Gå til innhold

Hvordan tar du vårpuss på tråsykkelen din?


Nigella

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt den stolte eier av en gul og rosa bruktsykkel med 3 gir!

Tungtrødd jævel som bygger kondis og styrke.

Det er år og dag siden sist jeg hadde min egen sykkel, så jeg vet ikke helt hvordan jeg gjør den klar for sesongen.

Har til en viss grad greid å stramme girene, men det er ett par ting jeg lurer på:

1.

Fant ei flaske låseolje i garasjen, og ga kjedet en lett omgang.

Bør det være spesial-olje?

2.

Den har endel rustflekker, både i lakken og på de metallfargede områdene. Er iferd med å gå løs på rusten med pussemaskin, men lurer på om det er noe spesielt jeg bør ha på etterpå? Lakk? Olje?

3.

Andre ting man bør huske på når det gjelder vårpuss?

Herlig med vår!!!!!!!!!!!!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmålet er hvordan jeg gjør vårpuss...

Jeg leverer den inn til Den rustne Eike. :oops:

Skulle gjort det i fjor, kom aldri så langt.

Andre tips?

Helt seriøst, jeg trenger å få fikset på gearene, skiftet noen pakninger og litt sånn stæsj, som jeg ikke vet noe om selv. Da kan jeg likegjerne la fagfolk gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du bør i alle fall sjekke bremseklossene dine. Hvis de er nedslitt, må de skiftes!

(Men jeg leverer også inn sykkelen min...) :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs om ikke jeg kommer til å levere inn sykkelen min også, det virker som en bedre og bedre ide....

Hva betaler dere sånn cirka for en overhaling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det lurer jeg også på Nigella. Er ikke så flink til å "mekke" så det hadde vært deilig å få det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er et par år siden jeg gjorde det, men det koster kanskje 2-500 kroner? Det kommer litt an på om de må skifte noen deler (vaiere, bremseklosser etc), da blir det dyrere.

Hvis du har mulighet, gå på en skikkelig sykkelbutikk - ikke bare nærmeste sportsbutikk. Dess mer spesialiserte, dess bedre. (Jeg har kjøpt sykkelen min på XXL, og der finner de ikke ut av hva som feiler den hvis noe er galt. Da går jeg heller til en sykkelreparatør.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...