AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 Vi skal ha ett eget kakebord hvor jeg har fått beskjed fra både mormor, svigermor, tante og venninne om at de ønsker å bidra med en eller annen kake.. Så hva ville du ønsket de laget? Utenom bryllupskaka (som består av sjokolade), kransekake, ostekake, suksesskake og enda en sjokoladekake - hva annet ville vært ønskelig for deg som gjest å fått servert sammen med kaffe og akevitt? Noe i form av fingermat/porsjonsdessert? Noe salt? Kjeks, snop, chips, saltstenger, peanutter, muffins, frisk frukt.......? Anonym poster: 082b0dee912b4b5c3c41921fcdfd2f73
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 Fruktfat. Perfekt for allergikere som ikke tåler gluten, egg, mel, osv. Anonym poster: a19d87a432d1a000f693062ea6f43923 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #3 Skrevet 5. mars 2013 Det er viktigere at det som er der er skikkelig godt, enn at det er en bestemt type kake tenker jeg. Så jeg ville nok startet med å spørre de som har tilbydt seg å bake om der er noe de er "eksperter" på/har ekstra lyst til å bake Anonym poster: b5778e23a8c37fddead0d5345fb420d1 1
AuroraB Skrevet 5. mars 2013 #4 Skrevet 5. mars 2013 Kaffe og akevitt? Uvant. Eller er det kaffe avec? Noe med krem, og noe med frukt eller bær som er litt friskt. En bærterte f.eks. eller pavlova med masse frukt på.
Gjest Skjæra Skrevet 5. mars 2013 #5 Skrevet 5. mars 2013 For min del vil jeg helst ha noe som ikke er alt for søtt også. Det er så mange kakebord som består av kun supersøte kremkaker! Er det helt feil med ett lite ostefat på kakebordet? 3
Amberleaf Skrevet 5. mars 2013 #6 Skrevet 5. mars 2013 Oreokake, verdens beste, marsipankake, bløtekake, kringle, cupcakes.... Og pavlova er jo snadder da
Gjest Boxee Skrevet 5. mars 2013 #7 Skrevet 5. mars 2013 (endret) Oreokake, pavlova, marsipankake, bløtkake og suksessterte syns jeg er en super kombinasjon. Da har man litt av hvert som omtrent alle liker. Endret 5. mars 2013 av Boxee
Gjest Kiara! Skrevet 5. mars 2013 #8 Skrevet 5. mars 2013 Kakebordet hos oss får bare bli hva det blir har ikke tenkt til å sette himmel og jord i bevegelse for at vi skal ha flest mulig kaker. Håper bare at det er noen som melder seg frivillig til å bake. Men det vi skal ha som jeg for første gang smakte i helgen er Pasjonsfruktmousse kake! Friskt, lett og ikke noe voldsomt med krem og marsipan. :S Vi serverer kaffe umiddelbart etter middagen etter svigermors ønske og preferanser, om konjakken kommer allerede der får den enkelte avgjøre. Desserten består av isbar og kakebord. Setter vel bare frem noe salt litt etterhvert, salt er viktig og mye bedre enn alt det søte.
estrella Skrevet 5. mars 2013 #9 Skrevet 5. mars 2013 Jeg ville hatt noen veldig Det er viktigere at det som er der er skikkelig godt, enn at det er en bestemt type kake tenker jeg. Så jeg ville nok startet med å spørre de som har tilbydt seg å bake om der er noe de er "eksperter" på/har ekstra lyst til å bake Anonym poster: b5778e23a8c37fddead0d5345fb420d1 Den er jeg enig i! Bedre å ha skikkelig gode kaker enn mange som bare er ok 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #10 Skrevet 5. mars 2013 Tja... Verdens Beste. Pavlova m/frukt og bær. En form for iskake? Gulrotkake. Snickerskake. Oreokake. Marsipankake/lukket valnøtt. Fruktfat og konfekt kanskje? Fruktsalat i bolle. I slekten min er det også veldig vanlig å inkludere et utvalg forskjellige desserter på kakebordet - karamellpudding. Dronning Maud. Tiramisu. Sitronfromasj. Multekrem (og krumkaker). Mokkafromasj. Etc. Salt snacks (chips, peanøtter, saltstenger osv) er et naturlig supplement utover festen. Anonym poster: 9ae4815d9c54ed3041ec3d9fa21401a2
Anglofil Skrevet 5. mars 2013 #11 Skrevet 5. mars 2013 Tja, rullekakene vi hadde var de mest populære kakene, ellers var fyrstekaken og pinnsvinkaken også populær. Ellers ville jeg også satt pris på litt snacks og kanskje frukt. Mvh Yvonne
Gjest Adriane Skrevet 5. mars 2013 #12 Skrevet 5. mars 2013 I tillegg til diverse kaker, som man vel bare må ha, så ønsker jeg selv veldig gjerne å ha ett (eller gjerne to) velfylte og delikate fruktfat, helst med oppskåret frukt og fruktspyd for eksempel. Jeg syns også det er helt på sin plass med et velfylt ostefat og diverse kjeks til dette. Jeg håper på et ikke altfor voldsomt kakebord, for jeg tror for det første det går mindre kake enn "alle" tror; og for det andre skal vi ha servering av nattmat (som jeg akkurat nå kom på at jeg glemte å skrive i invitasjonene. Pokker!). Jeg tror rett og slett det er litt grenser for hvor mye folk orker å stappe i seg i løpet av en kveld Chips, saltstenger, div nøtter (peanøtter, chilinøtter, cashew osv) vil også bli satt frem - helst på et eget bord. Muligens også noe smågodt for de som fyser på (enda mere) søtt utover kvelden/natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå