eller noe , så spratt faktisk den ene linsa ut. Er det stygt å le? For jeg klarte ikke å la være, så for meg en som soner ut med munnen litt halvåpen og *poff* der flyr linsa... Alle linser er ikke for alle, nei. Jeg har unormalt store hornhinner og har faktisk støtt på en type kontaktlinser som var for små! 1
Unika Skrevet 5. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2013 Hvis jeg "datt" ut litt, du vet sånn når du stirrer ut i løse lufta fordi hjernen tar en varmstart eller noe , så spratt faktisk den ene linsa ut. Hehe, ser det for meg! Men de datt bare ut fordi du ikke blunket nok da kanskje, ikke fordi øynene ble tørre eller?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #7 Skrevet 5. mars 2013 Jeg bruker månedslinser fra Biofinity, og de er hands down de beste jeg noen gang har brukt. Sover med de hver natt, og opplever ikke å bli tørr før de "skal" byttes. Med andre månedslinser har jeg blitt så tørr etter bare et par uker at jeg måtte bytte allerede da. Anonym poster: b3ed4b1b09d15c0728e3b50a9421cb12
Suss80 Skrevet 5. mars 2013 #8 Skrevet 5. mars 2013 http://www.lensstore.no/dagslinser/1-day_acuvue_trueye_-_30_p-171 1day Aquvue TruEye. Disse er det beste linsene jeg har forsøkt. Jeg kan innimellom ha de på en hel dag uten at det blir ubehagelig. Har øyne som er veldig sensitive i forhold til linser og linsebruk. Blir fort tørt og ekkelt.
Minya Skrevet 5. mars 2013 #9 Skrevet 5. mars 2013 Er det stygt å le? For jeg klarte ikke å la være, så for meg en som soner ut med munnen litt halvåpen og *poff* der flyr linsa... Alle linser er ikke for alle, nei. Jeg har unormalt store hornhinner og har faktisk støtt på en type kontaktlinser som var for små! Det er helt lov å le, jeg flirte ganske godt da det skjedde jeg også og så for meg akkurat sånne situasjoner. Dessverre var det ikke så kult, de bare poppet ut og ramlet ned i fanget mitt. Hehe, ser det for meg! Men de datt bare ut fordi du ikke blunket nok da kanskje, ikke fordi øynene ble tørre eller? Poenget mitt var at linsene var så kurvet at de skled av øynene, for så lenge jeg blunket nesten konstant, hang de på og var behagelige, men når du må blunke HELE tiden for at ikke linsa skal ramle ut, så er den strengt talt for liten. Den sugde seg liksom aldri "fast" sånn som linser skal gjøre. Tenk det samme som skjer om du har en litt for kort lue på, hvis du ikke trekker den ned hele tiden, vil den til slutt sprette av hodet.
Unika Skrevet 6. mars 2013 Forfatter #10 Skrevet 6. mars 2013 (endret) Tenk det samme som skjer om du har en litt for kort lue på, hvis du ikke trekker den ned hele tiden, vil den til slutt sprette av hodet. Akkurat dèt skjer faktisk støtt og stadig med meg, får håpe linsene sitter bedre Akryl-lue på glatt hår= poff! Endret 6. mars 2013 av Unika
Zoom Skrevet 6. mars 2013 #11 Skrevet 6. mars 2013 Du bør også huske å kjøpe linseværske spesielt tilpasst tørre øyne. Og evt ha med deg øyedråper for linsebrukere hvis du vet at du skal være et sted med veldig tørr luft (feks kontor om vinteren).
Unika Skrevet 7. mars 2013 Forfatter #12 Skrevet 7. mars 2013 (endret) Du bør også huske å kjøpe linseværske spesielt tilpasst tørre øyne. Og evt ha med deg øyedråper for linsebrukere hvis du vet at du skal være et sted med veldig tørr luft (feks kontor om vinteren). Takk for tips, men tror jeg har prøvd sånn ca alt av øyedråper, alt bare fordufter etter ca 30-40 sekunder. Ingen effekt.. Men hvis noen vil tipse om et et spesielt merke så er det kjempefint! :-) Linseveske bruker jeg ikke, har bare dagslinser Endret 7. mars 2013 av Unika
Gjest SoHo Skrevet 7. mars 2013 #13 Skrevet 7. mars 2013 Jeg bruker disse linsene og er superfornøyd! Er plaget med tørre øyne, og har prøvd mange ulike kontaktlinsetyper. Dette er riktignok linser jeg bruker i 14 dager, ikke dagslinser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå