AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 Kan man kalle ungen Kari Anne i stedenfor Karianne? Eller Anna Belle i stedenfor Annabelle? Og hvis noen het Karianne, kan man kalle de bare Kari da? Er Karianne og Kari Anne helt to forskjellige navn? Anonym poster: e8566523d7a558cb5cddcb1d4dea4557
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 Karianne er ett navn mens Kari Anne er to navn, og det er forskjellige navn. For meg ville det vært naturlig å kalle Karianne for Karianne, så lenge ikke hun selv ønsker å bli kaldt Kari eller at det allerede er et kallenavn hun har fått. Men å kalle Karianne for Kari uten grunn blir litt feil. Selvsagt kan man kalle ungen for Kari Anne eller Anna Belle, det er ingen lov mot det. Anonym poster: e3a35c5275bd58e9ef7d12ed268955fd
Gjest lisha Skrevet 5. mars 2013 #3 Skrevet 5. mars 2013 både Kari Anne og Anna Belle er navn som henger fint sammen, og blir naturlig å bruke sammen men om du vil være helt sikker på at begge navnene blir brukt, så ville jeg enten ha brukt bindestrek mellom: Kari-Anne og Anna-Belle (jeg er veldig glad i dobbeltnavn, så liker bedre to navn enn et sammensatt)
Gjest Eurodice Skrevet 5. mars 2013 #4 Skrevet 5. mars 2013 (endret) Kan man kalle ungen Kari Anne i stedenfor Karianne? Eller Anna Belle i stedenfor Annabelle? Og hvis noen het Karianne, kan man kalle de bare Kari da? Er Karianne og Kari Anne helt to forskjellige navn? Anonym poster: e8566523d7a558cb5cddcb1d4dea4557 Jeg støtter lishas innlegg. Hvordan ville du uttale Anna Belle og Annabelle, begge rett frem eller "bell" på det siste eller begge? Endret 5. mars 2013 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #5 Skrevet 5. mars 2013 både Kari Anne og Anna Belle er navn som henger fint sammen, og blir naturlig å bruke sammen men om du vil være helt sikker på at begge navnene blir brukt, så ville jeg enten ha brukt bindestrek mellom: Kari-Anne og Anna-Belle (jeg er veldig glad i dobbeltnavn, så liker bedre to navn enn et sammensatt) Jeg foretrekker det enkleste, og ville valgt sammensatt om begge navnene skal brukes. Ellers blir det nok veldig vanlig at man må spesifisere "med binderstrek" når noen skal skrive ned navnet ditt. Anonym poster: 56f4be6c8914fda4bf98754c37bb8780
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 6. mars 2013 #6 Skrevet 6. mars 2013 Jeg kjenner ei som heter Kari Anne. Jeg ser ingen problemer med det, men ser selvsagt utfordringen med at folk som ikke kjenner en ofte kan lure på hvordan man staver navnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå